156 JTS 03 kiihtyvyys
Valvoja: Moderators
156 JTS 03 kiihtyvyys
Onko kellään tietoa mikä on 156 TJS:n todellinen kiihtyvyys 0-100km/h.
Esite ilmoittaa 8.2 sekuntia, mutta joku autolehti sanoi, ettei se kiihdy siinä ajassa, mikä mahtaa olla oikea tieto.
Hepa
Esite ilmoittaa 8.2 sekuntia, mutta joku autolehti sanoi, ettei se kiihdy siinä ajassa, mikä mahtaa olla oikea tieto.
Hepa
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
joo, ei kiihtyneet 156 ja 147 selespeeditkään lupauksien mukaisesti ellei mennyt hervannan mäkeen kiihdytteleen, tamperelaiset tietänevät paikan.
tyypillistä italialaisten toimintaa, suuret puheet...
milläkähän polttoaineella noi mittaukset on tehty? käsittääkseni oktaaniluvulla voi olla näillä nykyisillä tietokoneohjatuilla moottoreilla merkitystä.
-juri
tyypillistä italialaisten toimintaa, suuret puheet...
milläkähän polttoaineella noi mittaukset on tehty? käsittääkseni oktaaniluvulla voi olla näillä nykyisillä tietokoneohjatuilla moottoreilla merkitystä.
-juri
932 937 955
akik1 kirjoitti:TM:n mukaan eivät saaneet otettua kesähelteillä ensimmäisestä 02 versiosta 9,1 sekuntia vähempää irti. Totesivat myös, että varmasti ei kulje kuten tehdas lupaa missään olosuhteissa.
http://tinyurl.com/ypznp
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
joo, peurahan se, oli muuten kolmastoista päivä.
taitaa melkein kaikilla autovalmistajilla olla vaikeuksia totuudessa pysyttelemisessä noissa kiihtyvyysluvuissa. lisäksi alfaahan ei tunneta tasalaatuisista tuotteistaan...
onhan se tietysti käytettävien kierrosten suhteen melko tarkkaa hommaa, mutta melkein kyllä luottaisin tuohon tekniikanmaailman setien tulokseen. tuskin helle vie noin paljoa tehoa tai pitoa???
-juri
taitaa melkein kaikilla autovalmistajilla olla vaikeuksia totuudessa pysyttelemisessä noissa kiihtyvyysluvuissa. lisäksi alfaahan ei tunneta tasalaatuisista tuotteistaan...
onhan se tietysti käytettävien kierrosten suhteen melko tarkkaa hommaa, mutta melkein kyllä luottaisin tuohon tekniikanmaailman setien tulokseen. tuskin helle vie noin paljoa tehoa tai pitoa???
-juri
932 937 955
kiihtyvyys
Jostain lehdistä luin oisko ollut 1998 156 ts:n kiihtyvyys olisi ollut 8.8 sek. 0-100
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Oma 156 JTS '03 kyllä pesee 147TS '03:n kiihdytyksessä ja varsinkin alaväännössä. Tosin 156TS tuntuu jotenkin pirteämmältä kun vääntöero on sen verran suuri pienillä ja suurilla kierroksilla. Pitäisi oikeen ottaa kisaa viivalta niinkuin aikanaan kun oli Solkkusuitzassa kasikymppinen läppäventtiilipytty ja 22mm kaasari&tehoputki. '04 JTS:n pitäisi olla jo selvästi tehokkaampi kuin 02:set.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Automotor und sport niin muistikuvieni mukaan 156 0-100 km/h 8,7s jaHepa11 kirjoitti:Jostain lehdistä luin oisko ollut 1998 156 ts:n kiihtyvyys
olisi ollut 8.8 sek. 0-100
156 SW 8,8s jos en ihan väärin muista!
TM vaan käyttää sisäänajamattomia autoja testeissä hyvinkin usein
ainakin näin luki TM:ssä joskus!
Mielenkiintoista muuten - eilen DA:ssa autoa huollosta odotellessa lueskelin GT:n esitettä (yksi A4 vain, ei vielä ihan "oikea" esite) ja vertailin lukemia JTS-moottorilla 156:n vastaaviin. Hassusti niissä on sama kone, GT on 40kg kevyempi, mutta kiihtyvyyslukemaksi ilmoitettiin muistaakseni 8.7s, 156:lle taas tuo 8.2. Myös kulutuslukemissa oli pieniä eroja 156:n hyväksi, huippunopeus taas 156:ssa oli karvan verran pienempi. Mahtaakohan GT:ssä olla erilaiset välitykset kuin 156:ssa vai lienevätkö koko erot peräisin vain markkinointimiehen päästä?Curva Grande kirjoitti:Quottroruotessa saivat uuden GT:n (2,0 JTS) kiihdytettyä sataseen 9,7 sekunnissa ja huippua noin 212 km/h. Aika aneemista on ilmoitettuihin teholukemiin nähden.
Tuli vain mieleen että jos toi GT vielä tulee maksamaan vähintään saman kuin 156 niin mitä sillä rahalla saa? Pienemmät tavaratilat, 2 ovea, heikomman kiihtyvyyden ja huonomman kulutuksen? Kai se täytyy käydä ajamassa sitten kun niitä Suomeen tulee, jospa eroa löytyisi luonnossa enemmän kuin esitteissä.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
kiihtyvyys
Mutta harvemmin kait nykyisissä autoissa on enään sisäänajoa ja jos vaikkapa katsoo tm:n 60000 km testejä missä kiihtyvyys alkukilometreillä ja runsaimmilla niin ei yleensä ole 2 sadasosaa enempää eroa ole.
Sanoisin jopa huijaamiseksi, jos on ostamassa urheilullista autoa ja todellisuudessa saa jopa 1.5 sekuntia hitaammin kiihtyvän auton, eli auto siirtyykin sporttiluokasta tavalliseen perheautojen luokkaan. Voi olla että hymy hyytyy kun todellisuudessa huomaa kun tavallinen toyota kiihtyykin paremmin.
No toivottavasti olen väärässä ja kiihtyvyyslukemat ovat edes jokseenkin suuntaanantavia.
Sanoisin jopa huijaamiseksi, jos on ostamassa urheilullista autoa ja todellisuudessa saa jopa 1.5 sekuntia hitaammin kiihtyvän auton, eli auto siirtyykin sporttiluokasta tavalliseen perheautojen luokkaan. Voi olla että hymy hyytyy kun todellisuudessa huomaa kun tavallinen toyota kiihtyykin paremmin.
No toivottavasti olen väärässä ja kiihtyvyyslukemat ovat edes jokseenkin suuntaanantavia.

Hepa
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
Re: kiihtyvyys
tuolla sekunnin 0-100km/h erolla ei ole käytännössä mitään väliä, loppupeleissä ratkaisee raaka voima ja kuskin kantti. Lisäksi hyvä kuski kuittaa tuollaisen eron helposti. 0-400m ajasta alkaa jo näkemään missä sitä voimaa on ja missä ei. Lisäksi välitykset vaikuttavat tuohon 0-100Hepa11 kirjoitti:Mutta harvemmin kait nykyisissä autoissa on enään sisäänajoa ja jos vaikkapa katsoo tm:n 60000 km testejä missä kiihtyvyys alkukilometreillä ja runsaimmilla niin ei yleensä ole 2 sadasosaa enempää eroa ole.
Sanoisin jopa huijaamiseksi, jos on ostamassa urheilullista autoa ja todellisuudessa saa jopa 1.5 sekuntia hitaammin kiihtyvän auton, eli auto siirtyykin sporttiluokasta tavalliseen perheautojen luokkaan. Voi olla että hymy hyytyy kun todellisuudessa huomaa kun tavallinen toyota kiihtyykin paremmin.
No toivottavasti olen väärässä ja kiihtyvyyslukemat ovat edes jokseenkin suuntaanantavia.
jossain pääsee 2sella ja jossain kolmosella tuohon esim tässä V6sessa tarvitaan tuohon 7.3s 3matta vaihdetta.