164 2.0 resonanssiääni venttiilikopasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

164 2.0 resonanssiääni venttiilikopasta

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

Eli lämpimänä etenkin kuuluu TS 2.0 koneesta resonointiääni venttiilikopan kuskinpuoleisesta etureunasta voimakas ikäänkuin resonanssivärinän ääni, särinä. Kuuluu vain 2500 kierroksen yläpuolella, etenkin kun nopeasti kaasuttaa. Kopan alla ei näkynyt mitään erikoista. Virranjakajan akseli liikkuu pari milliä, voisiko sen kuluminen aiheuttaa tuollaista ääntä. Joku päivä aikaisemmin auto lopetti käymästä lämpimänä tyhjäkäyntiä. On puhdistettu ruiskulaitteisto, mutta ei ole auttanut. Muuten toimii ok.
Viimeksi muokannut Vilkku, 10 Touko 2010, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

olisiko jakoketju löysännyt ja nyt pääsee ottamaan kanteen tai jonekkin muualle kiinni.. itsellä hakkasi eräässä 75.ssa ketjun ylempi lenkki kannen kuskinpuoleiseen sivuun josta lähti kovemmilla kieroksilla sellainen metallinen särinä..

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

90 kirjoitti:olisiko jakoketju löysännyt ja nyt pääsee ottamaan kanteen tai jonekkin muualle kiinni.. itsellä hakkasi eräässä 75.ssa ketjun ylempi lenkki kannen kuskinpuoleiseen sivuun josta lähti kovemmilla kieroksilla sellainen metallinen särinä..
Kuulostaisi loogiselta ja juuri sellaiselta, mutta ketjut on vänkärin puolella. Ääni voi kuulua tosin joskus yllättävällä suunnalla. Pitää etsiä se ketjun kiristyspultti, joka on kuulema 14mm pultti siellä päädyssä. Ei löytynyt...

Onko kellään virranjakajan akseli pitänyt ääntä?

Tyhjäkäyntipöntön perustellinen puhdistus palautti tyhjäkäynnin lämpimänä, paitsi vielä lämpimänä tyhjäkäyntikierrokset vaihtelee :)
Viimeksi muokannut Vilkku, 11 Touko 2010, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tosiaan, konehan on poikittain siellä keulalla..

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

Joo, löytyi se kiristysmutteri siitä päädystä ylhäältä takareunasta moottorinkannakkeen alta käsikopelolla. Kone käy nyt sievemmällä äänellä! Se kirahtava ääni korkeilla kieroksilla ei loppunut.

Nyt lopetti kytkin toimimasta. Oisko se ääni sieltä kytkimestä päin?
Kokeilin vaihtaa kytkimen pääsylinterin, mutta se ei auttanut saamaan vaihteita päälle. Seuraavaksi olisi työsylinterin vaihto ja sitten ehkä kytkimen vaihto ja koneen vaihto. Se lienee liian työlästä ja kallista, että kannattaa laittaa auto purkuun. Sääli, kun kori olisi erittäin hyvä.

Vastaa Viestiin