166 spontaanisti aukeileva takakontti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

166 spontaanisti aukeileva takakontti

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tuollainen vika (toivottavasti ei ominaisuus) on autooni ilmaantunut. Takaluukku naksuttelee itseään auki, vaikka auto ei olisi käynnissäkään. Naksuttelu jatkuu satunnaisen epäsäännöllisesti, vaikka luukku on jo auki. Olen huomannut vian ilmaantuvan aina kosteilla keleillä, joita on valitettavasti tänä talvena riittänyt. Jostain kai tuo maihin menee, kun keli on märkänä, mutta mistä lähtisin sitä metsästämään? Johtojen läpivienti rungolta takaluukulle saattaisi olla yksi kohde, mutta miten ihmeessä kosteus pääsisi sinne haitarikumin sisään, sitä hieman ihmettelen?
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tarkista se haitarijohdotus. Purkamalla peräluukunverhoilun saat johtoihin niin paljon löysää että kumia ei tarvitse edes rikkoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Omasta autostani tuo johtosarja oli nitkunut siten, että muutamien johtojen eristeet olivat paljastuneet. Muutamassa johdossa oli enää muutama säie ehjä. Ja yksi oli kokonaan poikki. Ensimmäinen oire oli yhden takavalon sammuminen kun ko. johto katkesi. Paljasten johtojen yhteen osuminen saattaisi selittää tuon luukun aukeilemisen. Kuulemma tuosta syystä autoja on myös palanut. Kannattaa vaihtaa johdot silikonieristeiseen "yleismittarijohtoon". Ovat taipusampia ja kestävät paremmin pakkasta. Jonkinverran askartelua tuo homma aiheuttaa, mutta kyllä se tehtävissä on.

Vastaa Viestiin