159 käynnistyy kylmänä vaivalloisesti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
hertta1
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 21:55
Paikkakunta: Järvenpää

159 käynnistyy kylmänä vaivalloisesti

Viesti Kirjoittaja hertta1 »

Tervehdys, kylmän koneen käynnistys on alkanut tuottaa ongelmia viimeaikoina. Ongelma esiintyy yön jälkeen ja käynnistyminen tapahtuu todella laiskasti. Auto on 159 2.2 JTS -07 aj 75 tkm. Olisikohan akku lopussa? Mikähän olisi hyvä akku ko. autoon?

Kiitoksia etukäteen vastaajille!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Akku kauppaan siis, merkkiakuissa ei suuria eroja esim. Banner, Varta, Exide kaikilta löytyy 159:siin sopiva.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

parantuko? mulla täysin samat oireet, välillä saa pitää nappia pari sekunttia pohjassa, sitten luovutan ja kokeilen starttia uudeleen, sitten käynnistyy ilman mitään ongelmia.

Välillä käynti heti startin jälkeen on myös outoa, kierrokset 1200-1400 ja vaivaloisen oloista, parantuvat kyllä kun lähtee ajamaan, eikä sillon esiinny mitään oireita.

Pitää ainakin kaasuläppä putsata jossain kohtaa, nyki joskus kiihdytettäessä, enään tosin tuota ominaisuutta ei ole esiintynnyt pariin päivään yrityksistä huolimatta.

sitten 1 OT, mitään tietoa missä hintaluokassa avain liikuu?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Avaimen hinta ohjelmointineen siinä 500 :shock: euron luokkaa - elämä on.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

396,- oli avain. parempi olla hävittämättä :mrgreen:

Ja sitten seuraava kyssäri:
Ensimmäistä kertaa jätti Alfa tielle - hetkellisesti ainakin. ensiksi rupesi h*lvetisti nykimään, sitten taulussa varoitettiin ajonhallinta järjestelmän tippumista pois, ohjaustehostin hävisi ja lopulta sammui. kosteutta? satoi rankasti, olin motarilta tullu ja jo melkein kotona kun episodi tapahtu.
Hetken aikaa siinä ihmettelin, kokeilin startata, mutta vain pyöritti eikä käynnistynnyt. menin sitten konepellin alle ja nappasin akun maanavan irti pariksi minuutiksi - laitoin kiinni ja ajoin kotiin :shock:

Onko tapahtunnu muillakin? huomenna pitää käyttää testerissä, mutta epäilen löytyykö mitään, vaikutti niin pelkältä sähkövialta. jäi ecun vikavalo palamaan mutta muuten toimi taas
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Itselläni oli pari kesää sitten sama oire, 40 000 km kohdalla ei lähtenyt yli yön seisonnan jälkeen ekalla startilla, mutta hörähti heti käyntiin toisesta napista. Polttoainesäiliöön vaihdettiin uusi bensapumppu ja oire katosi siihen. Deltan 5 vuoden takuuautosta kysymys.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kuulostaa ihan järkevältä. Katsellaan nyt miten käy kun maanantaina saa kampiakselille uuden anturin, kuulemma pätkii, välillä jää tieto kokonaan tulematta. sitten nähdään jos vauhdista sammuminen jatkuu niin katsellaan ketjua ilkeästi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin