147 Lämpärin säätö jumissa ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peltilehmä
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2009, 15:20

147 Lämpärin säätö jumissa ?

Viesti Kirjoittaja peltilehmä »

Osaisiko joku kertoa mikä vaivaa kun ei tuu kylmää eikä kuumaa vain haaleta ilmaa käänsi nupin mihin asentoon tahanssa, manuaali säätö, puhallin toimii ja ilmansuunta säädöt toimii tosin siitäkin nupista pimeni taustavalo, onkohan siihen vaikee vaihtaa poltimo ? moottori myös lämpiää normaalisti ja kaikki muukin toimii.
Viimeksi muokannut peltilehmä, 11 Loka 2009, 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Joko "säätöpotikka"paneelissa on rikki,tai sitten moottori joka säätää lämmön tuloa.Meiltä vaihdettiin molemmat aikoinaan takuuna,kun jumitti niin ettei tullut kuin pelkkää kuumaa.Polttimon vaihtoa pitää taas itsekin huomenna muistella,kun näköjään yksi oli pimentynyt.Alkuperäiset lamput on juotettu muovikantoihin,mutta tilalle sopii lähes minkä tahansa italon mittaristosta otetut kannat joissa samainen lamppu on painamalla.Itse taisin ottaa aikoinaan kannat vanhasta Tipon mittaristosta.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kaikki ongelmat korjaantuu kun vaihdat uuden ledin sen pimeän tilalle. Pimeä poltin sekoittaa säädön, uskomatonta mutta totta!

peltilehmä
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2009, 15:20

Viesti Kirjoittaja peltilehmä »

seppo kirjoitti:Kaikki ongelmat korjaantuu kun vaihdat uuden ledin sen pimeän tilalle. Pimeä poltin sekoittaa säädön, uskomatonta mutta totta!
no aika uskomatomalta kuulostaa mut onhan kyse alfasta :)
osaisko joku vielä kertoo miten se säätöpotikka lähtee irti ?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Nimenomaan 147, manuaali-ilmastoinnilla. Polttimot on ohjainlaitteen takaa vaihdettavissa, nykäse pulloteline ensin ulos, sen alta paljastuu pari ruuvia, jotka pitää ecua kiinni.

peltilehmä
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2009, 15:20

Viesti Kirjoittaja peltilehmä »

Kiitoksia neuvoista.
Se tosiaankin oli kiinni yhdestä palaneesta poltimosta, uskomatonta, jotenkin hyvin Italialaista, yks poltimo pimenee ni mikään ei toimi :)
Paikalliselta teboilita jopa löyty pieni lasikantainen poltimo minkä sain näprättyä alkuperäiseen kantaan kiinni. Täytyy katsoo tos viikolla jos innostuis niit ledejä etsiin ja asentaan.

peltilehmä
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2009, 15:20

Viesti Kirjoittaja peltilehmä »

Minkälaiset ledi poltimot kannattais laittaa ja mistähän mahtais löytyy ? Toi nykyinen tekemäni viritelmä on tehty T10 kantaisesta 1,2w poltimosta ja vastaavia led versioita löysin netistä mut onkohan parempaa vaihtoehtoa ? ja mikä itseasiassa olis sopiva watti määrä ? kun en vanhasta poltimosta moista tietoo löytäny...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Viikonloppuna kun tuli enemmän ajettua 147lla niin huomasin, että auton lämppäri ei ymmärrä mitään auton sisälämpötilasta. Auto on siis automaatti ilmastoitu. Lämpölaitteesta tulee samanlämpöistä ilmaa oli, lämpötila säädetty sitten 18 tai 25 asteeseen. Tuo säätö kuitenkin jotenkin toimii, sillä ääriasennoissa max tulee todella kuumaa ilmaa ja Low asennossa kylmää. Kenelläkään samanlaisia ongelmia? Paneelin kaikki valot tuntuu palavan.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Seiskan lämppäri ei ole vieläkään tullut kuntoon. Yllättävää sinäänsä, kun ei sille kukaan ole mitään tehnytkään.:lol: Eikä sillä, se on mukava näin kylmällä säällä ettei palele. Muutaman kerran olen saanut tuon kuitenkin toimimaan ihan vaan ränkkäämällä kaikkia nappuloita ja yhtäkkiä pelaa niinkuin pitääkin.
Mainittakoon vielä tuon lämpötila ongelman lisäksi. Kaikki puhallussuunnat toimivat normaalisti manuaalikäytöllä, mutta kun laitteen säätää automaatti asentoon, puhallin alkaa puhaltaa aina jalkatilaan. Mitäköhän tuolle osais tehdä?

Vastaa Viestiin