75 TS säksättää
Valvoja: Moderators
75 TS säksättää
Oire: maantienopeuksissa, erityisesti vitosella ajettaessa kone säksättää tietyssä kohtaa kaasua. Kun hanaa antaa lisää, ääni häipyy. Ja kun löysää, tulee se taas takaisin. Kuulostaa ihan siltä kuin olisi fillarissa räpätin pinnoissa tai lämppärimoottorin siivet ottaisivat kiinni johonkin. Pakosarja ei ainakaan tunnu vuotavan ja tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu. Desibelejä ei ole sikana, mutta havaittava juttu kuitenkin. Mikähän tuo voisi olla?
Kiitos ehdotuksesta, mutta eipä auttanut pakoputken kanssa pulaaminen säksätykseen/surinaan - yhä kuuluu sitkeästi 3000 kierroksen paikkeilla pintakaasulla ja tarkennuksena edelliseen: myös alemmissa nopeuksissa.
Yksi tulpanjohdoista on näköjään poikki (uudet hakusassa), voisiko olla siitä kiinni?
Edit: tai sitten joku muu kuin pakoputki vaan resonoi jonnekin...
Yksi tulpanjohdoista on näköjään poikki (uudet hakusassa), voisiko olla siitä kiinni?
Edit: tai sitten joku muu kuin pakoputki vaan resonoi jonnekin...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Pakosarjan tiivistettä minulle tarjoili eräs toinenkin moottorimies. Toinen taas arveli että pakosarjan pitäisi säksättää sitten tyhjäkäynnilläkin. Ota näistä selvää... Osta Alfa (tai joku muu vanha rohjake), Bilteman työkalusarja ja katso kristallipalloon.
Joka tapauksessa ajattelin vaihtaa sekä tiivisteet että johtosarjan - sen jälkeen olenkin paljon viisaampi. Sitä odotellessa, kai tuolla voi ajaa?
Joka tapauksessa ajattelin vaihtaa sekä tiivisteet että johtosarjan - sen jälkeen olenkin paljon viisaampi. Sitä odotellessa, kai tuolla voi ajaa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vaihda ensiksi ne johdot. Älä vaihda tiivistettä kuin "pakosta". Pinnapultin katkeaminen on lähes kansi tai moottori ylös remontti. Ja kasaa vain Alfan alkuperäisillä tai vastaavilla lukkumuttereilla (ei nylon, sulaa) muuten nuo löystyvät ja aukeavat jatkuvasti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Hyvä pointti. Tämän isompia remontteja en kaipaa.
Pakosarjassani on muuten käytetty kahden mutterin systeemiä, päällimmäinen umpimutteri lukkona. Sarja ei siis ole originale, vaan peltisellainen.
Noita tulpanjohtoja on muuten yllättävän hankala löytää tai sitten olen huono etsimään. Motonetistä en löytänyt sopivia, kumimuumin suositteleman US-partsin amerikkapuolella kehotettiin menemään europuolelle ja europuolella amerikkapuolelle ja kummassakaan eivät tienneet Hotwires-piuhoista mitään. Muukkonen taas ei vastaa puhelimeen.
Pakosarjassani on muuten käytetty kahden mutterin systeemiä, päällimmäinen umpimutteri lukkona. Sarja ei siis ole originale, vaan peltisellainen.
Noita tulpanjohtoja on muuten yllättävän hankala löytää tai sitten olen huono etsimään. Motonetistä en löytänyt sopivia, kumimuumin suositteleman US-partsin amerikkapuolella kehotettiin menemään europuolelle ja europuolella amerikkapuolelle ja kummassakaan eivät tienneet Hotwires-piuhoista mitään. Muukkonen taas ei vastaa puhelimeen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kyllä se pytyn pitäisi myös yhdellä kynttilällä toimia. Oletko tutkinut sytytysjärjestelmää muuten? Jakajat yms. Kokeile vaikka irroittamalla vuoronperään toisesta puolasta ensiöjohdot. Tuolloin käy täysin toisella piirillä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
*ttu ja meikäläisen pakosarjat ovat tavallisilla rosterimuttereilla kiinni. Niidenkin ruuvaamiseen tarvittiin kaksi lyhyeksi katkaistua lenkkiavainta, vähän verta ja ihan hyvät kynnet parista sormesta.Alfistipohjoosesta kirjoitti: Ja kasaa vain Alfan alkuperäisillä tai vastaavilla lukkumuttereilla (ei nylon, sulaa) muuten nuo löystyvät ja aukeavat jatkuvasti.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En tuosta avautumisesta mene takuuseen.
Itsellä pääsi avautumaan turbon pakosarja. Kasasin sen "normilukoilla" joiden piti pysyä tuolla. Laitoin lisäksi lukitetta, nähtävästi se palaa siellä pois. Ainakin turbossa oli lukkumutterit jossa oli sellainen "lamellikruunu". Vaikutti että se on kertakäyttöinen eli lamellit vahingoittuvat avatessa.
Itsellä pääsi avautumaan turbon pakosarja. Kasasin sen "normilukoilla" joiden piti pysyä tuolla. Laitoin lisäksi lukitetta, nähtävästi se palaa siellä pois. Ainakin turbossa oli lukkumutterit jossa oli sellainen "lamellikruunu". Vaikutti että se on kertakäyttöinen eli lamellit vahingoittuvat avatessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)