Hmm nyt en oo varma joten pitää heittää kysymys.
Kun auto ei oo käynnissä ja painan tuota kytkintä ja päästän ylös, siitä kuuluu semmoinen "kling" ääni(ei siis auton sisälle, mutta ulkona ja ovi auki kuulee tosi hyvin).. Onkohan normaalia vai kytkin menossa? vai onkohan vaan jäässä jotenkin?
Kun moottori on käynnissä ja kokeilin niin ääntä en kuullut, uskon kyllä että ei vain kuullut sitä ääntä silloin kun moottori kuitenkin pitää sitä ääntä ihan hyvin...
pyydäpä joku kaveri kuulostelemaan että mistä kohdasta ääni tulee, että tuleeko vaihtoiston sisäpuolelta (painelaakeri) tai ulkopuolelta vaikkapa työsylinteristä.
Minulla meni kytkin samoihin aikoihin ostin uuden kytkinasetelman maksoi 250e tarvikeliikkeestä.Kytkin alkoi reistailla samoilla oireilla seuraavaksi rupes täristään.
Mulla ajettu 135t Ja kytkin vaihtoon. lisäksi valuu öljyä ilmeisesti stefasta. Kiitti alkaa riittää italialaiset. Eivät kestä enää mitään. Vanhaa 164 ts ei saa rikki millään. Ai niin tää on se surkea 156 2.5 V6.
Mikähän on, kun kytkimessä tuntuu olevan "pykäliä" liikeradan puolessa välissä. Ihan kuin joku ottaisi siellä vastaan, ja painettaessa poljinta eteenpäin "paine" helpottaa ja loppumatka menee kevyesti. Työ/apusylinterissä jotain häikkää? kytkin ei täristä eikä luista, siinä tuntuu vain tuollaset pykälät. Niin ja ominaisuus ei ole jatkuva, joskus menee päiviä, että poljin liikkuu normaalisti.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Painelaakeri voi myös vähän takerrella jossain kohtaa...siitä pykäläinen käytös.
Kilahdus tulee varmaan siitä kun kun kytkinlevyn booritus on löystynyt/kulunut kytkinakseliin nähden, ensin lähtee "löysät pois" kytkintä nostettaessa ja sitten vasta liikkeelle..
Tohotin CRC:tä kytkimen liikkuviin osiin ja sylinterin kumiosan sisään. Liike palautui normaaliksi. Pitää nyt muutama päivä vielä katsella, josko tuo auttoi. Ehkä Alfan korjaukset eivät aina maksa satoja euroja Kiitos neuvosta joka tapauksessa!
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.