Neuvotkaa Alfa 156 ostossa
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
110 000 km täynnä ja seuraavat osat vaihdettu (määräaikaishuoltojen lisäksi):
- Ilmamassamäärämittarin anturi x 1 (itse vaihdettu)
- Vasen ylätukivarsi x 1
- Oikea ylätukivarsi x 1
- Keskikonsolin taustavalot (itse tehty - suurempi homma kuin luulisi)
- Polttoainesäiliön luukun avausmekanismi (itse vaihdettu)
- Jarrulevyt & -palat eteen ja taakse x 1
- Käsijarruvaijerit eli vaijerien takimmaiset osat
- Etuvalojen polttimot x 2
- Toinen rekisterikilven polttimo
- Vaihdelaatikon pääty suojattu omalla patentilla (aiheesta erillinen viestiketju)
10 000 km öljynvaihtovälein ei ole tarvinnut koskaan lisätä öljyä. Pinta on aina pysynyt maksimin lähellä. Olen käyttänyt moottorissa vain Mobil 5W-50 öljyä (edellisen Alfan 2.0 TS 16V vaati lisäystä noin 2000 - 3000 km välein). Auto näyttää päältä ja sisältä erittäin hyvältä, maalipinnan suojana on kahdesti tehty Brilliant-käsittely. Himmenevät umpioiden "lasit" ovat 156:n ongelma.
Kaikista autoistani 156 V6:ssa on ollut vähiten vikoja. Autoni ovat kaikki olleet Alfa Romeoita ja Fiateja. Eli laatumerkkejä
.
-------------
Ms 155156:n Fiat Punto 60 vm. 2000 (ajettu 141 tkm) ylittää korjausten vähyydessä oman kinnerin tilastot: siihen on polttimoiden lisäksi tarvinnut vaihtaa vain sisäilman puhaltimen moottori ja senkin Delta-auto teki takuuna. Naurettavan pienet käyttökustannukset Puntolla.
- Ilmamassamäärämittarin anturi x 1 (itse vaihdettu)
- Vasen ylätukivarsi x 1
- Oikea ylätukivarsi x 1
- Keskikonsolin taustavalot (itse tehty - suurempi homma kuin luulisi)
- Polttoainesäiliön luukun avausmekanismi (itse vaihdettu)
- Jarrulevyt & -palat eteen ja taakse x 1
- Käsijarruvaijerit eli vaijerien takimmaiset osat
- Etuvalojen polttimot x 2
- Toinen rekisterikilven polttimo
- Vaihdelaatikon pääty suojattu omalla patentilla (aiheesta erillinen viestiketju)
10 000 km öljynvaihtovälein ei ole tarvinnut koskaan lisätä öljyä. Pinta on aina pysynyt maksimin lähellä. Olen käyttänyt moottorissa vain Mobil 5W-50 öljyä (edellisen Alfan 2.0 TS 16V vaati lisäystä noin 2000 - 3000 km välein). Auto näyttää päältä ja sisältä erittäin hyvältä, maalipinnan suojana on kahdesti tehty Brilliant-käsittely. Himmenevät umpioiden "lasit" ovat 156:n ongelma.
Kaikista autoistani 156 V6:ssa on ollut vähiten vikoja. Autoni ovat kaikki olleet Alfa Romeoita ja Fiateja. Eli laatumerkkejä

-------------
Ms 155156:n Fiat Punto 60 vm. 2000 (ajettu 141 tkm) ylittää korjausten vähyydessä oman kinnerin tilastot: siihen on polttimoiden lisäksi tarvinnut vaihtaa vain sisäilman puhaltimen moottori ja senkin Delta-auto teki takuuna. Naurettavan pienet käyttökustannukset Puntolla.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Pistetään nyt itsekin rehellisesti kaikki mitä autoon on tullut vaihdettua kolmen vuoden ja 50 tkm aikana (laiskana miehenä käytän 155156:n "pohjaa")
185 000 km täynnä ja seuraavat osat vaihdettu (määräaikaishuoltojen lisäksi):
- Vasen ylätukivarsi x 1
- Oikea ylätukivarsi x 1
- Keskikonsolin taustavalot (itse tehty - suurempi homma kuin luulisi, mutta siihen on saatavilla hyvät ohjeet tältä foorumilta. Tunnin homma ainakin vanhemmissa. Riippuu tietysti mitä kaikkea vaihtaa)
- Etuvalojen polttimot x 1
- Parkkipolttimoita x ?
- Toinen rekisterikilven polttimo
- Ajonestin temppuili, aiheutti kiroilua ja korjaamokäynnin. Syylliseksi löytyi löysä liitin. Hinta: 40 €.
- Ohjaustehostimen letku paukahti tulipellin lähettyviltä. Pienikokoinen asentaja halusi työstä 100 €.
- Auto vuoti ovitiivisteistä vettä sisälle sen ostettuani. Ikävä vika joka vaati purkamista ja vähän askartelua. Minulla on tosin jokainen auto vuotanut jostain, joten ei tämä ole ollut yksin Alfan ongelma.
- Tällä hetkellä alatukivarret pitävät ikävää narinaa ja vaatisivat pikaista vaihtoa.
10 000 km öljynvaihtovälein ei ole tarvinnut koskaan lisätä öljyä. Pinta on aina pysynyt maksimin lähellä. Olen käyttänyt moottorissa vain Mobil 5W-50 öljyä (pihassa oleva Opel Vectra vaatii lisäystä noin 1000 - 2000 km välein). Auto näyttää päält... noh... sisältä erittäin hyvältä. Himmenevät umpioiden "lasit" ovat 156:n ongelma.
Kaikista autoistani 156 TS:ssa on ollut toiseksi vähiten vikoja (1. Daihatsu). Autoni ovat olleet Daihatsu, Saab ,Opel ja Alfa. Daihatsu tosin luokitellaan jossain piireissä vain kevytrakenteiseksi kehonkuljettimeksi.

185 000 km täynnä ja seuraavat osat vaihdettu (määräaikaishuoltojen lisäksi):
- Vasen ylätukivarsi x 1
- Oikea ylätukivarsi x 1
- Keskikonsolin taustavalot (itse tehty - suurempi homma kuin luulisi, mutta siihen on saatavilla hyvät ohjeet tältä foorumilta. Tunnin homma ainakin vanhemmissa. Riippuu tietysti mitä kaikkea vaihtaa)
- Etuvalojen polttimot x 1
- Parkkipolttimoita x ?
- Toinen rekisterikilven polttimo
- Ajonestin temppuili, aiheutti kiroilua ja korjaamokäynnin. Syylliseksi löytyi löysä liitin. Hinta: 40 €.
- Ohjaustehostimen letku paukahti tulipellin lähettyviltä. Pienikokoinen asentaja halusi työstä 100 €.
- Auto vuoti ovitiivisteistä vettä sisälle sen ostettuani. Ikävä vika joka vaati purkamista ja vähän askartelua. Minulla on tosin jokainen auto vuotanut jostain, joten ei tämä ole ollut yksin Alfan ongelma.
- Tällä hetkellä alatukivarret pitävät ikävää narinaa ja vaatisivat pikaista vaihtoa.
10 000 km öljynvaihtovälein ei ole tarvinnut koskaan lisätä öljyä. Pinta on aina pysynyt maksimin lähellä. Olen käyttänyt moottorissa vain Mobil 5W-50 öljyä (pihassa oleva Opel Vectra vaatii lisäystä noin 1000 - 2000 km välein). Auto näyttää päält... noh... sisältä erittäin hyvältä. Himmenevät umpioiden "lasit" ovat 156:n ongelma.
Kaikista autoistani 156 TS:ssa on ollut toiseksi vähiten vikoja (1. Daihatsu). Autoni ovat olleet Daihatsu, Saab ,Opel ja Alfa. Daihatsu tosin luokitellaan jossain piireissä vain kevytrakenteiseksi kehonkuljettimeksi.

Senza cuore saremmo solo macchine
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
No sitä tässä on nyt pari sivua (plus ne vanhat ketjut) pyöritelty. Faktaa ja mutua on pöydässä jo sellainen läjä, että ostopäätös on kyettävä jo tekemään. Sormi pois nenästä, rahat tiskiin ja 156 alle. Ei se sen vaikeampaa ole.Backstroker kirjoitti:joo Alfa on hieno, siitä ei ole kysymys, mutta onko se teknisesti kestävyydeltän hyvä..
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Valinta saattaa olla taloudellisesti järkevämpi kuin V6. Itse olen sitä mieltä, että jos on halu ja mahdollisuus ostaa Alfa Romeo aidolla "Busso V6" moottorilla, se kannattaa tehdä. Tulevaisuudessa bensan hinta ja verotus saattaa olla niin järjettömiä, että rikkaita lukuunottamatta kaikki muut ajelee sähköautoilla tai litran dieseleillä.
Oikea Alfa Romeon V6 on ominaisuuksiltaan lähes käsittämättömän hieno moottori. En ole koskaan ajanut paremmalla. On elettävä nyt.
Oikea Alfa Romeon V6 on ominaisuuksiltaan lähes käsittämättömän hieno moottori. En ole koskaan ajanut paremmalla. On elettävä nyt.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jartuo kirjoitti:Do nii, ei muuta kuin hyviä hetkiä alfan kanssa.
Ostitko autosi Kempeleeltä?
jyväskylästä =)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;