alfa 156 2,5 v6 ei käynnisty
Valvoja: Moderators
alfa 156 2,5 v6 ei käynnisty
toisena kertana kun jätti tielle sain sen käyntiin kaapeleilla,ja pääsin kotiin asti noin 10km sillä..kuulu vain nakutusta ku yritti käynnistää ja moottori ei lupaillut mitään
Viimeksi muokannut rmc x, 23 Tammi 2011, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
terve!tarvitsisin neuvoja tähän:
lähdin alfalla liikkeelle ja pääsin noin 20 metriä eteenpäin niin moottorista katosi kokonaan virta ja valot välkkyivät sen jälkeen moottori ei käynnistynyt enää millään,hinautin autoni auto milanoon sanoivat että vika on akussa jonk jälkeen he vaihtoivat uuden akun ja seuraavana päivänä teki saman minulle(jätti tielle)osaako kukaan neuvoa mikä voisi olla vikana?
lähdin alfalla liikkeelle ja pääsin noin 20 metriä eteenpäin niin moottorista katosi kokonaan virta ja valot välkkyivät sen jälkeen moottori ei käynnistynyt enää millään,hinautin autoni auto milanoon sanoivat että vika on akussa jonk jälkeen he vaihtoivat uuden akun ja seuraavana päivänä teki saman minulle(jätti tielle)osaako kukaan neuvoa mikä voisi olla vikana?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Isoisän aikaan eli 1987 Espoossa vaikutti AutoAmpperi tjs. -niminen autosähköfirma. Korjautin siellä Datsun 120 A FII:n laturin, kun uusi oli raksajätkän palkkaan verrattuna kallis ja tehdaskunnostettuja ei löytynyt toimivina. Kolmea kokeilin ennen kuin harakirin jätkä luovutti myyntiyritykset. Sanoi kyllä palauttavansa koko erän korjaajalle...rmc x kirjoitti:auto milanost sanottiin että laturi ei lataa ja uuden vaihto maksais noin 1000e mutta mitään takuuta ei kumminkaan antanut että toimis senkään jälkeen.eli ei viittsis turhaan maksaa 1000 e jos ei olekkaan siitä kiinni..
Kuinka päteviä kipinöitä noi milanolaiset on? Meinaan, kai joku sähkäri pystyisi tarkistamaan, onko vika laturissa vai ei.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Tarkista moottorin maadoitus.
(kaapeli joka tulee kiinni muistaakseni vaihdelaatikkoon, näkyy kun ottaa kuskin puolen renkaan irti)
Itselläni oli 1999vm 166:sessa jo niin hapettunut että pultti katkesi kuin olki kun kevyesti sitä yritin räikällä avata.
Jos tuo maadoitus ei ole kunnossa, ei taatusti toimi kuin satunnaisesti.
Voi olla että näillä suolakeleillä korroosio on edennyt ne viimeiset millit...
(kaapeli joka tulee kiinni muistaakseni vaihdelaatikkoon, näkyy kun ottaa kuskin puolen renkaan irti)
Itselläni oli 1999vm 166:sessa jo niin hapettunut että pultti katkesi kuin olki kun kevyesti sitä yritin räikällä avata.
Jos tuo maadoitus ei ole kunnossa, ei taatusti toimi kuin satunnaisesti.
Voi olla että näillä suolakeleillä korroosio on edennyt ne viimeiset millit...
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kokeile apukaapeli Akun negatiiviselta navalta moottoriin tai vaihteistoon kiinni, jos sitten herähtää, niin vika on maa pisteessä...
Mikäköhän Milanossa kävi? sehän ihan peruskauraa tarkistaa lataako laturi ja onko yhteydet kunnossa, niin peruskauraa, että uskaltaa antaa takuun
Mikäköhän Milanossa kävi? sehän ihan peruskauraa tarkistaa lataako laturi ja onko yhteydet kunnossa, niin peruskauraa, että uskaltaa antaa takuun
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean