Potkua GTV:hen?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfa Milano
Viestit: 306
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): 159
Paikkakunta: Tampere

Potkua GTV:hen?

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

No tälläinen nyt vaan tuli mieleen, mutta minkäslainen homma on vaihtaa
2-litraisen tilalle GTV:n pellin alle 75:sen turbopata? Mitäs kaikkea pitäis vakiokuntoisesta kärrystä vaihtaa ja miten hyvin sopii paikalle, onkos kellään kokemuksia?

Lueskelin tuossa vaan Squadran sivuja (http://www.squadra-tuning.com/) ja siellä lupailtiin ko. koneeseen lastulla aika komeita lukemia, ja siitähän se idea sitten irtosi...

Sitte kävi mielessä 3.0 V6 myöskin 75:sesta, eikös noitakin ole GTV:n pellin alla näkynyt?

Sanokaas viisaammat onkos koko touhussa edes mitään älyä? Oon tuohon GTV:hen muuten vaan hyvin mieltynyt, ja auto on muuten aikas siistissä kunnossa, menopuolta saisi tietysti vaan olla lisää... tarkoitus kuitenkin on pitää auto normaalikäytössä kesäisin, ei siis tehdä rataohjusta.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Potkua GTV:hen?

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfa Milano kirjoitti:No tälläinen nyt vaan tuli mieleen, mutta minkäslainen homma on vaihtaa
2-litraisen tilalle GTV:n pellin alle 75:sen turbopata? Mitäs kaikkea pitäis vakiokuntoisesta kärrystä vaihtaa ja miten hyvin sopii paikalle, onkos kellään kokemuksia?

Lueskelin tuossa vaan Squadran sivuja (http://www.squadra-tuning.com/) ja siellä lupailtiin ko. koneeseen lastulla aika komeita lukemia, ja siitähän se idea sitten irtosi...

Sitte kävi mielessä 3.0 V6 myöskin 75:sesta, eikös noitakin ole GTV:n pellin alla näkynyt?

Sanokaas viisaammat onkos koko touhussa edes mitään älyä? Oon tuohon GTV:hen muuten vaan hyvin mieltynyt, ja auto on muuten aikas siistissä kunnossa, menopuolta saisi tietysti vaan olla lisää... tarkoitus kuitenkin on pitää auto normaalikäytössä kesäisin, ei siis tehdä rataohjusta.
jos kyseessä täysin alkuperäinen ja räpeltämätön suomiyksilö niin älä missään nimessä mene pilaamaan sitä ainakaan vaihtamalla kutostekniikkaa.. :(

tuo turbo kävi itselläkin aikanaan mielessä kun gtv allekirjoittaneella oli,
kone menee heittämällä alkuperäisiin tyynyihin ja voimansiirtolijakin sopii kun vaihtaa alkuperäisestä koneesta vauhtipyörän..
toki jäähdytetyt jarrut ja viisipulttiset pyörännavat joutuu vaihtamaan,
muutoskatsastuksen suhteen ei pitäisi olla ongelma koska gtv.stä tehty myös turboversio autodeltan toimesta ja toisaalta vertailumallina voidaan käyttää GTV6:sta jossa 160hv turbon 155:ttä hv vastaan.. :)

itse kannatan turboa... :-D

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 306
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): 159
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

No se alkuperäisyyshän siinä tietysti on... mut saahan sen alkup. koneen takasin jos sen haluaa museokilpiin joskus. Sekin on nimittäin käynyt mielessä. Siihen nyt tosin on vielä aikaa, auto kun on -84.

Mitenkäs muuten toi tankkipuoli, GTV6:sen tankki varmaan käy, pitäis sellainen vaihtaa kun ei 2-litrasen tankkia tahdo löytää mistään?
Entäs alusta, vaatiiko muutoksia?

Mitäs siitä lastusta oot mieltä, Squadrasta siis?

No nää nyt on vaan tälläsiä höpinöitä...mut eihän sitä koskaan tiedä, vaikka innostuis :silly:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfa Milano kirjoitti:No se alkuperäisyyshän siinä tietysti on... mut saahan sen alkup. koneen takasin jos sen haluaa museokilpiin joskus. Sekin on nimittäin käynyt mielessä. Siihen nyt tosin on vielä aikaa, auto kun on -84.

Mitenkäs muuten toi tankkipuoli, GTV6:sen tankki varmaan käy, pitäis sellainen vaihtaa kun ei 2-litrasen tankkia tahdo löytää mistään?
Entäs alusta, vaatiiko muutoksia?

Mitäs siitä lastusta oot mieltä, Squadrasta siis?

No nää nyt on vaan tälläsiä höpinöitä...mut eihän sitä koskaan tiedä, vaikka innostuis :silly:
itse olen sitä mieltä että prosenttiautoja voi rakennella mutta hyvät ja alkuperäiset gtv:t alkaa olla jo sen verran kortilla eikä hyvää saa enää halvalla keskieuroopastakaan...joten alkuperäistä ei kannata mennä pilaamaan peruuttamattomasti, siksi juuri tuo turbo on parempi vaihtoehto koska kutoselle joutuu muuttamaan moottorityynyjen paikkaa ja sitä ei niin helpolla enää takaisin alkuperäiseksi muutetakkaan. ... :)
lisäksi turbosta saa paljon halvemmalla heppoja ulos ja siitä löytyy potentiaalia melko pitkälle...
kysy vaikka jarskilta(75Turbo)... :-D

tuo GTV6:n tankki menee myös nelos gtv:n heittämällä, tietenkin bensa linjoja joutuu vähän muuttelemaan..
squadran lastuista ei ole kokemusta mutta sivujen perusteella vaikuttavat ihan asiallisilta.

alustan puolesta luulisin että etu jarrujen vaihto riittää, loppu riippuu tietenkin siitä että mitä itse haluaa(iskarit, vakaajat jne..)
ehkäpä ne pyörän navat kannattaa vaihtaa myös 5-pulttisiin jolloin jarrulevyjen sopivuus on suora 75V6/Turbo:sta..

Vastaa Viestiin