Pallonivel väljä ja uusi pitäisi vaihtaa. Onko haastava tehtävä??
Meneekö homma niin että puslien vierestä 4 kpl pultteja auki, etutolppahaarukka irti ja pallonivel?
Onko tiukka mitoitus ja miten tuo pallonivel on kiinnitetty?
Niin ja mistä saa halvimmalla, heikka myy n.100 euron hintaan? Katsastusmies naureskeli ja sanoi että älä ainakaan italialaisia tukivarsia osta, eivät kuulemma kestä.
156:n etualatukivarren vaihto
Valvoja: Moderators
156:n etualatukivarren vaihto
Kun pelkkä teho ei riitä!
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Ihan vaan vinkki: Itse ähellät sen kanssa n. 3 h, kun viet korjaamolle, veloittavat siitä varmaan tunnin duunin... Kulmat siinä pitää kuitenkin säätää ton jälkeen, sen voi teettää sit siinä samalla.
Itse oon vaihtanu kaikki tukivarret 156:seen, en vaihda toisten. Sen verta helpommin se hoituu korjaamolla.
Itse oon vaihtanu kaikki tukivarret 156:seen, en vaihda toisten. Sen verta helpommin se hoituu korjaamolla.
Tulipa siten viiemyönä ährättyä tunti jos toinenkin, vaikkei olisi ollut pakko vaihtaakaan. Ajattelin että samantien vaihdan senkin kun ylävarresta tuli hylky ja alapallossa alkavaa väljyyttä. Enpä sitten löytänyt tallista pallonivelen ulosvetäjää ja rikoin yhden normaalin ulosvetäjän. Irrotushaarukkakaan ei tietenkään mahtunut paikalleen, ennenkuin olin purkanut jarrusatulan, -levyn ja pölysuojan. Toinen aikaavievä homma oli saada alavarren taaimmainen pusla kiinni koriin - mitoitus oli aika nafti ja pulttien kanssa ähräämisessä meni tovi. Aika paljon tuli epähuomiossa kiinniteltyä osia epäloogisessa järjestyksessä, kun ei ollut mitään varsinaista ohjetta ja akenne oli uusi minulle. Seuraavalla kerralla menis jo nopeammin, mutta korjaamo on varteenotettava vaihtoehto. Tosin näin sairaslomalla aikaa on kyllä vähän nyhrätäkin.