156 V6 ei käynnisty
Valvoja: Moderators
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
156 V6 ei käynnisty
Tadaa, nyt mun v6 keksi tämän. Auto oli yön yli kylmässä ulkona, löin sen tulille ja ajoin 100 metriä lämpimään talliin. Seuraavana aamuna lupas kerran ja hyytyi siihen. Enää startti vain pyörittää ja joku pytty sytyttää sattumanvaraisesti silloin tällöin. Olikohan tuo lyhyt pyräys kylmällä koneella se, mikä sen suututti? Ei ole noin ennen tullut tehtyä...
Bensaa tulee hajusta päätellen, Alfadiag ei löydä vikakoodeja eikä ruiskuvalokaan pala. Ajoneston valo vilahtaa alussa ihan normaalisti.
Muutama pikakikka on vielä takataskussa ja seuraava ohjelmanumero on akun irroitus eli ECU-reset.
Lueskelin foorumilta että kampiakselin asentoanturin vika ei ole ainakaan aina antanut Alfassa vikakoodia. Jos päädyn vaihtamaan sen, onko se tämä alla oleva Motonetin osa?
156-2,5i YKK-anturi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-9135 39.90 ???
Bensaa tulee hajusta päätellen, Alfadiag ei löydä vikakoodeja eikä ruiskuvalokaan pala. Ajoneston valo vilahtaa alussa ihan normaalisti.
Muutama pikakikka on vielä takataskussa ja seuraava ohjelmanumero on akun irroitus eli ECU-reset.
Lueskelin foorumilta että kampiakselin asentoanturin vika ei ole ainakaan aina antanut Alfassa vikakoodia. Jos päädyn vaihtamaan sen, onko se tämä alla oleva Motonetin osa?
156-2,5i YKK-anturi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-9135 39.90 ???
Viimeksi muokannut michael, 29 Joulu 2008, 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Kävi mielessä, mutta tuntuu uskomattomalta että ne ei 10 tunnissa kuivuisi? Onko Alfassa "tulpankuivausmoodi" eli starttaus kaasu pohjassa? Entisen Fordin kanssa tuo kikka pelasti jokusen kerran.KJS kirjoitti:Joillakin on käynyt niin, että kun autoa on siirretty ihan lyhyt matka, niin rikastin on koko ajan päällä ja auto on saattanut kastella tulpat. Tulpat ovatkin sitten jostain syystä pysyneet pitkään märkinä.
Otsikko hieman hämäsi, kun auto kerran starttaa muttei käynnisty
Voisi olla venttiilit jumissa, starttaa pari akullista pitkiä pätkiä kerrallaan, kyllä se siitä virkoaa. (tulpat voisi irroittaa niin pyörisi kevyemmin startilla)
Ei ilmeisesti nykyautoissa mikään harvinainen ilmiö kun autoa on siirretty lyhyt pätkä kylmällä koneella.
Voisi olla venttiilit jumissa, starttaa pari akullista pitkiä pätkiä kerrallaan, kyllä se siitä virkoaa. (tulpat voisi irroittaa niin pyörisi kevyemmin startilla)
Ei ilmeisesti nykyautoissa mikään harvinainen ilmiö kun autoa on siirretty lyhyt pätkä kylmällä koneella.
VMP
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Arkistojen kätköistä tarinaa tulppien kastumisesta. Eli jos tuo on syynä niin pitäisi ilmeisesti lähteä kaasu pohjassa sahaamalla. En ole itse kokenut mutta tarinat on luettu enkä siirtele autoja kotipihassa (Kuulen myös usein ääniä kuten muutkin alfistit)
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
No p**settos! Sehän lähti kaasu pohjassa hetken sahaamalla! Paksut oli sauhut mutta lähti.Pepperoni kirjoitti:Arkistojen kätköistä tarinaa tulppien kastumisesta. Eli jos tuo on syynä niin pitäisi ilmeisesti lähteä kaasu pohjassa sahaamalla. En ole itse kokenut mutta tarinat on luettu enkä siirtele autoja kotipihassa (Kuulen myös usein ääniä kuten muutkin alfistit)
En olisi ikinä uskonut että se lyhyt siirto olisi vielä jotenkin haitannut, kun siitä oli jo niin kauan aikaa. No, tarinan opetus kai on että älä _ikinä_ luota sokeasti MuTuun.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kaasuvaijereiden aikaan tallapohjassa starttaus kikka toimi ja kuivas tulpat. Miten lie laita noissa v6 24v moottoreissa, joissa kaasupolkimen potentiometri tieto menee ecun kautta läppämoottorille?Pepperoni kirjoitti:Arkistojen kätköistä tarinaa tulppien kastumisesta. Eli jos tuo on syynä niin pitäisi ilmeisesti lähteä kaasu pohjassa sahaamalla. En ole itse kokenut mutta tarinat on luettu enkä siirtele autoja kotipihassa (Kuulen myös usein ääniä kuten muutkin alfistit)
Tämä on tuttu vika.
Olen kohdannut muutaman kerran auton pesun jälkeen, kun siirrän sitä muutaman metrin.
Fiattien kanssa syttyi ruiskuvalo ja piti resetoida kaasupoljin.
Olenkin ottanut tavaksi antaa käydä tyhjäkäyntiä niin, että kierrokset tasaantuu normaaliin tasoon ja sitten vasta sammuttaa.
Kaasupoljin pohjassa on se tapa saada käymään, kun tulpat on kastuneet.
Olen kohdannut muutaman kerran auton pesun jälkeen, kun siirrän sitä muutaman metrin.
Fiattien kanssa syttyi ruiskuvalo ja piti resetoida kaasupoljin.
Olenkin ottanut tavaksi antaa käydä tyhjäkäyntiä niin, että kierrokset tasaantuu normaaliin tasoon ja sitten vasta sammuttaa.
Kaasupoljin pohjassa on se tapa saada käymään, kun tulpat on kastuneet.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kerran sattui tuttavan BMW:ssä (6 syl. -99) vastaavaa. Siirsi autoa aamun pikkupakkasessa 20 m ja ei lähtenyt käyntiin päivemmällä. Pyysin saada kokeilla ja lähti sauhupilven saattelemana kun kaasu pohjassa starttas tarpeeksi kauan. Liekö myöskin syynä lämpötila-anturin väärä tulkinta ohjauselektroniikassa?
- Timo
- Timo