Wanha fiiu kunnon myllyllä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Wanha fiiu kunnon myllyllä

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Aika raju kone tuossa,onkohan mailman suurin nelipyttyinen?
Huippunopeus 290km/h
Teho 290hp
4-sylinterinen moottori
Moottorin tilavuus 28,4 litraa
neliveto
http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 00hp11.JPG

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

"Nothing beats cubic inches"?

Kuva

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuo linkki ei auennut. Mutta kyseessä täytyy
olla Fiat S76? Muistelisin, että tuo 290 km/h on
vahvistamaton Amerikasta raportoitu tulos.

Todistettavasti vanhalla mantereella Nazzarro
tempaisi tuolla vain vaatimattomat 240 km/h.

Ennen oli autot puuta ja miehet rautaa!

-Tazio

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Huh huh, mikä laite!

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Linkki: http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 11-13.html

S 76 300 HP - RECORD 1911
Costruita come vettura per battere il record mondiale di velocità, eroga una potenza massima di 290 CV.
Nell'aprile del 1912 a Long Island percorre il miglio a circa 290 km/h

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Eipä aukea tuokaan, Soneralla taitaa olla
jotain vaikeuksia.

Mutta, tuo Long Islandin 290 km/h siis ei ymmärtääkseni
pidä paikkaansa. Siitä löytyy maininta jostain
sen aikaisesta amerikkalaisesta lehdestä ja se on
kulkeutunut myös ainakiin yhteen Fiat-historiikkiin.

NB! Toinen juttu minkä huomasin vasta nyt: tuossa
alkuperäisessä lähteessä sanotaan että vehje olisi
nelivetoinen. Se ei pidä paikkaansa, S76 oli takavetoinen
- ketjuveto.

-Tazio

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

jos katsoo esim renkaita niin aika äkkiä EI tulisi mieleen lähteä testaaman huippuja ko. vehkeellä....
:shock:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

No nyt rupesivat kuvat ja linkit pelaamaan!

Tuo on ehdottomasti S76!

Oli takavetoinen eikä kulkenut 290 km/h!

A. Duray tempaisi tuolla '13 pohjat - 212.69 km/h
lentävällä kilometrillä. Eli ei edes sitä 240:tä
jota hätäisesti muistelin, joku tehtaan inssi
spekuloi aikanaan Nazzarron kanssa että
laite pystyisi moiseen nopeuteen.

Durayta tarvittiin kun Pietro Bordino ei '11 suostunut
Brooklandssissa ylittämään 150 km/h nopeutta.

Aiemmin mainitsemani legendaarinen Felice Nazzarro
piti tätä 'il Monstro Torinese':ksi ristittyä petoa
erittäin hankalana ajaa, eikä ollut tällä halukas
kilvanajoon.

Kaunis pirulainen!
-Tazio

Vastaa Viestiin