164 uusi kytkin, eikä pelitä...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

164 uusi kytkin, eikä pelitä...

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Eli autosta vaihdettiin työ ja pääsylinterit (motonet) ja koko kytkinpaketti (muukkonen). Kaikki meni ihan nätisti paikalleen, ja kun rupesin kokeilemaan niin liikkuu pehmeästi ja kevyesti, vähän kehnosti tosin palauttaa. Irrottaa OK eli vaihteet pelaa hienosti, mutta luistaa niin perkeleesti. Eteenpäin kyllä pääsee mutta ei kestä kuin pintakaasua...
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ?
Onko Motonetin työsylkyt pelanneet kaikilla ihan hyvin?
Löytyykö painelaakerin pystyakselilta eli siitä lusikasta jotain välyssäätöä?
Rupeaa vaan noilla vastoinkäymisilläkin olemaan rajansa...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko Motonetin työsylkyt pelanneet kaikilla ihan hyvin?
Moitteetta pelaa, kokemusta useasta eri autosta...nyt on mennyt kasauksessa jotain pahemman kerran pieleen..?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tulihan levy laitettua oikein päin? Tosin tämä taitaisi yleensä tuoda irrotusongelmia. Palautuuko irrotushaarukan vipu kunnolla? Ja onkos tuossa jotain säätöä kytkinpolkimelle, ettei olisi jäänyt liian kireälle (siis pääseekö pääsylinteri palautumaan kunnolla?)

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Ei sitä levyä saa väärinpäin, kun vauhtipyörä on melkein suora, joten ottaa levyn keskiö kiinni. Painelaakerin haarukka ei tule yhtään enää ulommas edes vääntämällä, eli aivan kuin painelaakeri olisi liian paksu. Ei pystynyt vertailemaan vanhaan kunnei vanhasta ollut enää muuta jäljellä kuin epämääräinen läjä epämääräisiä rinkuloita. Onko kellään kokemusta että onko noissa painelaakereissa eroja ? Voiko olla väärän mittainen ?

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Oliko painelaakerissa sellainen n. 5mm irroitettava holkki jatkeena?
Kerran vaan Lancian tarvikelaakerissa oli sellainen,eikä alunperin kuulu olla.
Oli ihan vaan painettu siihen päähän.
En tunne tarkkaan Alfan kytkintä,mutta oletan noiden olevan suht samanlaiset.Ainakin vaihteistot on samat,moottorin kiinitysjakoa lukuunottamatta.
Tuollainen "ylimääräinen" holkki voisi selittää kytkimen kantamisen ja säätövaran riittämättömyyden. :roll:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Nyt tuli mieleen yksi juttu, 164:en painelaakeri ei ole muistaakseni täysin symmetrinen...siis sen voi asettaa haarukkaan väärin päin..!

Ja sen lisäksi vaihteiston kytkinkopassa oleva ns pikariholkki jossa on stefa vaihdelaatikkoon ja jonka päällä laakeri liukuu voi olla kulunut/vääntynyt liukupinnastaan, tämä kannattaisi aina vaihtaa kytkinrempan yhteydessä.

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Kaikki stefat vaihdoin samalla kun vaihdoin kytkimen, eli vaihteiston stefa on OK.

Painelaakerissa ei näkynyt eikä tuntunut mitään irrotettavaa osaa mutta en kyllä sitä niin tarkkaan syynännyt.

Myöskin sen asennuksen koitin hoitaa samalla tavalla kun vanhassa eli se kynsi mikä tulee haarukan taakse niin pistin alapuolelle missä se oli vanhassakin. Väärinpäin koitin myös mutta ei oikeen edes sopinut.

Painelaakeri tuntui kyllä erikoisen pitkältä... No viikonloppuna menee koko homma uusiksi, joten täytyy tutkailla lähemmin.

Yksi kysymys kuitenkin vaivaa... Kuuluuko painelaakerilla olla jonkinnäköinen lukitus sokka, pelti tai rauta millä se lukitaan haarukkaan ?????

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Painelaakeri oli väärän mittainen, 1-1,5cm korkeampi kuin kuuluis olla. Siinä näyttäisi olevan tuommoinen holkki kun Pele sanoi, mutta ei lähtenyt nyppäämällä irti, enkä ruvennut sitä enempää nyppimään. Jos ostaa uuden osan niin ei mielestäni asiakkaan kuulu niistä mitään alkaa irroittelemaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Näyttäisi olevan neljää eri tyyppiä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin