Alfa 156 hankkimassa
Valvoja: Moderators
Alfa 156 hankkimassa
Ystävät,tarvitsisin nopeasti mielipiteitä.
Minulla olisi tiedossa Alfa 156 2.0TS.Autolla ajettu 105th.Kori ja sisusta näyttävät hyviltä,mutta viimeinen huolto Deltassa 60tkm kohdalla?!
Edellinen omistaja vaihdellut öljyjä,mutta muut tekemättä.Mitä kamalaa on jäänyt tekemättä ja kuinka tällaisen auton kanssa tulisi heti menetellä jotta pääsisimme hyvin alkuun?Mitä pitäisi heti huomioida,mitä tarkistaa,missä ja mitä kaikki suunnilleen kustantaisi?Olen selaillut vanhoja topicceja,mutta nyt olisi tällainen akuutti tapaus,johon viisaampien neuvoja pikaisesti kaivattaisiin.
Minulla olisi tiedossa Alfa 156 2.0TS.Autolla ajettu 105th.Kori ja sisusta näyttävät hyviltä,mutta viimeinen huolto Deltassa 60tkm kohdalla?!
Edellinen omistaja vaihdellut öljyjä,mutta muut tekemättä.Mitä kamalaa on jäänyt tekemättä ja kuinka tällaisen auton kanssa tulisi heti menetellä jotta pääsisimme hyvin alkuun?Mitä pitäisi heti huomioida,mitä tarkistaa,missä ja mitä kaikki suunnilleen kustantaisi?Olen selaillut vanhoja topicceja,mutta nyt olisi tällainen akuutti tapaus,johon viisaampien neuvoja pikaisesti kaivattaisiin.
Siis siinä on jäänyt väliin 80 ja 100 pitäisi kanssa jo tehdä. Toivottavasti öljyt on kuitenkin vaihdettu 10tkm välein niin kuin kuuluu? Joku palstalla varmaan muistaa mitä 80ssä tehdään, mutta 100tkm:ssä ainakin on suht kalliiden tulppien vaihto ja kohta, eli 120 huollossa on jakopään huolto joka on kai se kallein. Tuo 120 huolto kannattaa tehdä mieluummin jo hieman etuajassa. Eli rahaa palaa tuon auton huoltoihin lyhyellä ajalla suht paljon.
Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon,että hihnan korjaamotakuu,on kai voimassa vaan kun huollot on tehty DA:ssa.Rolle kirjoitti:Onko jakopäänhihna vaihdettu milloin? Jos ei ole vaihdettu niin on vedetty pyhällä hengellä enkä uskaltaisi edes käynnistää koko vekotinta.
Muuta en osaa sanoa kuin että kannattaa katsoa missä huollattaa, esim. tulpat saa vähän eri hintaan muualta kuin Delta-Autosta.
Tulpat kannattaa ostaa muualta vaikka huollon tekisikin DA:ssa,ainakin minä tein niin ja säästin ainakin 300 euroa.
Tuohon ko.autoon kannattaa tehdä kyllä huolto heti ja jos hihnoja ei ole vaihdettu niin huoltoon tulee menemään kyllä aika paljon rahaa,voisin arvata,että noin 1500 euroa,mikäli huollossa ei löydy vikaa tukivarsista,ilmamassamittarista,ajoituksen muuntimesta tms.
Mikäli noista tai jostai muusta vikaa löytyy niin huollelle voi tulla hintaa vaikka 3000 euroa pahinmillaan
No kunhan pelottelin,mutta kaikkeen täytyy varautua varsinkin kun autoa ei ole huollettu pitkään aikaan
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
80tkm:n huoltoon kuuluu kaikkien suodattimien vaihto. 100tkm:ssa tulppien vaihto, joka on aika hintava homma. Ja tietenkin muut perusjutut, öljyjenvaihto jne.
Itse jättäisin tilanteessasi kyseisen auton ostamatta. Kyllä noita löytyy markkinoilta vaikka kuinka helvetisti aukottomalla huoltohistorialla.
Jos 60tkm:n huolto on tehty, niin kyllä jakohihnakin on vaihdettu.. Ainakin kaiken järjen mukaan.
Itse jättäisin tilanteessasi kyseisen auton ostamatta. Kyllä noita löytyy markkinoilta vaikka kuinka helvetisti aukottomalla huoltohistorialla.
Jos 60tkm:n huolto on tehty, niin kyllä jakohihnakin on vaihdettu.. Ainakin kaiken järjen mukaan.
leimoista
Se, että huoltokirjassa ei ole leimoja ei välttämättä tarkoita että autoa ei olisi huollettu. Ja se, että niitä on ei välttämättä tarkoita että autoa on huollettu (rahastettu kyllä on kovasti). Vie vaikka autotohtorille tutkittavaksi, sillähän se selviää.
- Ghost
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Mikä ihmeen autuaaksi tekevä paikka tuo huolto on? Normaaleissa määräaikaishuolloissa vaihdetaan oljyt ja suodattimet, jarrunesteitä yms. pientä, ei näihin hommiin avaruusinsinööriä tarvita, vähänkin autotekniikasta kiinnostunut henkilö, jolla ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä pystyy tekemään tuollaiset hommat itse. Jakoremmin vaihto on sitten jo vähän eri juttu.
Oma autoni oli ennen, kuin sen ostin käynyt deltassa 50.000km huollossa, autolla ikää 4,5v, jakoremmiä ei oltu vaihdettu, vaikka huoltokirjan välissä on tiedote, että pitää vaihtaa 3v- välein. Kyllä minusta merkkihuollon pitäisi tälläiset asiat hoitaa. Ja ajoituksenmuunnin rallattaa iloisesti, ei siitäkään ollut tullut mitään kommenttia.
Kyllä tälläisissä tapauksissa kannattaa keskustella myyjän kanssa asioista, aika äkkiä varmasti selviää, että onko autoa hoidettu asiallisesti, vaikka merkkihuollossa käynnit ovat jääneetkin. Huoltokirjassa on lueteltu toimenpiteet, mitkä huolloissa tehdään, näiden toimenpiteiden lisäksi tunnollinen omistaja tekee vielä paljon muutakin, delta-auton huoltojen varassa elävä ei tee mitään! Tunnollinen omistaja kuuntelee ja tutkiskelee autoaan koko ajan ja korjaa mahdolliset viat heti niitten ilmaannuttua.
Kädentaidot kunniaan, nykyään lähes kuka tahansa osaa asentaa windowsin, vaan moniko osaa vaihtaa iskunvaimentajat?
Oma autoni oli ennen, kuin sen ostin käynyt deltassa 50.000km huollossa, autolla ikää 4,5v, jakoremmiä ei oltu vaihdettu, vaikka huoltokirjan välissä on tiedote, että pitää vaihtaa 3v- välein. Kyllä minusta merkkihuollon pitäisi tälläiset asiat hoitaa. Ja ajoituksenmuunnin rallattaa iloisesti, ei siitäkään ollut tullut mitään kommenttia.
Kyllä tälläisissä tapauksissa kannattaa keskustella myyjän kanssa asioista, aika äkkiä varmasti selviää, että onko autoa hoidettu asiallisesti, vaikka merkkihuollossa käynnit ovat jääneetkin. Huoltokirjassa on lueteltu toimenpiteet, mitkä huolloissa tehdään, näiden toimenpiteiden lisäksi tunnollinen omistaja tekee vielä paljon muutakin, delta-auton huoltojen varassa elävä ei tee mitään! Tunnollinen omistaja kuuntelee ja tutkiskelee autoaan koko ajan ja korjaa mahdolliset viat heti niitten ilmaannuttua.
Kädentaidot kunniaan, nykyään lähes kuka tahansa osaa asentaa windowsin, vaan moniko osaa vaihtaa iskunvaimentajat?
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Ei kai siinä muuta kuin että ainakin on mahdollisuus saada jotain jos paukkuu esim. hihna. Muutenhan voisi mun puolesta vaihtaa kaikki itse kunhan siitäkin löytyy kuitit ja jonkinlaista dokumenttia ettei vaan huudella vaihtaneensa öljyjä viiden tonnin välein. Ennemmin luotan huoltokirjan merkintöihin että on öljyt vaihdettu kuin myyjän puheisiin jos ei ole todisteita.Ghost kirjoitti:Mikä ihmeen autuaaksi tekevä paikka tuo huolto on?
Niin ja minähän en osaa iskareita vaihtaa. Tai kuka sen tietää kun ei ole ollut mahdollisuuksia kokeilla, ehkä olenkin "automekaanikko jo syntyessään"

- HR
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niin ei Deltassa huollattamisessa useinkaan järjestä ole kyse. Enneminkin juridiikasta.Rolle kirjoitti:Ei kai siinä muuta kuin että ainakin on mahdollisuus saada jotain jos paukkuu esim. hihna. .....Ghost kirjoitti:Mikä ihmeen autuaaksi tekevä paikka tuo huolto on?
Niin ja minähän en osaa iskareita vaihtaa. Tai kuka sen tietää kun ei ole ollut mahdollisuuksia.......
En muuten minäkään ole koskaan iskareita vaihtanut, itse. Windowsin olen kyllä moneenkin kertaan asentanut. Pitäisiköhän kokeilla joskus tuota toistakin.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Eiköhän deltassa ole kuitenkin ehdotettu tuota hihnanvaihtoa, mutta eihän ne voi sitä väkisin tehdä jos ei asiakas niin halua!Ghost kirjoitti:Mikä ihmeen autuaaksi tekevä paikka tuo huolto on?
Kai kuitenkin vaadit nuo tehtäväksi jos auton kerran ostit?
Kädentaidot minä käytän jossain muualla kun auton alla.
Minusta ei koskaan tule tätä "kerrostalonparkkipaikka" korjaajaa joita näkee vielä sillon tällöin konepelti pystyssä.
Pakkasessa on aika ilkeä korjata autoa parkkipaikalla, pimeessä, bilteman työkaluilla. Mieluusti maksan ja teetän hommat jollain kenellä on oikeat vehkeet sekä tietotaito.
Ei enää Alfaa... eipä
- Ghost
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Olivat sanoneet, että hihnanvaihto on 60tkm kohdalla... ja kyllä, vaadin remmin vaihdon, ennenkuin auton ostin, ajoituksenmuunnin ongelma paljastui vasta myöhemmin.Maho kirjoitti:Eiköhän deltassa ole kuitenkin ehdotettu tuota hihnanvaihtoa, mutta eihän ne voi sitä väkisin tehdä jos ei asiakas niin halua!Ghost kirjoitti:
Kai kuitenkin vaadit nuo tehtäväksi jos auton kerran ostit?
Kädentaidot minä käytän jossain muualla kun auton alla.
Minusta ei koskaan tule tätä "kerrostalonparkkipaikka" korjaajaa joita näkee vielä sillon tällöin konepelti pystyssä.
Pakkasessa on aika ilkeä korjata autoa parkkipaikalla, pimeessä, bilteman työkaluilla. Mieluusti maksan ja teetän hommat jollain kenellä on oikeat vehkeet sekä tietotaito.
Minä asunkin omakotitalossa

- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
[quote="GhostMinä asunkin omakotitalossa
ja bilteman työkalut, joissa on 10v takuu ovat ihan hyviä. Kukin tehköön mitä haluaa, mutta minusta auton korjaaminen on ihan kivaa ja kehittävää puuhaa. Työkaluja saa kaupasta ja tietotaitoa kertyy, kun vain alkaa tekemään.[/quote]
näinhän se on oppi tulee vain tekemällä ja lisäksi kustannus säästö on aika kova kun alkaa miettimään korjaamoiden tuntitaksoja..

näinhän se on oppi tulee vain tekemällä ja lisäksi kustannus säästö on aika kova kun alkaa miettimään korjaamoiden tuntitaksoja..