156 lambda
Valvoja: Moderators
156 lambda
156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156 lambda
Mittaa valkoisten johtojen välistä heater circuitin resistanssi.kTo kirjoitti:156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?
Jos se on kummassakin samalla tontilla (arviolta 4-5Ohm) niin käy.
Uudemmissa planaareissa resistanssi on korkeampi.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: 156 lambda
Näin teen, kiitos.katiska kirjoitti:Mittaa valkoisten johtojen välistä heater circuitin resistanssi.kTo kirjoitti:156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?
Jos se on kummassakin samalla tontilla (arviolta 4-5Ohm) niin käy.
Uudemmissa planaareissa resistanssi on korkeampi.
No nyt on tapeltu pakoputken kanssa ja sain tuon lambdan resistanssinkin mitatuksi. Nykyinen lambda antaa tuon 4.5Ohm, mutta se toinen antaa 9.5Ohm, eli se on ilmeisesti sitten mainitsemasi planaarimalli? Tämä jälkimmäinen on kuitenkin ollut ilmeisen toimivasti käytössä samanlaisessa 156:sessa kuin omani, joten kysymys kuuluukin: Voiko tuon vanhanmallisen vaihtaa uudempaan?
Re: 156 lambda
Nopee kysymys. Onko lambda anturin vaihdossa tehtävä ecuresetti tai joku muu poppakonsti?
Veikkaan kyllä, mutta asiantuntija lausunto olisi paikallaan
Veikkaan kyllä, mutta asiantuntija lausunto olisi paikallaan

Re: 156 lambda
Itse itselleni vastaten ecureset tehty ja loppukaneettina että, jos olisi tarpeeksi jyrkkä tie niin pääsisköhän nyppylän kohdalla alfalla kuuhun..
Kulkee ku R A K E T T I !
Kulkee ku R A K E T T I !