Eli olen tässä jo vähän aikaa ihmetellyt että miksi toi 164 käy ajoittain "ruuhka-ajossa" melkein 110 asteessa.
Testasin tänään pitää tota tyhjä-käynnillä niin flekti käynnistyi vasta 105 asteessa, vähän ennen kuin lämpötilan varoitusvalo syttyi Ei kuitenkaan keittänyt. Flektin pyöriessä lämpötila kyllä laskee varsin nopeasti järkeviin lukemiin. Mutta mikäs tossa nyt oikein on pielessä kun noin lämpimäksi koneen pitää päästä että flekti toimisi? Olen nyt talvella estänyt lämpötilan pääsyn tuonne asti käyttämällä sisätilalämppäriä, mutta kesällä ei välttämättä huvita ajella puhallin kuumalla.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
hrnt kirjoitti:Eli olen tässä jo vähän aikaa ihmetellyt että miksi toi 164 käy ajoittain "ruuhka-ajossa" melkein 110 asteessa.
Testasin tänään pitää tota tyhjä-käynnillä niin flekti käynnistyi vasta 105 asteessa, vähän ennen kuin lämpötilan varoitusvalo syttyi Ei kuitenkaan keittänyt. Flektin pyöriessä lämpötila kyllä laskee varsin nopeasti järkeviin lukemiin. Mutta mikäs tossa nyt oikein on pielessä kun noin lämpimäksi koneen pitää päästä että flekti toimisi? Olen nyt talvella estänyt lämpötilan pääsyn tuonne asti käyttämällä sisätilalämppäriä, mutta kesällä ei välttämättä huvita ajella puhallin kuumalla.
Flektin anturi paskana? Fiudessa viime kesänä sama oire ja korjaantui uudella anturilla syylärin kupeeseen.
Anturivika=systeemi saa käynnistyskäskyn liian myöhään
Lämpömittari ongelma=käynnistyy oikeaan aikaan mutta mittari näyttää väärin
Jäähdytysjärjestelmä vika=vesipumppu ei kierrätä nestettä oikein(anturille ei virtaa riittävän nopeasti kuumaa nestettä ja se ehtii jäähtyä matkalla),tai järjestelmässä tukos (lopputulos sama ku edellä)
Kyllä mulla ainakin TS toimi juuri noin, flekti lähti pyörimään vasta kun mittari oli yli sadassa. Ihmeen herkästi se lämpö nousi kaupunkiajossa vaikka ulkona ei ollut mitenkään lämmin, ei tuo kumminkana koskaan keittänyt vaikka mittarin lukemat näyttivät hurjilta.
Samalla tavalla tuo V6:kin näkyy tekevän, vaihdoin flektin lämpökytkimenkin mutta ei muuttunut miksikään. Ilmeisesti sen on tarkoituskin pelata noin.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samalla tavalla tuo V6:kin näkyy tekevän, vaihdoin flektin lämpökytkimenkin mutta ei muuttunut miksikään. Ilmeisesti sen on tarkoituskin pelata noin.
Mun V6 taas käy hyvinkin viileänä, aika pitkään sai kesälläkin ruuhkassa jumittaa, että flekti lähti pyörimään.
Talvella ei nosta lähellekään 90:ää missään tilanteessa, lähempänä 75:ä, joko termostaatti on sökö tai sitten se tosi kylmä versio.
TS sitten taas pelas juuri kyseisellä tavalla, eikä koskaan kyllä keittänyt.
Mulla on n -25 pakkasella ajossa mittari 90:ssa jos on 90 termari...83 taas nostaa johonkin 75-80 välille...täytyy tosin ajaa aika pitkä matka ennenkun nousee niin korkeelle...mittari näyttää oikein.
Nyt on vaan syylari niin huono etten viittiny laittaa 90:sta ollenkaan, tuntuu lämpeevän muutenkin, mutta normaalisti oon vaihtanu aina talveks, riittää koppiin lämpöö paljon paremmin...
Viä kuumemmaks 164:en saa jos ois se T-haarotinkappale lämmityslaitteelle mikä pakottaa nesteen kiertään lämppärikennolle suorempaa reittiä termarin lähettyviltä.
Onko kenelläkään sitä 164:ssa...? Se on talvella hyvä mutta taas kesähelteellä välttämättä ei, niitä laiteltiin joskus uusiin autoihin jälkikäteen suomessa.
Termari jotain 85 , siinä ysikympin huitteissa käy ,
mittari näyttää kyllä sataa,ellei karvan ylikin.
tuntuu kyllä laiskasti käyttävän flektiä,vaikka
keula näin talvi-aikaan peitossa.