Eli onhan tästä ollu juttua täällä aikasemmin, mutta kun nosturia ei käytössä ole, niin kattoin parhaaksi vähän neuvoja ennen ku alan tuota irrottelemaan.
Eli jossain vaiheessa on joku hieman ottanu aikasemmilla kuskeilla jonnekki kiinni, ja tuloksena n. 5x5 milliä suuri ja pari milliä syvä painauma pohjassa, josta tihkuu öljyä.
Nämähän on alumiinia? eli sais hitsautettua kuntoon, jos sais irti?
Hyviä neuvoja irrotukseen just tän moottorin kohdalla? pakosarjan joutuu varmaan ottaan irti(kovin tarkasti en oo vielä alle kattonut, mutta meneekö tuosta öljypohjasta kiinteä korvakko vänkärin vetaria varten? ja onko välissä vain tiiviste, vai ihan liima? eli saanko tuon takasinki jos irrotan? koneessa ei oo tällä hetkellä ollenkaan öljyä.
147 1.6ts öljypohjan irrotus
Valvoja: Moderators
Joo, niin varmaan kannattaa.
Todennäköisesti veisinki tuon jollekki ammattimiehelle korjattavaksi, kun vain saisi irti ensiksi.
Onko jollain irrotuksesta kokemusta, tän tai jonku muun ts:n kohdalla.
Kun näkyy menevän pultteja ja korvakoita vaihteistoon, ja vetareille, että onnistuuko tuo ilman nosturia ollenkaan?
Ja että onko siellä välissä vaan tiiviste, vai liima, että saanko tuon takaisinki jos irrotan?
Ja lähteekö näissä pakosarja irti ilman että pultit katkeaa? Jos ei pillejä löydy että käyttäis punaisena?
Todennäköisesti veisinki tuon jollekki ammattimiehelle korjattavaksi, kun vain saisi irti ensiksi.
Onko jollain irrotuksesta kokemusta, tän tai jonku muun ts:n kohdalla.
Kun näkyy menevän pultteja ja korvakoita vaihteistoon, ja vetareille, että onnistuuko tuo ilman nosturia ollenkaan?
Ja että onko siellä välissä vaan tiiviste, vai liima, että saanko tuon takaisinki jos irrotan?
Ja lähteekö näissä pakosarja irti ilman että pultit katkeaa? Jos ei pillejä löydy että käyttäis punaisena?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
2.0 Tessussa on samanlainen öljypohja ja olen tuon irroitellut. Pakosarjaa ei tarvitse irroittaa. Pakosarjassa on laippa neljällä mutterilla josta lähtee etukatalysaattorit. Öljypohjassa on pirusti pultteja ja osa aika hankalassa paikassa. Eli ilman rasvamontua/nosturia en hommaan alkaisi. Mulla tuo pohja oli tiivistetty liimalla.