Vielä 75:n huolloista: miten lienee, kun on nuo otsakkeessa mainitut toimenpiteet jääneet tekemättä ja vielä tuo jakoketjun kireyden tarkistus. Taitavat olla AutoMilanon hommia. Ajeleeko vielä 140 tkm asti, nyt mittarissa 130 tkm vai olisiko noita syytä tsekata aiemmin? Onko Kylmänä (pakkasella) hieman nakuttaa mutta muuten käy siististi.
Comments?
Venttiilien ja ajoituksen säätö 75 TS:ssa.
Valvoja: Moderators
Re: Venttiilien ja ajoituksen säätö 75 TS:ssa.
Tuon verran ajettu hiukan "rallattelee" kylmänä.late04 kirjoitti:Vielä 75:n huolloista: miten lienee, kun on nuo otsakkeessa mainitut toimenpiteet jääneet tekemättä ja vielä tuo jakoketjun kireyden tarkistus. Taitavat olla AutoMilanon hommia. Ajeleeko vielä 140 tkm asti, nyt mittarissa 130 tkm vai olisiko noita syytä tsekata aiemmin? Onko Kylmänä (pakkasella) hieman nakuttaa mutta muuten käy siististi.
Comments?
Ketjun kirereyden näkee kun ottaa öljykorkin kannesta ja jos on liian löysällä niin kyllä sen kuulee oli kone kylmä taikka kuuma.
Ventiilinvälkyset saa itsekin tarkastettua.
Ventiilikoppa pois ja kampuran päästä pyöriteelee kohilleen ja rakotulkilla vaan mittaamaan välyksiä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ketju on helppo kiristää.Jakopäässä oleva 14mm pultti hieman löysälle ja työntää vaihteella eteenpäin.Kiristimen jousi kiristää ketjun oikealle kireydelle.Itse olen kyllä tehnyt kaikkiin ketju-Alfoille ohjeiden vastaisesti,moottori tyhjäkäynnillä ja avannut hetkeksi ko.pultin ja sitten kiristänyt sen.Mutta tuo vissiin virallisten ohjeiden vastaisesti. 

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)