Pohjan/alustan maalaus?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Pohjan/alustan maalaus?
Löytyykö kokemuksia mitä maalia kannattaisi laittaa, mikä kestäisi kivet yms. rasituksen.
Tuossa männä päivänä juttelin yhden vanhemman asentajan kanssa
kun, tuli juttua pohjan käsittelystä. Hän oli sitä mieltä että, vaikkakin
esim. 164:sen pohja on ihmeen kestävä niin, kynnyspalkit ja takasilta
vaatii jatkuvaa silmälläpitoa ja ruosteensuojausta.
Hänen kikkansa oli, ruoste pois raaputtaen ja teräsharjalla poistaen.
Sitten pohjamaali ja pintamaali. Vaatii kai pitkän kuivumisajan , muuten
alkaa lohkeilla tuoreena.
Sitten yllätys- yllätys moottorisahan teräöljyä joka saa kuivahtaa pintaan
kunnolla.Sitten siveltävä massa joka kuulemma pysyy paljon paremmin
kiinni juuri sen teräöljyn ansiosta.
Paksu massakerros kyllä suojaa parhaiten kiveniskuista ja hiekkasa-
teelta.

kun, tuli juttua pohjan käsittelystä. Hän oli sitä mieltä että, vaikkakin
esim. 164:sen pohja on ihmeen kestävä niin, kynnyspalkit ja takasilta
vaatii jatkuvaa silmälläpitoa ja ruosteensuojausta.
Hänen kikkansa oli, ruoste pois raaputtaen ja teräsharjalla poistaen.
Sitten pohjamaali ja pintamaali. Vaatii kai pitkän kuivumisajan , muuten
alkaa lohkeilla tuoreena.
Sitten yllätys- yllätys moottorisahan teräöljyä joka saa kuivahtaa pintaan
kunnolla.Sitten siveltävä massa joka kuulemma pysyy paljon paremmin
kiinni juuri sen teräöljyn ansiosta.
Paksu massakerros kyllä suojaa parhaiten kiveniskuista ja hiekkasa-
teelta.



Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Lentäähän toki.JVTL kirjoitti:Lentäähän niitä kiviä asfaltillakin ja kyse ei ole käyttö autosta.
Jos kyse ei ole kilpa-autosta josta karsitaan niitä viimeisiä grammoja tai näyttelykuningattaresta joka nostetaan peilien päälle menee se ainakin minun luokittelussani sen verran lähemmäs käyttöautoa että tosiaan kunnon massat maalin päälle.
Vanhan kansan konstit jättäisin väliin, vaikka Dinitrol ML pohjalle ja Dinitrol Metallic päälle.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Voihan sen maalata vaikka miranolilla. Sitähän aikoinaan mainostettiin iskunkestävänä maalina.
Tärkeintä on, ettei ruostetta jää yhtään maalin alle. Tarkoittaa siis alustan purkua ja hiekkapuhallusta.
Mutta kuten jo aiemmin esitin, normaali pohja ja pintaväri tuntuu riittävän, jos tulee vain kesäkäyttöön ja talvet auto seisoo lämpimässä tallissa. Tietenkin ajaessa pitää olla varovaisempi, eikä ajaa täysillä jos näyttää, että tiellä on kiviä.
Jos alusta on jo massattu niin suurin ongelma on saada se vanha massa kokonaan pois.

Tärkeintä on, ettei ruostetta jää yhtään maalin alle. Tarkoittaa siis alustan purkua ja hiekkapuhallusta.
Mutta kuten jo aiemmin esitin, normaali pohja ja pintaväri tuntuu riittävän, jos tulee vain kesäkäyttöön ja talvet auto seisoo lämpimässä tallissa. Tietenkin ajaessa pitää olla varovaisempi, eikä ajaa täysillä jos näyttää, että tiellä on kiviä.
Jos alusta on jo massattu niin suurin ongelma on saada se vanha massa kokonaan pois.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano