Onko kokemuksia tuosta Alfan automaattivaihteistosta ja onko siitä eri vaihteisia versioita? Käsittääkseni tämä 166:n laatikko on Fiatin ja Marellin yhteistyön tulos. 164:ssähän oli ZF:n automaatti ja159:iin on saatavissa Aisinin automaattii, eli jatkuvasti taidetaan hakea hyvää ratkaisua. Jos olisi linkkiä josta saisi tuosta teknistä lisätietoa, olisi kiva.
Lisäksi, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Italian viiden päivän siirtokilvistä (targhe B6), lähinnä saako ne luvatussa 2-4 päivässä?
166 sportronic
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 124
- Liittynyt: 05 Maalis 2009, 13:42
- Car(s): 2000 GTV 1974
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 124
- Liittynyt: 05 Maalis 2009, 13:42
- Car(s): 2000 GTV 1974
- Paikkakunta: Espoo
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Sellaisia kokemuksia että neljä vaihdetta on aika vähän autossa jonka huippunopeus on 250km/h. Ykkönen vaikuttaisi olevan tosi pitkä ja kiihtyvyys paikaltaan lähdettäessä ei ole sitä mitä olettaisi. Nopeuden kasvaessa ei sitten kyllä puudu millään nopeuksilla mitä suomessa voi järkevästi ajaa. Näin siis 3.0V6 yhteydessä jonka kanssa vaihteisto pelaa ainakin kohtuulisen hyvin pitkistä vaihdeväleistä huolimatta tämä moottori kun on varsin joustavaa laatua. 2.5V6 yhteydessä harkitsisin mielummin manuaali vaihteistoa joka siinä vakiona olikin kolme litraisesta poiketen. Ei minulla tosin ole omakohtaista kokemusta 2.5:sta ja automaatista. Myöhemmin valmistetuissa 2.4JTD:ssä oli myös 5 vaihteista sportronicia.
Edit: Laitetaan vielä tämä tähän jos siitä on apua: http://www.alfaromeo166club.nl/GB/Broch ... lfa166.htm
Edit: Laitetaan vielä tämä tähän jos siitä on apua: http://www.alfaromeo166club.nl/GB/Broch ... lfa166.htm