Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Kun en löytänyt sopivaa topicia aiheesta niin, ajattelin kysyä neuvoa.

Jos sivujen käyttäjillä on kokemusta, ruostuneiden peltien vaihdosta
niin olisin kovin kiitollinen ohjeista. Viime katsastuksessa katsastaja
huomautteli peltien kunnosta ja oli hilkulla ettei hylännyt. Tietääkseni
asia ei ole mikään turvallisuutta vaarantava tekijä- kai vain kosmeettinen
vika. Sen kyllä arvaan että korjaus vaatii levypyörän poiston. Kuinka
muu sitten ? Esim. pitääkö laakerikin vaihtaa samalla?

:shock:
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos autossa on jarrukilvet ollut tehtaalta lähtiessä niin ilmeisesti ainakin osa katsureista katsoo että niiden on myöhemminkin oltava paikallaan ja ehjiä. Kaikissa autoissa kun ei noita taida olla ollenkaan.

Muistaakseni kilven vaihto vaatii jarrusatulan ja -levyn irrotuksen, napaan (ja laakeriin) ei ainakaan tarvinnut koskea. Ostin kilvet joskus takavuosina Auto Azzurrosta, olivat mielestäni aika arvokkaat pellinpalat ainakin silloin joten kannattaa ehkä miettiä josko vääntelisi itse pellistä suunnilleen samanlaiset.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Kiitos ! Neuvo tuli perille. Omatekoiset pellinpalat taitavat olla
paras ratkaisu, kun alkuperäisissä pelleissä on " reikäleivän "
muoto. Niitä ei saa paikalleen muulla tavalla kuin jarrulevy irroittamalla.
Omatekoisiin kannattaa sitten laittaa peltisaksilla "sektori"
auki jolloin pellin saa pujotettua paikalleen jarrusylinterin taakse.


:)
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselleni sanoi katsastusmies aikanaan kun yksi pelti puuttui, että ota tuo toinenkin pois niin näyttää paremmalta :mrgreen:
Näin tein ja ei siitä ole sen jälkeen nuristu.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tällä hetkellä noita jarrukilpiä ei taida löytyä. Ei muukkosella, ei azzurrolla, Deltalla yksi vas? taakse ja hinta sopivan korkea jotta saavat pitää harvinaisuutensa.

Tämä tilanne siis muutama kuukausi sitten kun kyselin omaani. Otin kokonaan pois.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Mitenkäs www.heikka.fi

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

heikalta näyttäisi löytyvän hinnastosta, hinta 31€/kpl, tällä hetkellä loppu mutta lupailee toukokuulle lisää..

Vastaa Viestiin