Haltuuni kantautui toistaiseksi 75 v6 america, joka on seissyt useampia vuosia ja täten kärsii muiden muassa lievistä sähköhäroistä.
Auton vikalistalta sähköjen osalta löytyvät; -sähköikkunat, osittain pimeä keskuslukko, vilkut, jarruvalot, rundari+osittain mittaristo, öljynpaine-anturi...
Kysyisin 25a sulakeesta nro.21 joka sijaitsee sulakeboksin oikeassa reunassa. Em. sulake palaa suoraan kun moisen paikoilleen asettaa.
Kun alkup.käyttöohjekirjaa autossa ei ole, kysyisin voisiko joku 75-sankari tarkastaa mihin moinen sulake vaikuttaa?
Hätävilkut toimivat, joten sivistynyt arvaukseni vilkkureleen hapettumisesta taitaa joutaa romukoppaan. Tuntuu vaan erikoiselta että viiksi olisi rikki molempiin vilkutussuuntiin, mutta kaipa se on mahdollista.
75 american sähköistä
Valvoja: Moderators
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: 75 american sähköistä
Käsikirjan mukaan nro.21: Jarruvalot ja etusavukkeensytytin, 15A.milanonmies kirjoitti:Kysyisin 25a sulakeesta nro.21 joka sijaitsee sulakeboksin oikeassa reunassa.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hei!
Nyt toimii jo öljynpaine-anturi, valot vilkkuja lukuunottamatta, flekti, mittaristo lukuunottamatta lämpötilaa ja paljon muita pikkujuttuja, kiitos pienen hinkutustyön ja kontaktisprayn:)
Onkos muuten muilla visioita onko rundarin sekoaminen tappiin kierrättämisen jälkeen ominaisuus, vai onkohan moiselle jotain tehtävissä. Rundari toimii kiltisti ennen kun rajoitin katkoo moottorin käyntiä, mutta sen jälkeen se aloittaa hetkeksi armottoman pomppimisen välillä 3000-7000rpm...
Jatkaisin vielä kyselyä vilkuista; onko vilkkurele piilotettu mihin em. tötterössä. Vilkuttimet toimii jo tosiaan hätävilkutuksella, mutta mitään naksunaa ei siloin kuulu. Vilkunviiksestä rämpytettäessä ei mitään tapahdu ja huomenissa olis tarkotus repiä rattimuovit irti jotta pääsee pällistelemään ongelman ydintä lähemmin.
Sähkölasitkin ovat pysyneet visusti kiinni lukuunottamatta maanantai-aamua jolloin kuskin lasi suostui toimimaan hetken verran, mutta sittemmin on taas painunut unten maille. Taitaa olla ovien purku-urakka edessä, jotta samalla saisi pelkääjänpuolisen keskuslukonkin toimintaan:)
Nyt toimii jo öljynpaine-anturi, valot vilkkuja lukuunottamatta, flekti, mittaristo lukuunottamatta lämpötilaa ja paljon muita pikkujuttuja, kiitos pienen hinkutustyön ja kontaktisprayn:)
Onkos muuten muilla visioita onko rundarin sekoaminen tappiin kierrättämisen jälkeen ominaisuus, vai onkohan moiselle jotain tehtävissä. Rundari toimii kiltisti ennen kun rajoitin katkoo moottorin käyntiä, mutta sen jälkeen se aloittaa hetkeksi armottoman pomppimisen välillä 3000-7000rpm...
Jatkaisin vielä kyselyä vilkuista; onko vilkkurele piilotettu mihin em. tötterössä. Vilkuttimet toimii jo tosiaan hätävilkutuksella, mutta mitään naksunaa ei siloin kuulu. Vilkunviiksestä rämpytettäessä ei mitään tapahdu ja huomenissa olis tarkotus repiä rattimuovit irti jotta pääsee pällistelemään ongelman ydintä lähemmin.
Sähkölasitkin ovat pysyneet visusti kiinni lukuunottamatta maanantai-aamua jolloin kuskin lasi suostui toimimaan hetken verran, mutta sittemmin on taas painunut unten maille. Taitaa olla ovien purku-urakka edessä, jotta samalla saisi pelkääjänpuolisen keskuslukonkin toimintaan:)
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Nyt toimii jo vilkukin:) Vika löytyi puukenkien hälyasennuksesta, joka oli aiheuttanut johtojen pingottumisesta ja täten hitaasti hinkuttanut yhden hätävilkuttimen takaisista piuhoista poikki...
Taas kerran tyhmiä kysymyksiä 75:sen nappuloista: -mikä on kattovalon takana olevan vas.puolimmaisen pikkunamiskan tarkoitus? Siis sen missä on jonkinasteinen lampunnäköinen härpätys piirrettynä kytkyttimeen. Meikkisellä ei eroa toiminnoissa namiskaa paineltaessa, mutta kun noi sähköklaassien namiskat on samoilla seutuvilla heräsi ajatus liittyykö se mahdollisesti lasien lapsilukoon, vaiko onko se jokin kattovalon pois toiminnasta kytkemiseen liittyvä napukka?
Sähkölasit kun ovat yhtä ainutta hetkellistä kertaa vaille olleet täysin elottomia, tuntuu epätodennäköiseltä että kaikista klaasseista olisi moottorien / johtosarjojen liitokset hapettuneet piloille, kun kumminkin keskusjumitus toimii ihan ok, joten olisko jollakulla ajatuksia mistä lähteä vikaa metsästämään. Onko tolla joku yhteinen ohjaus/maadoitus jossain, kun ei noi napit edessä ja takana vaikuta muuten olevan mitenkään kytköksissä toisiinsa?
Sitten näin pitkän seisonnan jälkeen olisi varmaan paikallaan vääntää autoon iso huolto ja tehdä jakopään kilkkeiden vaihto. Kattelin autodatasta että jakopää vaatii erikoistyökalun hydraulikiristintä varten, onko joku tietoinen minkämoinen em. työkalu olisi, jotta saisi vähän tietoa voisiko moisen väkertää itse jostain sopivan mallisesta käikäleestä?
Taas kerran tyhmiä kysymyksiä 75:sen nappuloista: -mikä on kattovalon takana olevan vas.puolimmaisen pikkunamiskan tarkoitus? Siis sen missä on jonkinasteinen lampunnäköinen härpätys piirrettynä kytkyttimeen. Meikkisellä ei eroa toiminnoissa namiskaa paineltaessa, mutta kun noi sähköklaassien namiskat on samoilla seutuvilla heräsi ajatus liittyykö se mahdollisesti lasien lapsilukoon, vaiko onko se jokin kattovalon pois toiminnasta kytkemiseen liittyvä napukka?
Sähkölasit kun ovat yhtä ainutta hetkellistä kertaa vaille olleet täysin elottomia, tuntuu epätodennäköiseltä että kaikista klaasseista olisi moottorien / johtosarjojen liitokset hapettuneet piloille, kun kumminkin keskusjumitus toimii ihan ok, joten olisko jollakulla ajatuksia mistä lähteä vikaa metsästämään. Onko tolla joku yhteinen ohjaus/maadoitus jossain, kun ei noi napit edessä ja takana vaikuta muuten olevan mitenkään kytköksissä toisiinsa?
Sitten näin pitkän seisonnan jälkeen olisi varmaan paikallaan vääntää autoon iso huolto ja tehdä jakopään kilkkeiden vaihto. Kattelin autodatasta että jakopää vaatii erikoistyökalun hydraulikiristintä varten, onko joku tietoinen minkämoinen em. työkalu olisi, jotta saisi vähän tietoa voisiko moisen väkertää itse jostain sopivan mallisesta käikäleestä?
Joo, sen erikoistyökalun asemasta käy olikohan 4,5, 5 tai 6mm poranterä. Elikkäs sellainen tappi vaan millä saa kiristimen lukittua niin että kun uutta hihnaa pyörittää oikeaan kireyteen niin kiristimen runko asettuu oikeaan tiukkuuteen ( kun tämä poranterä pitää sen kiristimen toisen jousen lukittuna). Sitten kun on oikea tiukkuus löytynyt pari kertaa moottoria pyörittämällä, niin ei kun lukitusmutteri tiukalle ja poranterä pois niin se on siinämilanonmies kirjoitti:
Sitten näin pitkän seisonnan jälkeen olisi varmaan paikallaan vääntää autoon iso huolto ja tehdä jakopään kilkkeiden vaihto. Kattelin autodatasta että jakopää vaatii erikoistyökalun hydraulikiristintä varten, onko joku tietoinen minkämoinen em. työkalu olisi, jotta saisi vähän tietoa voisiko moisen väkertää itse jostain sopivan mallisesta käikäleestä?