155:sen jakopääremppa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

155:sen jakopääremppa

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kaverilta lävähti 155:sen 2.0L 16V:sen jakohihnasta muutama pala pois.Kansi on nyt irti ja pukilla. 12 Venttiiliä on vääränä. Kaveri on ostamassa juuri rempattua kantta, ei siitä sen enempää. Mutta kysymys kuuluu, mikä on kansipulttien momentti, pitääkö ostaa uudet pultit? Onko jakopää samanlainen kuin 156:sessa? Mulla on kuvat 156:sen jakopäästä. Jos ei ole samanlainen, niin oisko kellään laittaa kuvat.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On samanlainen jakopää kuin 156:ssa.

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Re: 155:sen jakopääremppa

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

rasvanäppi kirjoitti:Kaverilta lävähti 155:sen 2.0L 16V:sen jakohihnasta muutama pala pois.Kansi on nyt irti ja pukilla. 12 Venttiiliä on vääränä. Kaveri on ostamassa juuri rempattua kantta, ei siitä sen enempää. Mutta kysymys kuuluu, mikä on kansipulttien momentti, pitääkö ostaa uudet pultit? Onko jakopää samanlainen kuin 156:sessa? Mulla on kuvat 156:sen jakopäästä. Jos ei ole samanlainen, niin oisko kellään laittaa kuvat.
Minulla on myös 16V 155:n joten ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka monta tuhatta hihnalla oli ajettu ja kuinka monta vuotta vanha se oli?

Omani on jo 2,5 vuotta vanha mutta ajettu vain 15tkm, ja niistäkin suurin osa kesäkeleillä. Mietin vain, että kyllähän hihnalle ne kilometrit kuitenkin varmaan huomattavasti enemmän hallaa tekevät kuin aika...?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kokemus kertoo että tuosta 3v/60tkm kannattaa pitää kiinni.

Voihan se kestää vaikka 6vuotta, tai sitten ei.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itselläni on sama mietintä GTV:n kohdalla, koska kolmessa vuodessa kilometrejä tulee ehkä 6000 km ja nekin kaikki kesällä. Kylmäkäynnistyksethän hihnaa eniten rasittaa. Hihnan kiristimessähän on asteikko, eli jos avaa jakopään koppaa, niin asteikolta voi katsoa missä kohtaa kiristin on menossa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kone täytyy sitten pyöräyttää myötäpäivään ykkösen YKK:n että kiristin näyttää oikein. Tuo ei tosin mielestäni kauheasti kerro mitään. Kilometrit venyttää hihnaa, ikä rapistuttaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kilometrit venyttää hihnaa, ikä rapistuttaa.
Ikä rapistuttaa ihmisiä, hihnoja ja lähes kaikkea muutakin mutta miksi hihna rapistuu 3 vuodessa alfan koneessa mutta toisessa moottorissa saman valmistajan hihnalla voidaan ajaa esim. 6 vuotta ????

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^no joo, totta tuokin.

Mistäs näistä tietää, TS:n hihnanvaihto ei nyt kuitenkaan mikään ihan mahdoton/kallis homma ole. Joten noudattaisin kyllä sitä 3v/60tkm.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

155:sen jakohihnaremppa

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ei ole tietoa minkä ikäinen hihna on. Autolla on ajettu mittarin mukaan yli 300 tuhatta km. Sylinterit ovat vielä varsin hyvässä kunnossa. Miten imunokan ajoituksen saa kohdalleen kun ei ole lukituspaloja?

Vastaa Viestiin