
venttiilin ohjureista
Valvoja: Moderators
venttiilin ohjureista
elikkäs jatkoa projekti osastolta olleeseen topiikkiin: ja kysehän oli yhtäkkiä alkaneesta nakutuksesta.kaverini vähän vihjas että voi olla venttiilin ohjureissa vikaa. no otin nyt ventiili kopan irti ja katselin niin 4 sylinterissä mun mielestä se ohjuri on aivan suora.vitosessa hieman vääntynyt ja 6 kaikista vääntynein.eli kun puhutaan aina että ohjurit voi olla paskana tarkoitetaanko sillä juuri sitä että ne ovat vääntyneet vai sitä että ne on katkennut? ja voiko nakutus johtua tuosta? ne ovat vääntyneet siitä mistä kohtaa alkaa kierteet elikkäs heikoimmasta kohdasta. 

ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6
siis niitä missä on toisessa puolessa ne kierteet...Gasolina kirjoitti:Tarkoitatko nyt kumminkin keinuvipuja eikä venttiilin ohjureita?
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/479.html käyköhän nämä minulle?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6
Luin ton projektiosaston jutun. Nostajat ja ohjurit on eri osa. En ole kyllä tuollaista konetta koskaan tutkinut, mutta tällaisia osia hajoaa yleensä, kun jako menee sekaisin ja venttiilit ottaa mäntiin osumaa. Jos, ohjurit on vääntyneet on myös venttiilitkin vääntyneet. Kannattaa pyörittää konetta käsin ilman venakoppaa ja tutkia mitkä on välykset. Jos jossain sylinterissä on huomattavan iso venttiilin välys on venttiili tod näk vääntynyt.
kiitän pitäisi vielä tietää että eikö noi käy minulle kun on 12 tappinen 3,0v6 eli eikö ole sama kuin 164:ssa 3,0 12vkoneGasolina kirjoitti:Luin ton projektiosaston jutun. Nostajat ja ohjurit on eri osa. En ole kyllä tuollaista konetta koskaan tutkinut, mutta tällaisia osia hajoaa yleensä, kun jako menee sekaisin ja venttiilit ottaa mäntiin osumaa. Jos, ohjurit on vääntyneet on myös venttiilitkin vääntyneet. Kannattaa pyörittää konetta käsin ilman venakoppaa ja tutkia mitkä on välykset. Jos jossain sylinterissä on huomattavan iso venttiilin välys on venttiili tod näk vääntynyt.
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6