156 1,6 TS "tehot" kateissa
Valvoja: Moderators
156 1,6 TS "tehot" kateissa
Siksipä tehot kirjoitin sitaatteihin, kun niitä nyt ei kamalasti alkujaankaan ollut ; )
Siis ei tahdo auto kiihtyä enää sitä vähääkään. Kun kierroksia antaa, niin siinä neljän tonnin jälkeen kun pitäisi jotain alkaa tapahtumaan tuntuu aivan yhtä junnaamiselta kun pienilläkin kierroksilla. Tulpat vaihdatin tuossa eikä siitä apua ollut. Ilman putsari vaihdettiin viime kesän lopulla, niin ei sen vielä tukossa pitäisi olla. Pirullista, kun lähtee karavaanareita ohittelemaan, niin ohituskaistalle kertyy perään jonoa, kun ei auto kiihdykkään totutusti.
Siis ei tahdo auto kiihtyä enää sitä vähääkään. Kun kierroksia antaa, niin siinä neljän tonnin jälkeen kun pitäisi jotain alkaa tapahtumaan tuntuu aivan yhtä junnaamiselta kun pienilläkin kierroksilla. Tulpat vaihdatin tuossa eikä siitä apua ollut. Ilman putsari vaihdettiin viime kesän lopulla, niin ei sen vielä tukossa pitäisi olla. Pirullista, kun lähtee karavaanareita ohittelemaan, niin ohituskaistalle kertyy perään jonoa, kun ei auto kiihdykkään totutusti.
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Hmmm... 156 1.6 on pirtein 1.6 mitä olen ikinä ajanut. Ja sekin tuntuu pirteältä moneen pari litraiseen massatuotanto japani/korealaiseen verrattuna.
Tehon menetykseen voi olla aika monta syytä. Käykö auto muuten "normaalisti" ?
Tehon menetykseen voi olla aika monta syytä. Käykö auto muuten "normaalisti" ?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Joo siis ihan kunnolla se käy. Ja kun tasasesti satasta puksuttelee menemään, niin ei huomaa mitään. Kun kaasua polkaisee, ei tunnu reagoivan siihen kunnolla enää. Ihan kuin olisi käkkäri päällä. Jarrut siis eivät laahaa. Tuossa pari päivää sitten meinasin jäädä rekan alle, kun risteyksestä sen eteen koukkasin, ja auto ei tahtonutkaan millään sinne kahdeksaan kymppiin kiihtyä. Meinasi kakkaa laittaa housuun. Siellä oli tulossa jossain sadan metrin päässä, niin tokihan se ehtii auto kun auto kiihtyä alta pois. Ei ole vikakoodeja vielä luettu.
Voiko vaikuttaa tuo putken haitariosan vaihto? siitä on jo tosin pari vuotta aikaa, mutta silloin jo kuvittelin, että vaihtamisen jälkeen olisi hieman tehoja karannut. Tosin voi olla ihan vain mielikuvituksen tuotetta se. Sinne väliin hitsattiin joku fiatin vastaava. Mutta nyt ihan vast ikään on tosin mennyt ihan mopoksi koko vekotin.
Voiko vaikuttaa tuo putken haitariosan vaihto? siitä on jo tosin pari vuotta aikaa, mutta silloin jo kuvittelin, että vaihtamisen jälkeen olisi hieman tehoja karannut. Tosin voi olla ihan vain mielikuvituksen tuotetta se. Sinne väliin hitsattiin joku fiatin vastaava. Mutta nyt ihan vast ikään on tosin mennyt ihan mopoksi koko vekotin.
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
kyllähän tuo voi vaikuttaa, jos joustinosassa on vuotoa niin eikös se lamda anturi (vai mikä ny olikaan) ole siinä sen joustinosan jälkeen? = vuotaa ilmaa putkeen -> anturi luulee että käy liian laihalla -> muuttaa säätöjä -> käy liian rikkaalla -> homma kuseeCheich kirjoitti:Voiko vaikuttaa tuo putken haitariosan vaihto? siitä on jo tosin pari vuotta aikaa, mutta silloin jo kuvittelin, että vaihtamisen jälkeen olisi hieman tehoja karannut. Tosin voi olla ihan vain mielikuvituksen tuotetta se. Sinne väliin hitsattiin joku fiatin vastaava. Mutta nyt ihan vast ikään on tosin mennyt ihan mopoksi koko vekotin.
Ei pitäis putken vuodot vaikuttaa täyskaasulla. Silloin ei lueta lambda anturia vaan mennään esiojelmoidun kartan mukaan. Vuoto lambdan lähellä sekoittaisi enemmänkin tyhjäkäynti- ja osakaasuseokset.
Joku äänenvaimentajista tukossa? En tiedä Alfoista mutta joissain tietyissä automalleissa on ollut hieman vastaavaa ongelmaa kun esim. takimmainen äänenvaimentaja "ruostuu" tukkoon sisältä -> Ahdistaa niin paljon että ei meinaa kulkea kunnolla kierroksilla. Putki on ilmeisesti vanha jos sen haitariosan vaihdostakin on jo kaks vuotta?
Joku äänenvaimentajista tukossa? En tiedä Alfoista mutta joissain tietyissä automalleissa on ollut hieman vastaavaa ongelmaa kun esim. takimmainen äänenvaimentaja "ruostuu" tukkoon sisältä -> Ahdistaa niin paljon että ei meinaa kulkea kunnolla kierroksilla. Putki on ilmeisesti vanha jos sen haitariosan vaihdostakin on jo kaks vuotta?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo no jos apua kysytään netissä, niin aika mahdoton kenekään on antaa suoraa vastausta tälläiseen ongelmaan.beetta julia kirjoitti:1 x 2 veikaaminen kunniaan
Koitappa muuten tehdä ecu resetti myös. eihän sitä koskaan tiedä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Huutoäänestää jos pitää niin aloittaisin tuosta, eli ilmansuodatin ja ruiskunpuhdistinta tankkiin.beetta julia kirjoitti:1 x 2 veikaaminen kunniaan
Kone tarvii ilmaa ja polttoainetta.
Jos ilmaa tulee,
niin olisko polttoaineen syötössä vika?
Suodatin tukossa?
Koita ruiskun puhdistus ainetta(tuskin suodatinta aukaisee)
Otettiimpa irti tuo ilmamassa-anturi ja eipä siinä päälisin puolin mitään vikaa näyttänyt olevan. CRC:ta hieman ja kiinni takaisin. Ilmansuodatinkin oli puhtoinen. Tulpat siis vaihdettu viime perjantaina. Boschin vekottimet siihen kiinni lyötiin. Kaipa sitä täytyy seuraavaksi alkaa katselemaan auton alle...
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
No offense, mutta taitaa olla sitten isoilla pojilla vähän vapaammin virtaavat ilmanputsarit? Meinaan jos mahtuu oravat tai kenties jopa näädätkin putkeen jyrsimään ILMIstä langatkin poikki .Cheich kirjoitti:: )
no ainakaan se kuumalankahässäkkä ei ollu poikki. Isot pojat kertoi, että se on se mistä yleensä rikki moiset vehkeet menee.
Viljan tar fram det som inte fanns.
Haha : )
Tiedä siitä, kun en muutenkaan mokomista kumikavioista mitään tahdo ymmärtää. Muistaakseni oli puhetta siitä, että jos se pääsee anturi paskaantumaan enempikin, ni se siitä nokkiinsa ottaneena loppupelissä poikki poksahtaisi tuo lanka.
Tiedä siitä, kun en muutenkaan mokomista kumikavioista mitään tahdo ymmärtää. Muistaakseni oli puhetta siitä, että jos se pääsee anturi paskaantumaan enempikin, ni se siitä nokkiinsa ottaneena loppupelissä poikki poksahtaisi tuo lanka.
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Veikkaa ja voita taitaa olla ainoa oikea tapa löytää vika.
Jos auto kerää alhaalta kierroksia normaalisti, mutta meno loppuu aina samalle kierros alueelle niin ilmi on rikki.
Jos taas kone ei tunnu ottavan nopeasti kierroksia veikkaisin pakoputken tukkeumaa esim katin hajoamista tai putkiston lyttääntymistä.
Jos kone alkaa nykimään kun kaasua painetaan kyseessä voisi olla polttoaineen saanti ongelma.
Imuvuoto yleensä häiritsee kokoajan.
Niin ja mitä tuohon ilmin lämpötila-anturiin tulee niin itse olen kyllä sitä mieltä, ettei laite missä ei virta kierrä vaan ainoastaan resistanssin muutosta mitataan voi oikeastaan palaa millään. Langat mitkä menevät ilmissä rikki ovat pienet platina johtimet anturiosassa ja nekin ovat sen verran pieniä ettei niitä edes silmällä kunnolla erota.
Jos auto kerää alhaalta kierroksia normaalisti, mutta meno loppuu aina samalle kierros alueelle niin ilmi on rikki.
Jos taas kone ei tunnu ottavan nopeasti kierroksia veikkaisin pakoputken tukkeumaa esim katin hajoamista tai putkiston lyttääntymistä.
Jos kone alkaa nykimään kun kaasua painetaan kyseessä voisi olla polttoaineen saanti ongelma.
Imuvuoto yleensä häiritsee kokoajan.
Niin ja mitä tuohon ilmin lämpötila-anturiin tulee niin itse olen kyllä sitä mieltä, ettei laite missä ei virta kierrä vaan ainoastaan resistanssin muutosta mitataan voi oikeastaan palaa millään. Langat mitkä menevät ilmissä rikki ovat pienet platina johtimet anturiosassa ja nekin ovat sen verran pieniä ettei niitä edes silmällä kunnolla erota.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Jep, ei kai näissä rikkinäisissä ilmeissä käytännössä koskaan ole ollut mitään silmin havaittavissa olevaa vikaa... Korkeintaan vähän skeidaa pinnassa jos ovat hyvällä tuurilla/sattumalta toimineet vähän pidemmänkin aikaa. Jos todella näkyisi jotain vikaa, veikkaan että vähän innokkaampikin Alfisti olisi jo heittänyt pyyhkeen kehään , kun ei oikein meinaa toimia...
Puhdistus saattaa joskus elvyttää ilmiä, mutta usein ei johda toivottuun tulokseen. Ja kaiken lisäksi on sitten todellakin ronkeli millä sitä puhdistelee, varsinkin jos käyttää jotain vähänkin rasvaisempaa niin se on sitten se viimeinen niskalaukaus. Kirottu keksintö, onneksi omassa ontoi keraaminen versio. Se toimii "aina" , oli öljyttäviä suodattimia tai ei.
Puhdistus saattaa joskus elvyttää ilmiä, mutta usein ei johda toivottuun tulokseen. Ja kaiken lisäksi on sitten todellakin ronkeli millä sitä puhdistelee, varsinkin jos käyttää jotain vähänkin rasvaisempaa niin se on sitten se viimeinen niskalaukaus. Kirottu keksintö, onneksi omassa ontoi keraaminen versio. Se toimii "aina" , oli öljyttäviä suodattimia tai ei.
Viljan tar fram det som inte fanns.
No sehän se ILMI:n vaihto auttoi sitten : )
Kiitoksia kaikille avusta. Enpä olisi tajunnut moista vaihtaa ilman, että olisitte kertoneet sen olemassa olosta. Onneksi on tällaisia palstoja, niin saattaa selvitä hiukan halvemmalla, kuin pajalla autoa seisottamalla. Ja Tekijälle myös suurkiitos varaosasta!
Kiitoksia kaikille avusta. Enpä olisi tajunnut moista vaihtaa ilman, että olisitte kertoneet sen olemassa olosta. Onneksi on tällaisia palstoja, niin saattaa selvitä hiukan halvemmalla, kuin pajalla autoa seisottamalla. Ja Tekijälle myös suurkiitos varaosasta!
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Hyvä et TEHOT löytyi
Pitäs kans vaitaa tulpat, ongelmana tyhjäkäynnillä pätkiminen (rytyyttäminen).
Ehkä laskee tyhjäkäynnin liian alas ilmastointipäällä.
(jättää mielestäni välillä jonkun pytyn välistä)
Mites fiatecuscan muilla näyttää kierroksia tyhjäkäynnillä, itsellä kierrosluku katoaa välillä 830--> kier/min.
Niin, ei vikakoodeja.
mitäs ilmi maksaa?
Boschit kai toimii moitteettomasti?Cheich kirjoitti: Tulpat siis vaihdettu viime perjantaina. Boschin vekottimet siihen kiinni lyötiin.
Pitäs kans vaitaa tulpat, ongelmana tyhjäkäynnillä pätkiminen (rytyyttäminen).
Ehkä laskee tyhjäkäynnin liian alas ilmastointipäällä.
(jättää mielestäni välillä jonkun pytyn välistä)
Mites fiatecuscan muilla näyttää kierroksia tyhjäkäynnillä, itsellä kierrosluku katoaa välillä 830--> kier/min.
Niin, ei vikakoodeja.
mitäs ilmi maksaa?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Osaisiko muuten alfadiag kertoa imetyn ilmamassan ja ohjearvon (itse kun en ole edes pitkällä kepillä kajonnut kyseiseen ohjelmaan), sillähän saisi nopeasti tarkastettua ilmamassa mittarin. korjaamokin tietysti oikealla diagnostiikka laitteella katsoa nuo tiedot.Cheich kirjoitti:Kiitoksia kaikille avusta. Enpä olisi tajunnut moista vaihtaa ilman, että olisitte kertoneet sen olemassa olosta. Onneksi on tällaisia palstoja, niin saattaa selvitä hiukan halvemmalla, kuin pajalla autoa seisottamalla. Ja Tekijälle myös suurkiitos varaosasta!
Ilmamassa mittarit taisivat heikalla maksaa aprox. 100€ 1.8:iin. JTS olisi muuten käynnyt joku ooppelin mittari 138€ varaosa expertiltä, mulla vaan meni oireet "ohi"...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Ei onkelmaa Boscheilla. Ihan normisti on kone käynyt.beetta julia kirjoitti:Boschit kai toimii moitteettomasti?
On kyllä melkoinen ero vanhaan uuden ilmin myötä. En muista koska olisi auto noin reipas ollut. Vaikuttaneekohan asiaan myös tuo ruiskunpuhdistuslitku, minkä tankkiini tuuppasin tankillinen takaperin. Epäilisin, että sekin olisi ensimmäinen kerta tuon auton historiassa. Vallan kivaa taas tuo ajeleminen on : )
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-