Alfan "virallinen" alustasarja?
Valvoja: Moderators
Alfan "virallinen" alustasarja?
Olen hankkimassa Konalan Delta-Auton kautta Alfa 156 2.5 V6:sta ja kyselin heiltä "vähän jämäkämpää alustaa". Tarjosivat "virallista" Alfan alustasarjaa johon kuuluun einbachin jouset ja asennus hintaan 790e.
Settiin ei näemmä kuulu iskareita vaan "alkuperäiset toimivat hyvin". Käsittääkseni edesmenneissä sportpackeissäkin tuli toiset iskarit, joten mitenköhän on?
Settiin ei näemmä kuulu iskareita vaan "alkuperäiset toimivat hyvin". Käsittääkseni edesmenneissä sportpackeissäkin tuli toiset iskarit, joten mitenköhän on?
-Kristian - 156 2.5 V6
Yllättäen sikahinta!
Kyselin eibachia myös omaan peliin, mutta se kariutu kun ei ollut heti saatavilla noita jousia.
Eibachin jouset olisi maksanut 290€. Joten jää siinä aika hyvät katteet jos viet Deltaan. Automilanossa ottivat asennuksesta kait 140€.. tai 120€, ei muista tarkkaan...
Otin siis novitecin jouset ja asennutin ne automilanossa, mikä myös myy noita. Hintaa tuli vähän alle 400€.
Kyselin eibachia myös omaan peliin, mutta se kariutu kun ei ollut heti saatavilla noita jousia.
Eibachin jouset olisi maksanut 290€. Joten jää siinä aika hyvät katteet jos viet Deltaan. Automilanossa ottivat asennuksesta kait 140€.. tai 120€, ei muista tarkkaan...
Otin siis novitecin jouset ja asennutin ne automilanossa, mikä myös myy noita. Hintaa tuli vähän alle 400€.
En noiden Eibachien hyvyydestä tiedä, mutta oma kokemus pelkistä madallusjousista ei ole kovin hyvä. Ostin Alfani vuoden vanhana ja siinä oli silloin Novitecin 35mm jouset ja vakioiskarit. Pompottivat törkeästi töyssyissä, ei ollenkaan hyvä. Sitten sijoitin Novitecin iskunvaimentimiin niin käytös muuttui täysin.
Ei ne alkuperäisiskaritkaan kovin lopussa varmaan voineet olla kun olivat vasta 27 tkm ajetut.
Ei ne alkuperäisiskaritkaan kovin lopussa varmaan voineet olla kun olivat vasta 27 tkm ajetut.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Mitäs tuollainen jousi+iskari+asennus sitten maksoi?
Aaltosella näyttävät nuo Eibachit maksavan: 346e
http://www.aaltonenmotorsport.com/eibach/hinnasto.htm
Selvennykseksi sanottakoon että hakusessa ei ole mikää rata-alusta vaan tuollainen jämäkähkö urheilullinen alusta, jolla on vielä mukava ajaa mukulakiviäkin.
Aaltosella näyttävät nuo Eibachit maksavan: 346e
http://www.aaltonenmotorsport.com/eibach/hinnasto.htm
Selvennykseksi sanottakoon että hakusessa ei ole mikää rata-alusta vaan tuollainen jämäkähkö urheilullinen alusta, jolla on vielä mukava ajaa mukulakiviäkin.
-Kristian - 156 2.5 V6
Mites kävi pintakovuuden kanssa? Muuttuiko paljon "kovemmaksi" mukulakivillä? Siis kun vaihdoit iskarit?tv kirjoitti:En noiden Eibachien hyvyydestä tiedä, mutta oma kokemus pelkistä madallusjousista ei ole kovin hyvä. Ostin Alfani vuoden vanhana ja siinä oli silloin Novitecin 35mm jouset ja vakioiskarit. Pompottivat törkeästi töyssyissä, ei ollenkaan hyvä. Sitten sijoitin Novitecin iskunvaimentimiin niin käytös muuttui täysin.
Ei ne alkuperäisiskaritkaan kovin lopussa varmaan voineet olla kun olivat vasta 27 tkm ajetut.
Ei pysty sanomaan vielä. Ainakaa vakio renkailla ei mitään kosketusta tiehen ole vielä tullut vaikka on ollut vähän enemmänkin porukkaa kyydissä. Jos se kesä joskus tulis niin pääsis kokeilemaan ottaako kiinni 18" vanteilla... (joo ja on renkaatkin vanteilla, en aja pelkästään vanteillasteelduck kirjoitti:Maho (ja muut) : Eli sinulla on siis Novitecit vakio iskareilla? Miten toimii? Lähinnä kiinnostaa tuleeko noita pohjaamisia ihan normaalissa ajossa vai vain kun ajaa 150km/h 90 asteen mutkaan, jossa on "speed bumppeja"

Vähän se kyllä hypyttää, mutta on vielä mukava ajaa mukulakivilläkin vakioiskareilla. Tosin jos iskarit tuntuu olevan vähänkin loppu niin suosittelen kyllä niiden vaihtoa samalla!!!
Pitihän se arvata. Täällä saa olla pirun tarkka sanoissaan tai heti näppästään korvilleGAMMA500 kirjoitti:Onko se tunkeilla ollut koko ajan kun ei ole kosketusta tiehen tullut?Maho 156 V6 kirjoitti:
Ei pysty sanomaan vielä. Ainakaa vakio renkailla ei mitään kosketusta tiehen ole vielä tullut vaikka on ollut vähän enemmänkin porukkaa kyydissä.![]()
![]()
![]()

On se vähän pintakova, pakko myöntää. Kaikkeen tottuu ja kuoppia väistelee jo selkäytimelläMaho 156 V6 kirjoitti: Mites kävi pintakovuuden kanssa? Muuttuiko paljon "kovemmaksi" mukulakivillä? Siis kun vaihdoit iskarit?

-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa. 
http://www.aaltonenmotorsport.com/eibac ... htm#prokit

http://www.aaltonenmotorsport.com/eibac ... htm#prokit
-Kristian - 156 2.5 V6
Kannattaa kysästä tarjousta myös
http://www.kiiltovaunu.com
Tuolta ainakin itse sain aikanaan lagunaan parhaan hinnan konin iskareista ja eibachin jousista.
http://www.kiiltovaunu.com
Tuolta ainakin itse sain aikanaan lagunaan parhaan hinnan konin iskareista ja eibachin jousista.
Kuullostaa huomattavasti fiksummalta kuin pelkät jouset.steelduck kirjoitti:Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa.![]()
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Miksi alustasarja
Paljon muidenkin merkkien ajo-ominaisuuksia pilataan madallussarjoilla,vaikka niissä ei ole mitä milata. Alfan alustan muuttaminen on täysin turhaa, elleikilpaile radalla. Normaali liikenteessä pitää päästä mottujen yli ja talvella hangessa ym. En ymmärrä miksi pitää muuttaa jo täydellisiä ajo-ominaisuuksia. Eli vähän sama asia kuin,että itse virittäminen onnistui hyvin teho laski vain 10 prosenttia. olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia. Poikasten leikkiä sanon minä.
Joppe
steelduck kirjoitti:Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa.
http://www.aaltonenmotorsport.com/eibac ... htm#prokit
Osta originelli gtan alusta setti.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Miksi alustasarja
Olet ajanut aika montaa huonolla alustalla varustettua autoaJorma Verho kirjoitti:olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia.

Mukavuuskin on vähän jokaisen kuskin omassa hanskassa. Toiselle monttuja nielevä jenkkimaasturi on mukava, kun taas toiselle erittäin jäykäksi vedetty kilpuri, jolla voi kiitää mutkat kaksi kertaa edellistä nopammin.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ja painavat tarvikevanteet kruunaa kokonaisuuden. Ex 75:en hankin aikanaan jotkut Alessiot kun halvalla sain ja heitin alle. Ennen suhteellisen mukava vaikkakin madallettu alusta muuttui kivireeksi. Kun palasin takaisin niihin vanhempiin ja huomattavasti kevyempiin vanteisiin niin alustakin oli jälleen mukava, vaikkakin jämäkkä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Miksi alustasarja
Minusta on mukava ajaa epämiellyttävällä alustalla.Jorma Verho kirjoitti:olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia. Poikasten leikkiä sanon minä.
t: nimim. mieluummin 60-vuotias kuin aikuinen
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Hieman aihetta sivuten: Omassani on joku alustasarja, joka on merkitty rekisteriotteeseenkin, mutta merkistä ei ole tietoa. Lukisikohan se jossain iskarissa sitten, en tiedä? Pitänee sitten talvirenkaita vaihdellessa katsoa. Keltaiset iskarit näkyy ainakin olevan.
Plussaa: Näyttää hyvältä ja on erittäin hauska ajaa mutkaista tietä näkymättömiin, kun ei juurikaan kallistele.
Miinusta: Saa olla varovainen kadunreunakiveysten kanssa, ettei pohja/helmat ota kiinni ja toisaalta ei todellakaan ole mikään mukava ajaa kuoppaisella tiellä.
Plussaa: Näyttää hyvältä ja on erittäin hauska ajaa mutkaista tietä näkymättömiin, kun ei juurikaan kallistele.
Miinusta: Saa olla varovainen kadunreunakiveysten kanssa, ettei pohja/helmat ota kiinni ja toisaalta ei todellakaan ole mikään mukava ajaa kuoppaisella tiellä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Mulle laitettiin Konin sport kit pari viikkoa sitten ja iskarit pehmeillä asetuksilla mukavampi kuin orkkisalusta, mukulakivikaduillakaan ei äijä enää hytky. Taitaa silti johtua enämpi noista Konin jousista, jotka eivät ole kai kovin pintakovat.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.