Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikähän pyyhinautomatiikan ominaisuus on, kun automatiikan ollessa ykkösnopeudella, saattaa lasinpyyhkijät nousta pari senttiä ja jumahtaa paikoilleen?
Jumahtaminen vaikuttaisi koskevan vain ykkösnopeutta. Lähtevät kyllä siitä liikkeelle kun muuttaa nopeutta.
Automatiikka saattaa toimia moitteettomasti pitkäänkin, mutta sitten esim. tänä aamuna teki samaa jumittelua koko ajan.
Mikä parasta, tekee tuota satunnaisesti.
Saakohan sadetunnistinta otettua pois käytöstä? Paljon mielummin käyttäisin nopeudensäätöä manuaalisesti.
Tässä parin vuoden yhteiselon aikana en ole vielä täysin vakuuttunut laitteen toiminnasta.
Pyyhinnopeudella ei näytä olevan paljoakaan tekemistä pyyhinsulkien kunnon tai tuulilasin puhtauden kanssa.
Pyyhkimet saattaa riuhtoa pienellä tihkusateella täysillä ja päinvastoin rankemmassa sadekuurossa saa odotella, että pyyhkäiseekö tänään vai huomenna.
Jumahtaminen vaikuttaisi koskevan vain ykkösnopeutta. Lähtevät kyllä siitä liikkeelle kun muuttaa nopeutta.
Automatiikka saattaa toimia moitteettomasti pitkäänkin, mutta sitten esim. tänä aamuna teki samaa jumittelua koko ajan.
Mikä parasta, tekee tuota satunnaisesti.
Saakohan sadetunnistinta otettua pois käytöstä? Paljon mielummin käyttäisin nopeudensäätöä manuaalisesti.
Tässä parin vuoden yhteiselon aikana en ole vielä täysin vakuuttunut laitteen toiminnasta.
Pyyhinnopeudella ei näytä olevan paljoakaan tekemistä pyyhinsulkien kunnon tai tuulilasin puhtauden kanssa.
Pyyhkimet saattaa riuhtoa pienellä tihkusateella täysillä ja päinvastoin rankemmassa sadekuurossa saa odotella, että pyyhkäiseekö tänään vai huomenna.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sadetunnistimen saa pois Multiecuscannilla.
Hyvät sulat täytyy olla että toimii sadetunnistin kunnolla.
Hyvät sulat täytyy olla että toimii sadetunnistin kunnolla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hienoa. Voisiko tästä saada hieman tarkemmat ohjeet? Mistä tämä valinta löytyy multiecuscannista?Maunu kirjoitti:Sadetunnistimen saa pois Multiecuscannilla.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täytyy tutkia valikkoa. Palaan asiaan kunhan keksin mistä kohtaa se oli.jazma kirjoitti:Hienoa. Voisiko tästä saada hieman tarkemmat ohjeet? Mistä tämä valinta löytyy multiecuscannista?Maunu kirjoitti:Sadetunnistimen saa pois Multiecuscannilla.
Onko tämä osa ns Uniball? http://www.tmuukkonen.fi/shop/?product= ... h-159brera
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sadetunnistimen poisto
Multiecuscan Body valikosta CAN Setup / Proxi alignment
Valitse F7 adjustments ja valikosta rain sensor. F10 execute, jonka jälkeen voit valita onko päällä vai pois.
Omaa kokemusta hommasta ei ole joten täyttä varmuutta toimivuudesta en voi antaa.
Voi olla että täytyy vielä ottaa johdot irti sensorista.
Multiecuscan Body valikosta CAN Setup / Proxi alignment
Valitse F7 adjustments ja valikosta rain sensor. F10 execute, jonka jälkeen voit valita onko päällä vai pois.
Omaa kokemusta hommasta ei ole joten täyttä varmuutta toimivuudesta en voi antaa.
Voi olla että täytyy vielä ottaa johdot irti sensorista.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ On uniball.
Kiitos vinkistä. Vielä kun saisi mäkilähdön estosysteemin poistettua...
Kiitos vinkistä. Vielä kun saisi mäkilähdön estosysteemin poistettua...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko minkäänlaista haisua polttoainetankkien tilavuudesta: '06 berlina koppainen 2.2 JTS verrattuna '11 SW TBI? Nykyisessä tuntuu olevan tripissä sellaiset lukemat, että edellinen 2.2 olisi jo jäänyt tien laitaan, eikä tämä ole vielä edes sytytänyt valoa
Viimeksi muokannut DaViega, 08 Loka 2018, 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^3.2:ssa ainakin tankki on vaan yksinkertaisesti liian pieni
Nää oli molemmat EVAPin hässäköitä. Kiitokset valistavista kuvista ja vinkeistä Tiigelle.Polforea kirjoitti:Isojötsissä kaksi pientä hämmennystä:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mun ymmärrys on, että sama tankki?DaViega kirjoitti:Onko minkäänlaista haisua polttoainetankkien tilavuudesta: '06 berlina koppainen 2.2 JTS verrattuna '11 SW TBI? Nykyisessä tuntuu olevan tripissä sellaiset lukemat, että edellinen 2.2 olisi jo jäänyt tien laitaan, eikä tämä ole vielä edes sytytänyt valoa
Isoin ero on siinä, että TBi on "hieman" taloudellisempi moottori... Ja tuo uudempihan saattaa olla kevyempikin.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
"hiema"... oke
mä luulin, että ei noilla ole käytännön ajossa eroa - mutta tämähän on ollut positiivinen yllätys
mä luulin, että ei noilla ole käytännön ajossa eroa - mutta tämähän on ollut positiivinen yllätys
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitäs öljyä työ ootta käyttänyt 159 Tbi:ssä? Muistaakseni mitä lukee ohjekirjasessa ei ole käypästä tavaraa??
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No niin, ongelma ratkesi. Akku oli vaihtokunnossa. 4½ vuotta kesti exide prerium akku.Mikael J kirjoitti:Merkillistä. Molemmat elektroniset virta-avaimet eivät enää lukitse,- avaa ovia. Metallisella avainosalla saan ovet auki ja kiinni. Uutta paristoa kokeilin ei auttanut. Akkua kytkin irti.
Mahtaakohan vastaanotin olla sökönä? Mitään sulaketta tälle ei taida olla.
Kaikki kokemukset vastaavasta ongelmasta ja vihjeet tervetulleita.
Merkillistä, että akku on sökönä ja auto käynnistyy normaalisti, mutta auton elektroninen virta-avain lakkaa toimimasta. Kai tämä menee kategoriaan "alfan mystiset sähköviat"
Onko normaalia, että nykyään akut ei kestä neljää vuotta pitempään? Ennen oli toisin.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Selenia Sport Power 5W-40. Alfistinetistä 50 € 5 litran pänikkäDragonForce kirjoitti:Mitäs öljyä työ ootta käyttänyt 159 Tbi:ssä? Muistaakseni mitä lukee ohjekirjasessa ei ole käypästä tavaraa??
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo Exiden malli on aika heikko kestoinen. Yleensä ne on kestänyt minun 159:ssä noin 2 vuotta. Eli yhteensä 4 vuotta kun kerran vaihtaa takuuseen.Mikael J kirjoitti:No niin, ongelma ratkesi. Akku oli vaihtokunnossa. 4½ vuotta kesti exide prerium akku.Mikael J kirjoitti:Merkillistä. Molemmat elektroniset virta-avaimet eivät enää lukitse,- avaa ovia. Metallisella avainosalla saan ovet auki ja kiinni. Uutta paristoa kokeilin ei auttanut. Akkua kytkin irti.
Mahtaakohan vastaanotin olla sökönä? Mitään sulaketta tälle ei taida olla.
Kaikki kokemukset vastaavasta ongelmasta ja vihjeet tervetulleita.
Merkillistä, että akku on sökönä ja auto käynnistyy normaalisti, mutta auton elektroninen virta-avain lakkaa toimimasta. Kai tämä menee kategoriaan "alfan mystiset sähköviat"
Onko normaalia, että nykyään akut ei kestä neljää vuotta pitempään? Ennen oli toisin.
Vaihdoin suosiolla halvempaan Hankook merkkiin, joka tuntuu toimivan huomattavasti paremmin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tervehdys kaikille. Ensimmäinen viesti Alfa palstalle.
159 JTDm 2.4 -08 ja ratin audiopainikkeet. Vasemman puolan painikkeet aiheuttavat ihmetystä. Vasemmalle on luurin kuvake ja oikealle jonkinlainen signaalin lähetys(?). Miten toimivat ja mitä tekevät? Saako Puhelinta liitettyä?
Autossa on Bosen äänentoisto.
159 JTDm 2.4 -08 ja ratin audiopainikkeet. Vasemman puolan painikkeet aiheuttavat ihmetystä. Vasemmalle on luurin kuvake ja oikealle jonkinlainen signaalin lähetys(?). Miten toimivat ja mitä tekevät? Saako Puhelinta liitettyä?
Autossa on Bosen äänentoisto.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos autossa on blue&me tai navi niin sitten saa toimimaan.
Puhelimenkuvasta aukeaa valikko tai vastataan puheluun.
Signaalin lähetys on puheen tunnistus eli tyyliin sanot CALL PERTTI niin Pertti vastaa jos jaksaa.
Puhelimenkuvasta aukeaa valikko tai vastataan puheluun.
Signaalin lähetys on puheen tunnistus eli tyyliin sanot CALL PERTTI niin Pertti vastaa jos jaksaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitosta vastauksesta. Ilmeisesti puhelinta ei saa liitettyä. Navia ei ole kuin irtonainen Tomtom ja blue&me:stä ei missään mainita. Fiateista tuttu termi, aiemmissa kamppeissa ei moista ole ollut.
Käyn painelemassa ratin ja puhelimen nappuloita
Edit: Ei samsung jutellut samaa kieltä Alfan kanssa. En itsekään Googlen kanssa juttelisi jos oli olisi vaihtoehtoa .Firman puhelin, jolla pärjättävä.
Käyn painelemassa ratin ja puhelimen nappuloita
Edit: Ei samsung jutellut samaa kieltä Alfan kanssa. En itsekään Googlen kanssa juttelisi jos oli olisi vaihtoehtoa .Firman puhelin, jolla pärjättävä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tänään tuli alle uudet punaiset takajouset a la Eibach
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ajotietokoneen näytössä lukee virtojen päälle laiton yhteydessä Blue&Me ja hanskalokerossa on usb liitin mikäli kyseinen järjestelmä autossa on.nipaka kirjoitti:Kiitosta vastauksesta. Ilmeisesti puhelinta ei saa liitettyä. Navia ei ole kuin irtonainen Tomtom ja blue&me:stä ei missään mainita. Fiateista tuttu termi, aiemmissa kamppeissa ei moista ole ollut.
Käyn painelemassa ratin ja puhelimen nappuloita
Edit: Ei samsung jutellut samaa kieltä Alfan kanssa. En itsekään Googlen kanssa juttelisi jos oli olisi vaihtoehtoa .Firman puhelin, jolla pärjättävä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mittariston valot
Pystyykö multieculla laittaa mittariston valot päälle kun virrat on päällä vaikka valot on auto asennossa näkyisi päivällä paremmin
Pystyykö multieculla laittaa mittariston valot päälle kun virrat on päällä vaikka valot on auto asennossa näkyisi päivällä paremmin
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Miksi ihmeessä valot pitää olla auto asennossa? Eikös ne ole silloin ns. tunnelivalot millä ei tee mitään Suomessa.
Kun laittaa valokatkaisijan toiseen ääriasentoon niin silloin mittarivalot toimii ja valot kyllä sammuu kun virrat katkeaa.
Kun laittaa valokatkaisijan toiseen ääriasentoon niin silloin mittarivalot toimii ja valot kyllä sammuu kun virrat katkeaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sorry kysymys saattoi tuntua hölmöltä mutta kun kyseessä on Spider ja auto asennossa nokalla palaa ledit niin mittarivalot ei pala.Varsinkin kun ajelee katto auki kirkkaalla kelillä mittariston harmaat numerot vaalean harmaalla taustalla näkyy tosi huonosti.Ajatus oli pystyykö multieculla tekemään kyseisen Taikatemput.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisiko hyvää vinkkiä liittyen 2,4 jtdm käynnistymiseen. Kun auto on seissyt muutaman päivän, niin vaatii aika pitkä starttauksen ennen käynnistymistä. Onko kyseessä ominaisuus, vai onko esim hehkutulpat ns loppu?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pystyykö 159:sin nelivedon väljyytä jotenkin säätämään. Nyt varsinkin 1-2 vaihto paukahtaa jonkin verran. Pitäisikö vaihtaa diffiöljyt tai jotain, että vaihteisto toimisi tasaisemmin?
Tämä taitaa olla silti enemmän ominaisuus kuin vika.
Tämä taitaa olla silti enemmän ominaisuus kuin vika.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Apua!
No, ei alkanut päivä hyvin.
Lähdin töihin ja olin ajanut noin 150 metriä kun auton "alta" mielestäni kuului ääni ikäänkuin joku osa olisi raahannut hetken matkaa kevyesti maata. Tätä kesti noin 20 sekuntia. Moottorista tämän täytyi kuitenkin kuulua. Huomasin, että hetken päästä mittariin syttyi akun kuva ja auto tuntui jotenkin "voimattomalta" kun painoin enemmän kaasua.
En uskaltanut sammuttaa sitä tienvarteen kun se toimi muuten ihan hyvin mutta ajaessani sen firman parkkihalliin ja sammutettuani sen huomasin, että se ei enää lähtenyt käyntiin.
Tuosta autosta on noin 1,5 vuotta sitten vaihdettu laturi. Jakopään hihna siinä on vaihdettu jossain 170 tkm kohdalla ja nyt ajattu noin 260 tkm.
Nyt siis minulla auto tässä Vantaan jumbon lähellä parkkihallissa ja se ei lähde käyntiin.
Ideoita mikä sitä voisi vaivata?
No, ei alkanut päivä hyvin.
Lähdin töihin ja olin ajanut noin 150 metriä kun auton "alta" mielestäni kuului ääni ikäänkuin joku osa olisi raahannut hetken matkaa kevyesti maata. Tätä kesti noin 20 sekuntia. Moottorista tämän täytyi kuitenkin kuulua. Huomasin, että hetken päästä mittariin syttyi akun kuva ja auto tuntui jotenkin "voimattomalta" kun painoin enemmän kaasua.
En uskaltanut sammuttaa sitä tienvarteen kun se toimi muuten ihan hyvin mutta ajaessani sen firman parkkihalliin ja sammutettuani sen huomasin, että se ei enää lähtenyt käyntiin.
Tuosta autosta on noin 1,5 vuotta sitten vaihdettu laturi. Jakopään hihna siinä on vaihdettu jossain 170 tkm kohdalla ja nyt ajattu noin 260 tkm.
Nyt siis minulla auto tässä Vantaan jumbon lähellä parkkihallissa ja se ei lähde käyntiin.
Ideoita mikä sitä voisi vaivata?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joku apulaite jumissa, jonka seurauksena jompikumpi apulaitehihna palasina kehäkolmosen reunalla? Toimiko ohjaustehostin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
... lisäystä vielä edelliseen viestiini.
Kävin äsken uudestaan kokeilemassa Alfa 159:ä, ei lähtenyt käyntiin.
Auto yrittää startata ihan normaalisti mutta sammuu heti (tai siis oikeastaan ei lähde millään edes käyntiin kun kierroslukumittari ei nouse yhtään).
Mitään vikavaloja näytössä ei pala. Eikä tainnut palaa edes sitä akunkuvaa (voi olla että syttyisi myöhemmin jos auto siis edes lähtisi käyntiin)?
Konepellin avasin ja epäilin että laturin hihna olisi poikki mutta kyllä se mielestäni siinä ihan jämptisti kireänä oli oikeassa etukulmassa (vasemmalla kun konepelti auki ja tutkii moottoria).
Onpa ihme juttu. Jakopään hihna kun spragaa niin mitä oireita siinä on? Sammuuko lennosta? Pahaan pelkään että tämä alfa oli sitten r.i.p?
Auto nyt lämpimässä tallissa tässä Vantaan Jumbon lähellä jos joku Alfa mies sattuu ajamaan ohi *wink wink*
Kävin äsken uudestaan kokeilemassa Alfa 159:ä, ei lähtenyt käyntiin.
Auto yrittää startata ihan normaalisti mutta sammuu heti (tai siis oikeastaan ei lähde millään edes käyntiin kun kierroslukumittari ei nouse yhtään).
Mitään vikavaloja näytössä ei pala. Eikä tainnut palaa edes sitä akunkuvaa (voi olla että syttyisi myöhemmin jos auto siis edes lähtisi käyntiin)?
Konepellin avasin ja epäilin että laturin hihna olisi poikki mutta kyllä se mielestäni siinä ihan jämptisti kireänä oli oikeassa etukulmassa (vasemmalla kun konepelti auki ja tutkii moottoria).
Onpa ihme juttu. Jakopään hihna kun spragaa niin mitä oireita siinä on? Sammuuko lennosta? Pahaan pelkään että tämä alfa oli sitten r.i.p?
Auto nyt lämpimässä tallissa tässä Vantaan Jumbon lähellä jos joku Alfa mies sattuu ajamaan ohi *wink wink*
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ohjaustehostin toimi mielestäni ihan normaalisti.Polforea kirjoitti:Joku apulaite jumissa, jonka seurauksena jompikumpi apulaitehihna palasina kehäkolmosen reunalla? Toimiko ohjaustehostin?
Tuo kuvaamani ääni olisi voinut olla joku sellainen, että joku hihna menee poikki ja hetken pyörii kunnes tippuu tielle raahautuen hetken mukana?
Silloin kun vielä autolla ajoin, niin se tuntui jotenkin voimattomalta.
Nyt ei siis lähde enää käyntiin.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Polforea kirjoitti:Joku apulaite jumissa, jonka seurauksena jompikumpi apulaitehihna palasina kehäkolmosen reunalla? Toimiko ohjaustehostin?
Mitä noi apulaitteet voisivat olla?
Tässä nyt kelailen, että kannattaakohan tuota edes yrittää enää fiksata kuntoon vai onkohan jo parempi keskittyä nettiauton tarjontaan?
Harmittaa vaan, kun jotenkin tykkäsin tuosta Alfasta eikä kovin moni muu auto voisi vähempää kiinnostaa (tai sitten ne maksaa sen verran paljon että eipä taida olla järkeä ;=)
Voi *ittu!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ilmastoinnin kompura, laturi, ohjaustehostajan pumppu lienee apulaitteet tuossa tapauksessa. vesipumppu kun pyörii jakoremmillä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nuo juu. Ja niitä remmejähän on viispytyssä siis kaksi - se perusremmi pyörittää ohjaustehostinta ja ilmastoinnin kompuraa, mukana on toki vielä kiristin ja muistaakseni joku ohjausrulla, jotka voi tietty myös porsia. AC-kompuran vapaapyörä puolestaan on tuplapyörä, joka pyörittää sitä kuuluisaa laturin venyvää remmiä, joten kumpi tahansa remmi katketessaan lopettaa lataamisen, mutta laturin remmin katkeaminen ei poista ohjaustehostusta eikä ilmastointia.
Jakohihnan luovuttaminen näkyy erittäin vahvalla todennäköisyydellä välittömänä sammumisena, kun venttiilikoneisto ei pyöri mukana. Lisäksi siinä on odotettavissa varsin epämiellyttäviä ääniä, kun mäntä kohtaa venttiiliä ja keinuvivut napsahtelee.
Jakohihnan luovuttaminen näkyy erittäin vahvalla todennäköisyydellä välittömänä sammumisena, kun venttiilikoneisto ei pyöri mukana. Lisäksi siinä on odotettavissa varsin epämiellyttäviä ääniä, kun mäntä kohtaa venttiiliä ja keinuvivut napsahtelee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Erikoinen ääni moottorista, sitä seurannut voimattomuus ja nyttemmin käynnistymättömyys sopisi hyvin hypänneeseen jakohihnaan. Latauksen valon syttyminen viittaa katkenneeseen apulaitehihnaan, ja hihnan rämmäleet menevät todella helposti jakohihnan väliin.
Kun auto kerran sattumuksen jälkeen vielä kävi, ei siellä välttämättä ole mitään isompaa vikaa vaikka jako olisikin hypännyt, vaan voi hyvin selvitä uusilla hihnoilla.
Kun auto kerran sattumuksen jälkeen vielä kävi, ei siellä välttämättä ole mitään isompaa vikaa vaikka jako olisikin hypännyt, vaan voi hyvin selvitä uusilla hihnoilla.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitokset ammattimaisista kommenteista.
Nyt kun tuota ääntä miettii, niin se tosiaan kuulosti siltä että "joku puun oksa olisi jäänyt auton alle ja siellä jonkun matkaa laahannut auton alla".
Mulla oli radio aika hiljaa päällä mutta sen verran tuo ääni kuului, että pienensin volaa ja mietin että wtf? Mistään kolinasta tms. ei puhettakaan. Nyt kun tuo ääni kuuluu päässäni, niin hyvin voisi olla ääni jossa joku remmin pätkä läpsyttää jonkun aikaa johonkin toiseen osaan ennenkuin irtoaa.
Äsken kun kävin tuossa autotallissa taas starttaamassa ja katsomassa auton alle niin...
1) mitään öljyjä tms. ei näy missään lattialla
2) moottoritilasta yksi ohuen ohut sellainen "narumainen" pätkä roikkui ulkona... voisi hyvin olla jostain hihnasta. Ei mitään kumia tms. vaan sellainen "säie" jostain hihnasta varmaankin.
3) autoa käynnistäessä mietin, että kun painaa normaalisti jarrun pohjaan automaattikonetta käynnistäessä niin se jarrupoljin tuntui jotenkin "kovalta / tunnottomalta". Auto ikäänkuin lähtisi käyntiin mutta sammuu heti. Tai no, ei kai se mitenkään käyntiin lähde kun kierroskulumittari ei nouse yhtään.
Onko tuo hihna mahdollista vaihtaa itse vai vaatiiko pakosti käynnin korjaamolla? Mulla nyt siis auto täällä lämpimässä autotallissa mutta ei lähde käyntiin.
Kiitos vielä kommenteista, katsotaan miten tämä päättyy?
ps. soitin äsken tälle "luottomiehelleni" joka tuota autoa fiksaillut ja hän epäili, että tuskin se on jakopään hihna. Epäili, että olisi sammunut heti?
Ja sanoi, että jos on jakopään hihna niin se on nopea korjaus eli auto seuraavalla hinurilla kaatopaikalle ;=D
Tuossa Tuomas K kirjoitti "hypänneeseen jakohihnaan". Tämä siis ihan eri juttu kuin jakopään hihna?
Nyt kun tuota ääntä miettii, niin se tosiaan kuulosti siltä että "joku puun oksa olisi jäänyt auton alle ja siellä jonkun matkaa laahannut auton alla".
Mulla oli radio aika hiljaa päällä mutta sen verran tuo ääni kuului, että pienensin volaa ja mietin että wtf? Mistään kolinasta tms. ei puhettakaan. Nyt kun tuo ääni kuuluu päässäni, niin hyvin voisi olla ääni jossa joku remmin pätkä läpsyttää jonkun aikaa johonkin toiseen osaan ennenkuin irtoaa.
Äsken kun kävin tuossa autotallissa taas starttaamassa ja katsomassa auton alle niin...
1) mitään öljyjä tms. ei näy missään lattialla
2) moottoritilasta yksi ohuen ohut sellainen "narumainen" pätkä roikkui ulkona... voisi hyvin olla jostain hihnasta. Ei mitään kumia tms. vaan sellainen "säie" jostain hihnasta varmaankin.
3) autoa käynnistäessä mietin, että kun painaa normaalisti jarrun pohjaan automaattikonetta käynnistäessä niin se jarrupoljin tuntui jotenkin "kovalta / tunnottomalta". Auto ikäänkuin lähtisi käyntiin mutta sammuu heti. Tai no, ei kai se mitenkään käyntiin lähde kun kierroskulumittari ei nouse yhtään.
Onko tuo hihna mahdollista vaihtaa itse vai vaatiiko pakosti käynnin korjaamolla? Mulla nyt siis auto täällä lämpimässä autotallissa mutta ei lähde käyntiin.
Kiitos vielä kommenteista, katsotaan miten tämä päättyy?
ps. soitin äsken tälle "luottomiehelleni" joka tuota autoa fiksaillut ja hän epäili, että tuskin se on jakopään hihna. Epäili, että olisi sammunut heti?
Ja sanoi, että jos on jakopään hihna niin se on nopea korjaus eli auto seuraavalla hinurilla kaatopaikalle ;=D
Tuossa Tuomas K kirjoitti "hypänneeseen jakohihnaan". Tämä siis ihan eri juttu kuin jakopään hihna?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kannata pohtia enempää. Järjestä auto korjaajan tai korjaaja auton luo.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsehän voi tehdä kaiken paitsi naapurin lapset. Tai nekin voi, mutta ei kannata. Eri asia sitten kuitenkin on, mitä haluaa tehdä, mihin oma taito ja oppimishalu riittää ja kuinka nopeasti pitää saada ehjää.Waverunner kirjoitti:Onko tuo hihna mahdollista vaihtaa itse vai vaatiiko pakosti käynnin korjaamolla?
Järkevää kuitenkin on olla ajamatta rikkinäisellä autolla, mikäli ajamista on mahdollista välttää.
Jakohihna on nimenomaan se jakopään hihna. Luottomiehesi ajatteli heti (kuten minäkin) katkeavaa hihnaa, mutta tosiaan Tuomaksen mainitsema hyppy (eli jako menee yhden hampaan verran pieleen) ei välttämättä vielä tee venttiilisoppaa vaan voi tuottaa kevyemmätkin oireet.Waverunner kirjoitti: Tuossa Tuomas K kirjoitti "hypänneeseen jakohihnaan". Tämä siis ihan eri juttu kuin jakopään hihna?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näin se tietysti on.hjpp kirjoitti:Ei kannata pohtia enempää. Järjestä auto korjaajan tai korjaaja auton luo.
Nyt on hinaus tilattu, ehkäpä auton toiseksi viimeiselle matkalle, viimeinen taitaa olla se kaatopaikka :=D
Ei vaan millään jaksaisi miettiä että mitäköhän romua sitä ostaisi seuraavaksi tilalle.
Sitä vaan en tässä snaijaa, että jos auto tänne päin tullessani kävi liikennevaloissa tyhjäkäynnillä ihan ok eikä sammunut, sitten sen sammutettuani se ei enää lähtenyt käyntiin. Jos jakopää porsinut niin tota noin... ööh... ?!?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tyhmä kyselee:
Onko siis mikä moottori kyseessä? Diesel luultavasti kun puhutaan jakohihnasta.
Omasta 2.4:sta meni muutama viikko sitten turbo, joka aiheutti vastaavanlaista ongelmaa eli ensin pamahti, mutta auto kävi suht normaalisti kunnes pysähdyin.
Uusinta startti ei enää kunnolla onnistunut, luultavasti kone ei jaksa lähteä käyntiin kun välijäähdytin on täynnä öljyä.
Onko siis mikä moottori kyseessä? Diesel luultavasti kun puhutaan jakohihnasta.
Omasta 2.4:sta meni muutama viikko sitten turbo, joka aiheutti vastaavanlaista ongelmaa eli ensin pamahti, mutta auto kävi suht normaalisti kunnes pysähdyin.
Uusinta startti ei enää kunnolla onnistunut, luultavasti kone ei jaksa lähteä käyntiin kun välijäähdytin on täynnä öljyä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Maunu kirjoitti:Tyhmä kyselee:
Onko siis mikä moottori kyseessä? Diesel luultavasti kun puhutaan jakohihnasta.
Omasta 2.4:sta meni muutama viikko sitten turbo, joka aiheutti vastaavanlaista ongelmaa eli ensin pamahti, mutta auto kävi suht normaalisti kunnes pysähdyin.
Uusinta startti ei enää kunnolla onnistunut, luultavasti kone ei jaksa lähteä käyntiin kun välijäähdytin on täynnä öljyä.
Voishan se tosiaan turbokin olla? Tuo tuli ensimmäisenä mieleen kun painoin kaasua niin meno oli jotenkin "laiskaa".
Mitään öljyä ei kyllä näy missään maassa tms.
Ajaessani kun painoin kaasua niin kyllä se turbon paine mittari nousi mutta ei mielestäni ihan tappiin kuitenkaan...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko täällä turboja vaihtaneita?
Mistä kannattaa ostaa jos haluaa selvitä mahdollisimman halvalla? Vanhaan autoon ei enää mitää järkeä laittaa "parasta" kiinni vaan sellaista että se toimisi vuoden kaksi ja sitten Ämmässuolle, kiitos ja hyvästi!
Vinkkejä?
Mistä kannattaa ostaa jos haluaa selvitä mahdollisimman halvalla? Vanhaan autoon ei enää mitää järkeä laittaa "parasta" kiinni vaan sellaista että se toimisi vuoden kaksi ja sitten Ämmässuolle, kiitos ja hyvästi!
Vinkkejä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin aiemmin kysyjällä oli 2.4JTDm ja ainakin minä olen automaattisesti olettanut, että auto on edelleen sama.Maunu kirjoitti: Onko siis mikä moottori kyseessä? Diesel luultavasti kun puhutaan jakohihnasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu, 2,4 Jtdm kyseessä meikäpojalla.
Sitä tuossa lenkillä äsken mietin, että mitenköhän se turbon ja akkuvalo liittyy toisiinsa?
Sitä tuossa lenkillä äsken mietin, että mitenköhän se turbon ja akkuvalo liittyy toisiinsa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Molemmat remmit (siis apulaite) näkyy hyvin konehuoneessa. Jos et näe kahta, sieltä on toinen porsinut ja se selittäisi sen latausvalon hyvinkin.
Remmi melkein aina menee myös jakohihnan väliin...
Remmi melkein aina menee myös jakohihnan väliin...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Keulalta kuin katsoo perään päin niin vasemmalla edessä (siis kun seisot naama kohti auton perää) näkyi joku hihna, mitään muuta en bongannut mutta valaistus oli aika huono. Muistatko missä se toinen hihna pitäisi olla?Aquatica kirjoitti:Molemmat remmit (siis apulaite) näkyy hyvin konehuoneessa. Jos et näe kahta, sieltä on toinen porsinut ja se selittäisi sen latausvalon hyvinkin.
Remmi melkein aina menee myös jakohihnan väliin...
Kiitos teille kaikille tänään jeesanneista avusta... ilmoittelen miten tämä päättyy.
Nyt on hinaus tilattu huomisenhuolto.fi ja se maksoi 89 euroa. Pariin muuhun paikkaan soitin mutta ne oli 140-160 elttonia.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näin ne hihnat kulkevat:
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ok, kiitos kuvasta.
Täytyy huomenna katsoa jollain lampulla vähän tarkemmin.
Veikkaisin, että tuo pidempi hihna näkyi?
Täytyy huomenna katsoa jollain lampulla vähän tarkemmin.
Veikkaisin, että tuo pidempi hihna näkyi?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lyhyempi (sisempi) on se perkeleen venyvä kakkapaskehihna, joka niitä murheita yleisesti aiheuttaa. Ja se on tosiaan myöskin se laturin hihna.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ja näin hyvin ne muuten oletusarvoisesti näkyy sieltä konehuoneesta:
Kyllä sitä vähän tarkemmin saa tiirata laturin hihnan nähdäkseen, kuin mitä minä muistelin.
Kyllä sitä vähän tarkemmin saa tiirata laturin hihnan nähdäkseen, kuin mitä minä muistelin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, ei helposti näy. Helpottaa, muistaakseni, jos päällissuojan ottaa pois. Sehän ei ole (oikein kiinnitettynä ainakaan) pultattu kiinni, että lähtee helposti kyllä.
Ohjaustehostimen nestesäiliön ja tuon harmaan suojakopan välistä muistelen nähneeni molemmat hihnat, valon kanssa?
Ohjaustehostimen nestesäiliön ja tuon harmaan suojakopan välistä muistelen nähneeni molemmat hihnat, valon kanssa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jakohihna voi hypätä sinne väliin joutuneiden apulaitehihnan palojen takia niin, että ei sammu lennosta, mutta päästää kummia ääniä, käy huonosti eikä myöhemmin enää käynnisty. Arvaa mistä tiedänWaverunner kirjoitti:ps. soitin äsken tälle "luottomiehelleni" joka tuota autoa fiksaillut ja hän epäili, että tuskin se on jakopään hihna. Epäili, että olisi sammunut heti?
Ja sanoi, että jos on jakopään hihna niin se on nopea korjaus eli auto seuraavalla hinurilla kaatopaikalle ;=D
Tuossa Tuomas K kirjoitti "hypänneeseen jakohihnaan". Tämä siis ihan eri juttu kuin jakopään hihna?
En lähde veikkaamaan paljonko on "turvallista" hypätä, mutta kun auto kerran kävi vahingon tapahduttua on venttiilit todennäköisesti ehjät, jos ei hihna ole hypännyt kahdesti.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auts,
Eli siis se toinen hihna mennyt poikki, ja siitä sitten jotain paloja mennyt toisen hihnan väliin aiheuttaen nyt vielä tietämättömiä vahinkoja moottorille?
Tämä lienee konsensus että näin on käynyt?
Pidän teidät ajantasalla miten tämä juttu sitten päättyi.
Jos näin on ja venttiilit ym. ehjät niin uutta hihnaa vaan tilalle. Luuletteko että pitää jakopään hihna nyt vaihtaa vai voiko käydä tuuri ja riittäisi sen toisen hihnan uusiminen?
Auto tosiaan kävi ihan ok kun oli käynnissä, ei sammunut liikennevaloihin. Kehä III kun painoin kaasua aikaisemmin niin tuntui tehottomalta Toyota Yarikselta ;=D
Eli siis se toinen hihna mennyt poikki, ja siitä sitten jotain paloja mennyt toisen hihnan väliin aiheuttaen nyt vielä tietämättömiä vahinkoja moottorille?
Tämä lienee konsensus että näin on käynyt?
Pidän teidät ajantasalla miten tämä juttu sitten päättyi.
Jos näin on ja venttiilit ym. ehjät niin uutta hihnaa vaan tilalle. Luuletteko että pitää jakopään hihna nyt vaihtaa vai voiko käydä tuuri ja riittäisi sen toisen hihnan uusiminen?
Auto tosiaan kävi ihan ok kun oli käynnissä, ei sammunut liikennevaloihin. Kehä III kun painoin kaasua aikaisemmin niin tuntui tehottomalta Toyota Yarikselta ;=D