156 jakohihna "rullalla"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

156 jakohihna "rullalla"

Viesti Kirjoittaja motopark »

Onko kellään tietoa paljonko maksaa 156 2.5 V6:n venttilit?
Onko sen verran hintavat, että kannattaa ruveta suunnittelemaan koko koneen vaihtoa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hihna ilmeisesti pettänyt :( : paljonko oli kilometrejä takana katkenneella hihnalla?

Edit: Olisikohan tässä kyseessä foorumin ensimmäinen jakopäävaurio V6 koneessa..?
Viimeksi muokannut 155156, 17 Marras 2006, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

hihna oli "kunnossa", mutta kiristysrulla oli repeytynyt irti ja näin ollen hihna oli päässy löystymään. Kilometrejä ei ollu kun 60 edellisestä vaihdosta

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

oliko ne rullat vaihdettu?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

Sepä se. Ittellä tuli ihan sama mieleen, että eikö edellinen omistaja ole antanut vaihtaa niitä hihnan vaihdon yhteydessä. Aika ihmeelliseltä tuntu, että se repeyty noin aikasessa vaiheessa. Voisko noissa olla jotain valmistusvirheitä????
Nyt näyttäs siltä, että on menny ehkä 8 venttiiliä...... naurattaa muuten aika helv.......tisti

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Voi-voi. Otan osaa. :cry:

Tuskin nyt sentään koko konetta tarvitsee vaihtaa, jos se nyt yhtään lohduttaa.

Tosiaan ensimmäinen foorumin V6, josta jakopää porsinut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Eipäs oo. Yhteen on vaihdettu hihnavaurion takia 3.0 V6 nokalle. Siinä oli kyllä remelillä metrejä takana vissiin yli 100?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

motopark kirjoitti:hihna oli "kunnossa", mutta kiristysrulla oli repeytynyt irti ja näin ollen hihna oli päässy löystymään. Kilometrejä ei ollu kun 60 edellisestä vaihdosta
Tarkoitatko 60 tuhatta kilometriä? Muussa tapauksessa ei tainnut mennä vaihto ihan putkeen... :) Eipä näistä kuutosista ole tosiaan ennen normaaleilla vaihtoväleillä jakopää pettänyt. Olisi mielenkiintoista kuulla kaikki taustat.

Harmillista joka tapauksessa. :(

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos 60 tuhatta, niin tarkkaan on tehdas vaihtovälin laskenut.
Toivottavasti ei ihan atomeina ole.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

KJS kirjoitti:Eipäs oo. Yhteen on vaihdettu hihnavaurion takia 3.0 V6 nokalle. Siinä oli kyllä remelillä metrejä takana vissiin yli 100?
Juu, tiedän tapauksen kun joskus törisin sen kaverin kanssa ja muistaakseni oli 115tkm kun porsi.

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

Juu, kilometrit oli 60 tuhatta, mutta silti. En tiedä onko muita vaihtoehtoja kun koneen vaihto, kyselin niitä venttiilien hintoja ja yks varaosa liike sano, että 100€/kpl, suomesta ei edes löydy.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Einlassventil EUR 25.00 eli imuventtiili

Auslassventil EUR 36.00 eli pakoventtiili

Tuossa Saksan hinnat http://www.italo-ersatzteile.de/
(vasen palkki auton valinta ja sieltä sitten malli ja nyt puheena olevat osat Motorteile - kerää tavarat ostoskoriin ja laita sinne jokin postitusmuoto ja loppuun kysymys postimaksusta Suomeen - vastaavat kyllä)

Kommunikoivat myös englanniksi, vaikka sivut vain saksaksi.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eikö nuita saa myös Muukkosen kautta järkevään hintaan. Oliko 2.0 ts:ään imuvena reilu 25€ ja pakovena n. 30€.
www.tmuukkonen.fi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

teuhka kirjoitti:Tuossa Saksan hinnat http://www.italo-ersatzteile.de/
Haa, tuoltahan löytyy se hankalasti bongattava JTD:n moniurahihnan kiristinkin! Mahtista, keitos! :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Ciancarlo kirjoitti:Tosiaan ensimmäinen foorumin V6, josta jakopää porsinut.
On näitä valitettavasti sattunut ennenkin.
164 V6 3.0 12V teki moisen tempun aikoinaan 40 000 km kohdalla...
Ei naurattanut silloin eikä varmasti naurata nytkään.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Heikkahan se on myös yksi paikka, josta tiedustella osien hintoja ja saatavuutta.
http://www.heikka.fi/

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

PePe kirjoitti: On näitä valitettavasti sattunut ennenkin.
164 V6 3.0 12V teki moisen tempun aikoinaan 40 000 km kohdalla...
Ei naurattanut silloin eikä varmasti naurata nytkään.
OK. Yksikin on liikaa :?

No ei varmasti naurattanut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Ciancarlo kirjoitti:
PePe kirjoitti: On näitä valitettavasti sattunut ennenkin.
164 V6 3.0 12V teki moisen tempun aikoinaan 40 000 km kohdalla...
Ei naurattanut silloin eikä varmasti naurata nytkään.
OK. Yksikin on liikaa :?

No ei varmasti naurattanut.
Hämmennetään nyt vielä soppaa ja kerrotaan, että omasta yksilöstäni on myös jakopään hihna porsinut 117tkm kohdalla joskus edellisten omistajien aikoina... Et on noita kutosiakin näemmä mennyt muutama ainakin =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

Kiitos kauheesti "pikku vinkeistä" .Rupes hiukkasen pilkottamaan aurinkoa pilvien raosta.... Sitten vielä yks juttu. Onko tietoa , meillä kun on näillä näkymin 8 venttiiliä menny, niin voisko olla niin huono säkä että kaikki olis menny(ei olla vielä purettu niin pitkälle) entä mäntä puoli, miten muille on käyny?????????????

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

motopark kirjoitti:Kiitos kauheesti "pikku vinkeistä" .Rupes hiukkasen pilkottamaan aurinkoa pilvien raosta.... Sitten vielä yks juttu. Onko tietoa , meillä kun on näillä näkymin 8 venttiiliä menny, niin voisko olla niin huono säkä että kaikki olis menny(ei olla vielä purettu niin pitkälle) entä mäntä puoli, miten muille on käyny?????????????
Omassa revohkassani aikanaan meni iso osa venttiileistä, tarkkaan en muista jäikö joku uusimatta. Lisäksi meni osa venttiilinohjureista ja venttiilikoneistosta ( 12 V venttiilikoneiston rakenne on erilainen kuin 24V - yksi nokka-akseli/sylinteririvi,pienet työntötangot ja keinuvivut).
Yleensä kai näissä männät ovat säilyneet jos venttiili ei ole katkennut. Mutta eihän tuosta varma voi olla ennen kuin näkee.

Vastaa Viestiin