Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Minäkin levyn asensin V6:seen ja hyvin istui paikoilleen eikä resonoi.
Tuntui että koneen lämmöt nousi hivenen , vanha levy olikin suhteellisen "ilmavaa" mallia. Mutta ei kait kellään ole levyn takia ole ollut lämpö ongelmia kesällä?
Auraus ominaisuudet oli tosiaankin hyvät niinkuin joku aiemmin totesi, tuli kokeiltua etelän lumipyryissä viikonloppuna. :lol:

Kiitos Ollille levyn toimituksesta. :-D

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Anthon kirjoitti:Olikos näitä saatavilla JTS:ään? Vai onko siinä eroa TS:ään?
Uusi vai vanha nokkainen? Ainakin vanhempaan korimalliin pitäisi sopia, mutta varmistuksen saat kun lähetät kuvan vanhasta levystä. 166:teen sopivuutta epäilen, mutta siihenkin varmuus saataisiin kuvista.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Vanhalla kärsällähän tuo on... Ensi kevääksi siirtyy madaltaminen, silloin lienee ajankohtaista miettiä tuota pohjalevyä. Palaamma asiaan, kiitos.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mistäs näitä saa ostettua ? vai tarviiko itse väsätä
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Peltsi kirjoitti:mistäs näitä saa ostettua ? vai tarviiko itse väsätä
Katsoppa tota myydään osastoa. Ensimmäinen rivi 8) .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Herätellään vanhaa keskuselua...
Nyt levy on ollut monella käytössä jo pitkään, joten kokemuksia on varmasti kertynyt.
Itselläni levy on kestäny hyvin talviolosuhteet. Kesällä otin kunnon mahakosketuksen soratiehen mikä jätti kyllä rumat jäljet.
äänissä en kyllä huomaa enää mitään eroa, liekö korva tottunut.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Toiminut erinomaisesti viime keväästä lähtien!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hyvin on kilometrejä kestänyt. Tosin taaimmaiset korvakkeet on on ottanut hittiä ja taipuneet ylöspäin hieman. Täytyy muotoilla sorkkaraudalla. Mutta muovi olisi jo revennyt...

Tänään levy otti todella karmean iskun, korvia raastava krasahdus kuului. Täytyy tarkistaa illemalla ettei mitään hajonnut :oops:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Paljonkos sulla on alustaa tiputettu?

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Tänään asennutin levyn paikalleen ja sopihan se paikalleen ihan hyvin. Pientä roikkumista on kyllä havaittavissa, johtuneeko tuosta V6:n pakosarjan takia tehdystä reiästä joka löystyttää levyä. Mitenkäs V6:sten omistajat, onko teillä sopinut paikalleen kuin nakutettu vai onko vähän kaarellaan? Joku 2-3cm ylemmäs kun saisi niin olisi bueeno.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Kylläkyllä sais olla itelläkin pari senttiä ylempänä, jos tuota menee taitteleen ni reiät ei ainakaan osu kohilleen :?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Cotson kirjoitti:Pientä roikkumista on kyllä havaittavissa, johtuneeko tuosta V6:n pakosarjan takia tehdystä reiästä joka löystyttää levyä.
Juu tämän olen itsekin huomannut, ja johtuu juurikin siitä pakoputken reiästä. Se katkaisee kummatkin levyä jäykistävät pokkaukset. Tietysti viitseliäs kaveri rakentaisi lisäjäykisteen.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

mulla myös tuo pari senttiä turhan alhaalla, mutta mielestäni johtuu pokkauksista ei reiästä. Tai ainakin suurin syy on hieman liian jyrkät pokkaukset. Levy on nyt tallin seinällä ja täytyy säiden lämmettyä yrittää oikoa ja toivoa ettei ala murtumaan pokkauksista. Lisäksi reikiä saattaa joutua vähän viilaamaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Samoin mulla on liian alhaalla ottaa aina joissan hidastetöyssyissä kiinni :cry: , vaikka autoa ei ole vielä edes madallettu, odottelen vaan sitten madalluksen jälkeen että onko levystä enään mitään jäljellä 8)
mutta muuten todella hyvä oli helppo laittaa itse kiinni ei tarvinnut taivutella ja ei resonoi ollenkaan paitti no hiekka tiellä mut eihän alfa sinne kuulukkaan...
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Wile E. Coyote kirjoitti: ...mielestäni johtuu pokkauksista ei reiästä. Tai ainakin suurin syy on hieman liian jyrkät pokkaukset. Levy on nyt tallin seinällä ja täytyy säiden lämmettyä yrittää oikoa ja toivoa ettei ala murtumaan pokkauksista.
Jos saat levyn paremmin istuvaksi niin lähettele ihmeessä korjausehdotuksia. Esim kanttaus kulmien muuttaminen on todella helppoa. Itse en ole päässyt koskaan tarkistelemaan V6 levyn istuvuutta...
Levyn murtumista ei tarvitse pelätä,kyseinen alumiini on erittäin sitkeää.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvä tietää ettei murru helposti. Lähden tästä vaihtamaan kesäkumeja (ei malta odottaa :roll: ) ja samalla jos aikaa jää modaan sitä levyä. Pistän sulle vaikka privaa jos ja kun saan jotain aikaan. Otan varmuudeksi kameran mukaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Hyvä tietää ettei murru helposti...
Ainakin ekaa levyä kanttailtiin ja suoristeltiin koneella varmaan kymmenen kertaa eikä murtunut...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Levy asennettu paikalleen, pitää pari päivää ajella ja kuullostella.
Tyhjäkäynnillä moottorin ääni tulee ainakin selvemmin sisälle, kierroksilla
ei eroa tunnu (meluisat renkaat)
Levy jäi pikkuisen alas, en tosin saanut kaikkia kiinnikkeitä ruuvattua
kiinni. Reunimmaiset kaksi ruuvia meni irroitettaessa poikki ja niiden
kiinnityspisteet autossa tuntuivat rapeilta. Pitänee ne rakentaa uusiksi
kesällä. Nippusiteitä on nyt hanskalokerossa ensihätään :-D

Levyssä voisi olla reikä öljynsuodattimen kohdalla, tällöin levyä ei tarvitsi
irroittaa öljynvaihtoa varten. Tuskin silti viitsin rälläköidä siistiä panssaria.
VMP

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

sahaa kuviosahalla pyöreä reikä puuterällä ja karkealla hiomapaparilla pieni viimeistely. Ei pitäisi näyttää kovin pahalta. Jos ei halua kuviosahan naarmuja peltiin, niin teippiä sahauksen ajaksi väliin.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tässä hieman kuvia vuoden käytön jälkeen. Levy on kestänyt hyvin iskuja. Muovihärpäkkä olisi ollut jo ajat sitten paskana.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Levy on hingattu patapatalla ja liuottimella puhtaaksi.
Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

:crazyeyes:

Käytätkö Alfaa peltoautona?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ai huumorimiehiä? :twisted:

Ihan Turun "tasaisilla" kaduilla vetelen...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Täytyy sulla aika matala olla, tai sitten en tule omallani ikinä Turkuun :shock:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Täytyy sulla aika matala olla, tai sitten en tule omallani ikinä Turkuun :shock:
OT: Suosittelen jälkimmäistä :mrgreen:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Asennusinspiraatiota odotellessa kysäsen, että onko kukaan asentanut TS:n levyä Euro3-autoon (kolme kattia)? Meneekö heittämällä?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mulla on 1.8 ts Euro3:ssa tuo Ollin levy ja hyvinhän se sinne meni. Koputtelin kattipalloille kuopat levyyn kun ottivat aluksi kiinni siihen. Kumiset prikat laitoin myös kiinnityksiin räminöiden ehkäisemiseksi.

Vastaa Viestiin