Sulake paukkuu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Wille
Car(s): ex 33, 75

Sulake paukkuu

Viesti Kirjoittaja Wille »

Terve. Mikähän mahtaa olla vikana kun '90 33 1.7ie käräyttää koko ajan saman sulakkeen? Se on merkitty ohjekirjassa numero 14 ja selitys "liitäntä +15/takalasin pesuri". Samalla pimenee valoautomatiikka, peruutusvalo ja etu-takasumarit. Sama sulake oli palanut kun ostin auton, ne vaihtoi sen samalla jossain huollossa ja kaikki pelasi reilun vuden, mutta nyt ei. Ohjekirjassa sanotaan arvoksi 20A, mutta huomasin vanhan olleen 30A. Eli ne oli laittanu huollossa isomman kun 20A ei kestäny.. Koitin itsekin 30A, se kesti n. puoli päivää ja paloi taas heti kun käänsi virrat päälle. :(

Boxer33

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Tuohon voi olla aika monta syytä. Mulla syynä toimimattomaan valoautomatiikkaan oli melkein poikkimennyt johto siinä penkinlämmittimen katkaisijan yhteydessä. On muuten tosi kotitekoisen näköinen viritelmä onkohan maahantuojan lisäämä varuste. Toinen syy voisi olla se pesurin moottorin liitäntä. Tuossa kun aloin perehtymään bensakorkinympäryksen ruosteongelmaan, niin ruoste oli sen verran levinnyt, että samalla irrottelin sen takalasin pesusäiliön. Ei ole mulla koskaan toiminut, eikä ihme kun oli sen verran ruosteessa kaikki liitännät.

Toivottavasti näistä on apua. Itse olen siirtynyt urakassa sille tasolle, että etsiskelen peitettä jonka voisi heittää auton päälle ja palata asiaan ensi keväänä. Puolenvuoden ulkona seisonnan jälkeen tulee bonuksena varmasti uusia kivoja sähkövikoja :roll: .
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Boxer33 kirjoitti:Mulla syynä toimimattomaan valoautomatiikkaan oli melkein poikkimennyt johto siinä penkinlämmittimen katkaisijan yhteydessä. On muuten tosi kotitekoisen näköinen viritelmä onkohan maahantuojan lisäämä varuste.
Juu, noissa 80- ja 90-luvun vaihteen autoissa on silloisten maahantuojien (!) jäljiltä kaikenlaista mielenkiintoista kytkentää. Ajovaloautomatiikat on vedetty rosvoliittimillä, jopa niihin autoihin joissa sellainen on jo tehtaalta tullessa, jälkeenpäin rakennettujen jakkaranlämmittimien johdotus on mitä sattuu jne. Veikkaan, että jos joku on erehtynyt tilaamaan autonsa vetokoukulla, senkin sähköt on tehty rosvoilla. Olis kirveellä töitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Wille
Car(s): ex 33, 75

Viesti Kirjoittaja Wille »

Juu toi penkinlämmittimien kytkentä on tosiaan mielenkiintoinen, eikä ole edes toiminut koko aikana kun auto on mulla ollut. Äsken muuten koitin 15A sulaketta, 20:set on loppu ja kesti ku käänsin virrat päälle, saa nähdä toimiiko vielä kun lähtee töistä.. Tää keli ei muuten varmaan ainakaan paranna noitten sähköjen toimintaa.. :roll: Noh kyllähän noi valot jaksaa kääntää päälle käsinki, mutta pakkivalo ois ihan mukava olla olemassa.

Vastaa Viestiin