cd-boxin kytkentä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jakke
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...

cd-boxin kytkentä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tämä nyt tulee vähän väärään paikkaan kun olen Fiattia enkä Alfaa rassaamassa, mutta kysytään nyt kuitenkin, että ei kukaan sattumoisin tietäis Grundig/Sony cd-boxin välijohdon kytkentää? Kun sain hommattua sellaisen boxin mutta velipoika ei laiskuuttaan viitsinyt purkaa välikaapelia autostaan irti. Molemmissä päissä on kahdeksan napainen din-liitin, mutta mikä on järjestys???

Täältä http://www.bravo-guide.co.uk/ice löytyy yksi ehdotus, mutta epäilen vähän että tuossa on virhe...

Hjälp! :crazyeyes:

Edit: Ei olekaan vissiin molemmissa päissä kasinapainen din. Toisessa radion päässä on erilainen ja nyt pitäis oikeestaan vaan selvittää, että mistä päin katsottuna tämä pitäisi ymmärtää???:

"If you number the pins on the din plug clockwise 1 to 7 with pin 8 being the middle one the cable is wired as follows

1-2
2-4
3-5
4-8
5-3
6-7
7-6
8-2"

Siis liittimen "edestä" vai "takaa" katsoen? Virallisestihan noi numeroinnit ei mee "clockwise" mistään suunnasta katsottuna...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Jakke
159 2.2 SW

Päättelinpä nyt itse että toi kytkentä on ajateltu niin että boxin kyljessä olevan liittimen nastat on numeroitu noin. Ei muuta ku kokeilemaan ja "savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät"...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai onko jonkun vuosimallin Sonyissa DIN-piuha boksille? Mun parin kolmen vuoden ikäisen Sonyn CD-virittimeni takana on semmoinen suunnilleen DINin kokoinen liitin, joka sisältääkin pari jotain kummallista neliömäistä "karvaa". Äänisignaali tulee sitten erillisiä RCA-johtoja pitkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Jakke
159 2.2 SW

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ai onko jonkun vuosimallin Sonyissa DIN-piuha boksille? Mun parin kolmen vuoden ikäisen Sonyn CD-virittimeni takana on semmoinen suunnilleen DINin kokoinen liitin, joka sisältääkin pari jotain kummallista neliömäistä "karvaa". Äänisignaali tulee sitten erillisiä RCA-johtoja pitkin.
Siis toi Marean alkuperäinen kasetti/radio soitin on Grundigin, mutta siihen liitettävä boxi on Sonyn käsialaa vaikka siinäkin Grundig lukee. Ja kuulemma myös ihan Sonyn nimellä myytävä boxi toimii tuon mankan perässä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Vastaa Viestiin