vaikka kui ois nelikkoa alla niin kyllä tuo loskapaskan määrä vaan pistää kyrpimään.
jos olisin diktaattori niin yksi talvi ajeltais ilman mitään suolausta, katottas että miten perseelleen menee.
sitten hymyilyttää kyllä kun pakkanen kiristyy yli 10..
Nyt alkaa käpy hiiltymään ihan tosissaan . En vieläkään voi julkisuuden takia kertoa syytä, mutta alkaa kärsivällisyys olla koetuksella. Annetaan pientä vihjettä: mikään ei riitä.
Voi hevosen perse ja lehmän munat!!!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Naapuruston kissat, onhan se jumalauta varma, kun peset ja puunaat Alfan, niin parina seuraavana yönä on orgiat auton päällä. Kellään muita ideoita kuin muonavahvuusdesta poistaminen??
Pravdan jutun pitäessä paikkansa, on joidenkin suomalaisten maahantuojien käyttäytyminen suhteellisen hämmentävää. Ilmeisesti autonvalmistajien alkuperäisissä vianmäärittelyissä syy ja siitä aiheutuva (pahin) seuraus on mukana, mutta suomen kieleen asti ne eivät käänny. Muutama sana stereotyyppisestä suomalaisesta kansanluonteestakin hiipii mielee.
Tuo on sen tuhopolton jälkeä mikä tapahtui torstaina: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/helsi ... 98321.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
"Autonpolttaja oli taas liikkeellä klo 1.40 torstaina Malmilla sijaitsevalla parkkipaikalla. Hän tuikkasi kolme autoa tuleen - ja pakeni."
Mä en kyllä nähny kun kaks autoa, mutta oiskohan se kolmas jo viety pois... Ja ei ole oma auto.
Minulla oli samaa korimallia ja yhden kerran laitoin (vaimo laittoi) käsijarrun pakkasyöksi. Sen jälkeen ei autossa käsijarrua käytetty, vaihde silmään ja sillä pysyi aina...
PRO kirjoitti:Minulla oli samaa korimallia ja yhden kerran laitoin (vaimo laittoi) käsijarrun pakkasyöksi. Sen jälkeen ei autossa käsijarrua käytetty, vaihde silmään ja sillä pysyi aina...
E: Tuohan oli ominaisuus, ei vika...
Mäkin pidin vuosikymmenet autoja vaihteilla paikoillaan parkissa, mutta mieli muuttui jarruvaijerien jumittamisen ja tyttären inssiajoinssin sanojen myötä. Vaijerit alkoivat jumittaa käyttämättömyyttään ja inssi tokaisi tyttärensä ajo-opettaneelle, että autokouluautoissa ei ole ikinä jarruongelmia, kun niiden kässäreitä käytetään jatkuvasti. Sanoi käyttävänsä kässäriä jatkuvasti itsekin. Siitä asti meillä on moista kestotestattu eikä ongelmia ole ollut - itseasiassa epäillään, että moinen touhuilu liikuttaa jarruosia juuri sopivasti.
N'joo, olihan siihen käsijarrun käyttämättömyyteen muukin syy: Kahva otti todella huonosti johonkin hammastukseen ja joskus pamahti pois jarruasennosta yht'äkkiä. Foorumillakin murehdin asiaa ja sain vinkkejä mut asia ei korjaantunut. Lisäksi malminkartanon autohuollon Erkki sanoi, että Alfan käsijarrusysteemi on niin naurettavan surkea, ettei sitä pohjoisen säihin ole tehty ja siitä syystä käytöllä riskinsä...
Kyllä sitä käsijarrua voi ja kannattaa käyttää paitsi jos keli on märkä ja seuraavaksi yöksi on ennustettu pakkasta. Jatkuvilla pakkasilla pelaa kyllä kun mekanismiin ei pääse vettä joka pääsisi myöhemmin jäätymään.
mulla ei ole 56sissa ikinä jäätynyt kässäri vaikka on vaijerin kuoret ollu paskana vuosikausia, käkkäri on käytössä aina parkisssa, paitsi muutaman kerran vuodessa jos on selvä vesikeli ja tiedossa varmasti kova pakkanen tulossa yöksi.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
sallas kirjoitti:Hyvin alkoi tuoreen Alfan omistajan arki
(VDC + ABS tilttas, takajarrut lukossa..)
luojan kiitos menee hinaus + huolto myyjän piikkiin.. täähän on jopa kolme päivää sitten ostettu..
Eiköhän tuossa ole vain käsjarru jäässä ja VDC + ABS:lle tuli paha mieli kun takapyörät ei pyöri.
Näin se varmaan on, tuskin ABS tilttaa niin että jättää paineet takajarruille? Käkkärivaijerit jäässä, tai jos käsijarru päällä palat kunnolla kastuu ja jäätyy, niin noin voi käydä. Muuten käytän aina käsijarrua mutta jos pesen tossa pihassa, enkä aja kuin muutaman metrin vaikka talliin, niin silloin ei. Kerran pesun ja talliyön jälkeen tippui takapalojen pinnat hangelle pienen jumittelun jälkeen.
Nuorempana vasta ajokortin saaneen tuli opittua Kadeteilla ajellessa, että talvella ei käytettä käsijarrua - oli nimittäin E-mallin "munakateetissa" _heti_ jumissa jos vähänkään käppäriä käytti.
159:stä apukuljettajan puoleinen takapyörä jumissa tänä aamuna.
Apu löytyi Autokeskuksesta josta löytyi käsijarruvaijeri hyllystä. Ihmettelivät itsekkin että oli hyllytavaraa, mutta ongelma on nähtävästi tiedostettu käsijarrun suhteen.
Uudessa vaijerissa näytää ne suojakumit olevan yhtä surkean oloista kumia kuin varttikuutosessakin, joten luultavasti yhtä tiuhaan saa näitäkin uusia.
No ei se mitään. Nämähän eivät maksa kuin alta satasen kappale.
... Häh? Mä vaihatin varttikutoseen molemmat käsijarruvaijerit taakse ja hinta tais olla jossain muutaman kympin ja parin euron välillä Sis. työt!
Viime talvena nimittäin jäätys useamminkin kuin kerran... Suapi nähdä, miten nyt kestää. Kyllä ne vähän jymähtelyn merkkejä on jo antanut, mutta käytössä on niin kauan ku voi. Jos alkaa jäätymään ni sit pitää alkaa miettii jotain poppakonsteja, mut olihan se kieltämättä ihan hauska ajella vuos sitten töihin kun ABS:t oli pois pelistä. Riitti, että auto liikkui muutaman metrin vähän jämähtäneil takajarruilla ja ABS tykkäs kyttyrää - oli muuten jarrutusmatkat hallituissa hidastuksissa ainakin persdynolla lyhyemmät... Tiedä sit =)
Mullaki oli ihan tarpeeksi käsijarrun jäätymistä pakkasella mutta se oli haitaksi vain ekalla kerralla jonka jälkeen opin jättämään käyttämättä.
Mutta onhan aina mukavempaa et kaikki toimii esim. pysäyttäessä ilman että haluaa sammuttaa moottorin jos on manuaalivaihteisto.
Onneksi vanhan vaijerin vaihto on melko helppo homma ja uusi kappale kestää kuulema montaki vuotta.
savijo-r kirjoitti:
Uudessa vaijerissa näytää ne suojakumit olevan yhtä surkean oloista kumia kuin varttikuutosessakin, joten luultavasti yhtä tiuhaan saa näitäkin uusia.
156:n hankkiessani piti käsijarruvaijerit vaihtaa melko pian. Kestivät vain pari vuotta ja sai vaihtaa taas... mutta silloin suihkuttelinkin silikoonia vaijerin ja suojan väliin. Niin pitkään ja hartaudella, että alkoi valumaan toisesta päästä ulos. Eikun kiinni ja kovaa ajoa. Ovat muuten toimineet kuin kesällä ikään jo monta vuotta.
Saabissa nuo ovat jo muuten valmiiksi hyvässä rasvassa. Käsijarruvaijerit ovatkin ainoat mitä siihen ei olekaan vielä vaihdettu.. seuraavaksi kaasuläppäkotelo. Sehän onkin jo miltei ilmainen.
Monet kehuvat 75:sen talviajo-ominaisuuksia, mutta itse olen vähän pettynyt. Jos vertaa vaikka Fiatin lukkoperä-Mirkkuun, joka on takavetojen aatelia, on 75:sella siihen pitkä matka. Plussat painojakauman+lukon antamasta pidosta liikkeellelähdöissä.
^Jos kuka on CARFin jäsen, niin näyttäköön korttinsa siinä vaiheessa, kun alkaa avautua tarpeistaan Autokeskuksen varaosatiskin henkilölle. Muuten menee normihintaiseksi - itse muistin juuri sopivalla hetkellä, että sain alennuksen, mutta kaveri joutui näpyttelemään tiedot toiseen kertaan.
Fiiu kirjoitti:Monet kehuvat 75:sen talviajo-ominaisuuksia, mutta itse olen vähän pettynyt. Jos vertaa vaikka Fiatin lukkoperä-Mirkkuun, joka on takavetojen aatelia, on 75:sella siihen pitkä matka. Plussat painojakauman+lukon antamasta pidosta liikkeellelähdöissä.
Tämä vaatii jo vähän perusteluja! Eli mikä siinä ajettavuudessa on sitten huonoa talvella?
Fiiu kirjoitti:Monet kehuvat 75:sen talviajo-ominaisuuksia, mutta itse olen vähän pettynyt. Jos vertaa vaikka Fiatin lukkoperä-Mirkkuun, joka on takavetojen aatelia, on 75:sella siihen pitkä matka. Plussat painojakauman+lukon antamasta pidosta liikkeellelähdöissä.
Tämä vaatii jo vähän perusteluja! Eli mikä siinä ajettavuudessa on sitten huonoa talvella?
Jos Mirreen/Argentaan vertaa (joissa myös lähes 50/50 jakauma ja lukko) on 75 arvaamattomampi viedä kovaa lumella. Fiateissa on rauhallisempi käytös ja tuntuu että niitä ei ympäri saa välillä edes yrittämällä. Mutta kuivalla asfaltilla tilanne kääntyy päälaelleen, Fiatti ei todellakaan ota kiikkuvan alustan ja jäykän perän myötä edukseen.
Fiiu kirjoitti:Monet kehuvat 75:sen talviajo-ominaisuuksia, mutta itse olen vähän pettynyt. Jos vertaa vaikka Fiatin lukkoperä-Mirkkuun, joka on takavetojen aatelia, on 75:sella siihen pitkä matka. Plussat painojakauman+lukon antamasta pidosta liikkeellelähdöissä.
Tämä vaatii jo vähän perusteluja! Eli mikä siinä ajettavuudessa on sitten huonoa talvella?
Jos Mirreen/Argentaan vertaa (joissa myös lähes 50/50 jakauma ja lukko) on 75 arvaamattomampi viedä kovaa lumella. Fiateissa on rauhallisempi käytös ja tuntuu että niitä ei ympäri saa välillä edes yrittämällä. Mutta kuivalla asfaltilla tilanne kääntyy päälaelleen, Fiatti ei todellakaan ota kiikkuvan alustan ja jäykän perän myötä edukseen.
Tuo on kyllä totta että hirveitä räkäsladeja ei seitenfemmalla helposti oikaista eturenkaiden vaajavaisen kääntymisen vuoksi. Lukoton 75 lähtee rauhallisemmin sladiin, mutta kun tottuu lukollisen käytökseen ja on hereillä oikealla hetkellä niin sitä pystyy viemään luistossa ja kasvattamaan nopeutta samalla.
h_lauri kirjoitti:^Jos kuka on CARFin jäsen, niin näyttäköön korttinsa siinä vaiheessa, kun alkaa avautua tarpeistaan Autokeskuksen varaosatiskin henkilölle. Muuten menee normihintaiseksi - itse muistin juuri sopivalla hetkellä, että sain alennuksen, mutta kaveri joutui näpyttelemään tiedot toiseen kertaan.
Paljos se alennus on, kiinteä prosentti? Heikalta nuo osat olis ollu satasen halvempia että ei taida ihan pieni ale riittää..
2 päivää ollu töissä ja tuntuu siltä, kuin mitään ei olisi saannut aikasiksi tai homma vaan ei etene... Joskos keskiviikkona viimein heräisi työviikkoon
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean