156 -04 pissapoikien toimintahäiriö

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lagamaggan

156 -04 pissapoikien toimintahäiriö

Viesti Kirjoittaja lagamaggan »

Moroo!

Kuka viisas kertoo missä vika; kun haluaisin tuulilasiani kirkastuttaa nestemäisellä pesuaineella ja pyyhkimien yhteistyön hedelmällisellä toiminnalla, niin vipua vetäessäni ainoastaan etulamppujen pissapojat suorittavat ruiskutuksen, kun taas itse tuulilasin pissikset ovat yhteistyökyvyttömiä.

Ei kai vain jossain ole salaista täyttöaukkoa erikseen tuolle tuulilasin pissapoikien käyttämälle säiliölle? Uskaltaisin uskoa että samaa säiliötähän nuo käyttävät...

Onko kenelläkään neuvoja? Itse asiassa tämä 'vika' on ollut autossa jo ostohetkestä, mutta ei ole vielä pahemmin haitannut.

Kiitos

mml

Viesti Kirjoittaja mml »

Letkut säiliöltä tuulilasin suuttimille on luultavasti tukkeessa. Paineilmaa suuttimien päästä säiliön suuntaan ja taas pelaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Laku

Viesti Kirjoittaja Laku »

Letku tukossa tai reiät, puhaltele auki pyörän pumpulla.

Kokeilepa ottaa valot pois, jos jaksais truutata lasille, kun ei mene vessi joka paikkaan
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Maunu
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla ainakin oli irronnut suuttimen letku suoraan suuttimen alapuolelta, sen takia pissanesteet valuivat suoraan raitisilmasuodattimen päälle. Auto oli toisaalta vanhempaa 156 mallia, mutta pesurit on samat.

Lampuilla ja tuulilasilla on omat pumput, kannattaa kokeilla sammuttaa ajovalot ja kuunnella käykö tuulilasinpumppu vai ei. Jos ei niin motonetistä tarviketta tilalle 8e hintaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

puuha
Car(s): BMW

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mikäs malli minulla on kun ei ole lampunpesureita?
-04 FL kyseessä ja on suomiauto.

lagamaggan

Viesti Kirjoittaja lagamaggan »

puuha kirjoitti:Mikäs malli minulla on kun ei ole lampunpesureita?
Oisko ero facelifteissä? Mulla on tuo vanhempi, eli alkuvuoden -04 malli...

Ja kiitos vinkeistä! Kokeilenpa heti huomenissa onko putket vaan tukkeessa.

mml

Viesti Kirjoittaja mml »

puuha kirjoitti:Mikäs malli minulla on kun ei ole lampunpesureita?
Niistä on joutunut uutena maksamaan ekstraa. Ne ovat osa jotain talvivarustepakettia tai sitten jos on ruksannut xenonit listalta niin on tullut myös pesurit samaan kauppaan (on tosin ollu syytäkin, niin älyttömissä hinnoissa ne ainakin 156:een aikoinaan olivat, muistaakseni 1800€).
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Ciancarlo
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Omassa vessassa oli vastaava vika joitain vuosia sitten; syyksi paljastui viallinen letkuliitin, jossa oleva pieni venttiili oli jumiutunut. Liitin ei ollut kallis edes DA:ssa, vain 3 e vuonna 2004.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin