Voivoi näitä suomalaisia asentelijoitaLaaban kirjoitti:voivoi näitä italialaisten sähköjä... ...sitten se katkas yhen piuhan mistä se sano että se on turha, eipä käynnistyny auto taaskaan.
164 flekti ongelmat
Valvoja: Moderators
Joo, kovasti se sähkökaavaa katseli ja sano että ei toi vittu voi vaikuttaa mihinkään, ainakaaan kaavan mukaan. Sitten kun auto käynnisty niin mainitsi vaan että tämä on italialainen, näemmä kaikki on mahdollista. Kuten tulppien päälle tuleva levy missä lukee Alfa Romeo, hehehehe 7mm pulteilla kiinni, eipä ole kuulemma aikasemmin tullu vastaan.
hevoinen
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Täytyy kyllä sanoa että uskomaton vääntö yhden puhaltimen kanssa. Yhdessä aikaisemmassa autossani oli myös puhaltimen ohjausvirta mykistynyt. Maadoitin puhaltimen ja plussan vedin suoraan akulta anturin liittimiin. Väliin laitoin jonkun 15A:n sulakkeen ja toimi kun junan vessan ilman mitään releitä yms.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:n sähköissä ei ylipäätään ole mitään ihmeellistä, kyllä autosähköistä edes jotain ymmärtävän pitäisi saada yksi flekti pelaamaan ilman mitään automallikohtaisia sähkökuviakin. En tod. päästäisi mitään Kuuno-Urmasta leikkelemään autoni johtosarjoja ajatuksella "nää on varmaan turhia ku täähän on italialainen".Laaban kirjoitti:Joo, kovasti se sähkökaavaa katseli ja sano että ei toi vittu voi vaikuttaa mihinkään, ainakaaan kaavan mukaan. Sitten kun auto käynnisty niin mainitsi vaan että tämä on italialainen, näemmä kaikki on mahdollista.
Tuossa takaraivosta tuherreltu kytkäri flektin ohjaukseen autoissa, joissa on syylärissä flektille lämpökytkin (flektin ohjaus ei tule moottorinohjauspurkilta) ja joissa ei ole ilmastointia (ilmastointi käyttää samaa ropelia lauhdutinkennon jäähdyttämiseen). Releen ensiö(ohjaus)puolen navat 85 ja 86 ovat kytketty +12V syöttöjännitteeseen eli jonkun koukkauksen kautta akkuun sekä maihin, lisäksi samassa piirissä on se jäähdyttimen lämpökytkin ja sulake. Kikkuloiden järjestyksellä ei ole väliä, releen navatkin voivat olla toisin päin. Releen toisio(syöttö)puolen navat 30 ja 87 on kytketty myös +12V:iin ja maihin, samassa piirissä on lisäksi se puhaltimen moottori ja sulake. Järjestys voi olla mikä tahansa, samoin navat voivat olla keskenään toisin päin.
Kyllä tuollainen keksintö pitäisi saada kuntoon ihan pelkän yleismittarin ja maalaisjärjen kanssa, siis jos edes sen verran sähköstä ymmärtää että osaa autoradion kytkeä.
- Epäkelpokeräilijä -
joo no kyseinen herra on palolaitoksen korjaamopäällikkö että kyllä homma pitäis hoitua. tossa autossa ei kyllä kaikki sähköt ole kunnossa ihan sama minkälainen alfa asiantuntija olis kyseessä niin kyllä aika varmasti menis sormi suuhun kun tota mun autoa kattois. en tajua kuka urpo ton on omistanu mutta näköjään korjannu hommat periaatteella "toi ei toimi, katkaisempa piuhat siitä"En tod. päästäisi mitään Kuuno-Urmasta leikkelemään autoni johtosarjoja ajatuksella "nää on varmaan turhia ku täähän on italialainen".
hevoinen
Joo nyt on uus anturi paikallaan. Kattelin tossa pihalla että mittari näytti jotain 97-98c luokkaa mutta flekti ei pyöri. Niin kun aikaisemmin mainittiin että vesi voi jäähtyä anturi->flekti välillä sen verran ettei se pyöri, mutta tärkeintä on nytten että kaikki toimii varmasti. Ei pääse käymään sitä oho tilannetta. Kiitos kaikille vielä noista vinkeistä ja kuvista ym....
Palataan asiaan jos ongelmat toistuvat
Palataan asiaan jos ongelmat toistuvat
hevoinen
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Selvispä sitten syy omiinkin ongelmiin kun viitsi vähän mennä katselemaan.
Elikkä releen herätepiuha (joka siis menee sen lämpöanturin kautta) oli kahdesta kohtaa hapettunut poikki. Uutta piuhaa tilalle ja taas toimii...
Eihän se ollutkaan toimimatta kuin 1,5 vuotta
Ai niin laitetaan lisää ihmettelemistä tuosta flektin releestä. Jos ohjekirja sanoo että rele pitäisi olla keskimmäisen kotelon repsikan puoleisin, ja Laabanilla se olikin siirtynyt kuskinpuoleisimmaksi, niin minulla se olikin aivan muualla nimittäin siellä kuskinpuoleisen etuvalon vieressä olevassa kotelossa kaikista ulommaisina (eli siis lähinnä kylkeä)!
Elikkä releen herätepiuha (joka siis menee sen lämpöanturin kautta) oli kahdesta kohtaa hapettunut poikki. Uutta piuhaa tilalle ja taas toimii...
Eihän se ollutkaan toimimatta kuin 1,5 vuotta
Ai niin laitetaan lisää ihmettelemistä tuosta flektin releestä. Jos ohjekirja sanoo että rele pitäisi olla keskimmäisen kotelon repsikan puoleisin, ja Laabanilla se olikin siirtynyt kuskinpuoleisimmaksi, niin minulla se olikin aivan muualla nimittäin siellä kuskinpuoleisen etuvalon vieressä olevassa kotelossa kaikista ulommaisina (eli siis lähinnä kylkeä)!