156 2.0TS sele -01 ja laiskuus
Valvoja: Moderators
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
156 2.0TS sele -01 ja laiskuus
osaisiko joku viisaampi antaa vinkkejä mistä voisi johtua kun
alfa on alakierroksilla laiska, varsinkin kun lähtee hitaasta vauhdista
kakkosella kiihdyttämään ja 4500 kiekan kohdalla hyytyy hieman kun
polkee. ilmi on vaihdettu, joten siitä se ei ole kiinni. Lambda?
Tosin siihen oli joku mönkkönen vaihtanut melko väkivaltaisen oloisesti
jakohihnan joten voisiko johtua siitä jos se ei ole ihan kohdallaan?
alfa on alakierroksilla laiska, varsinkin kun lähtee hitaasta vauhdista
kakkosella kiihdyttämään ja 4500 kiekan kohdalla hyytyy hieman kun
polkee. ilmi on vaihdettu, joten siitä se ei ole kiinni. Lambda?
Tosin siihen oli joku mönkkönen vaihtanut melko väkivaltaisen oloisesti
jakohihnan joten voisiko johtua siitä jos se ei ole ihan kohdallaan?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ilmamassamittari on vaihdettu uuteen Boschiin?
Onko kyse tuosta avatarin selestä, eli minun vanhasta? Jos on niin mistä syystä siihen on nokkahihna vaihdettu?
Jos epäilet että tuo johtuisi väärin asennetusta hihnasta niin kannattaa olla varovainen, se tarkoittaisi sitä että hihna on löysällä ja jako olisi hypännyt.
Onko kyse tuosta avatarin selestä, eli minun vanhasta? Jos on niin mistä syystä siihen on nokkahihna vaihdettu?
Jos epäilet että tuo johtuisi väärin asennetusta hihnasta niin kannattaa olla varovainen, se tarkoittaisi sitä että hihna on löysällä ja jako olisi hypännyt.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
juu ilmi on bosch. putsasin sen tänään jarrukliinerillä ja paineilmalla ja
hieman piristyi, joten ei se varmaan ihan tikissään ole tuokaan.
Katsoin tänään alfadiagilla arvoja ja ekat lambdat ei piirrää minkäänlaista viivaa...tiedätkö millaisia arvoja ehjä ilmi kuuluisi antaa?
Toisaalta en usko jakohihna vikaan, koska se kuitenkin käy nätisti.
Autossa ei ole huoltokirjassa mitään merkintää 120tkm jälkeen ja nyt
on mittarissa 228tkm, oli öljynsuodatinkin uskomattoman ruosteinen, ei varmaan ole vuosiin vaihdettu, joten huono ylläpito on saattanut myös jättää jälkensä.
hieman piristyi, joten ei se varmaan ihan tikissään ole tuokaan.
Katsoin tänään alfadiagilla arvoja ja ekat lambdat ei piirrää minkäänlaista viivaa...tiedätkö millaisia arvoja ehjä ilmi kuuluisi antaa?
Toisaalta en usko jakohihna vikaan, koska se kuitenkin käy nätisti.
Autossa ei ole huoltokirjassa mitään merkintää 120tkm jälkeen ja nyt
on mittarissa 228tkm, oli öljynsuodatinkin uskomattoman ruosteinen, ei varmaan ole vuosiin vaihdettu, joten huono ylläpito on saattanut myös jättää jälkensä.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ilmamäärämittarin jännite nousee sitämukaa kun moottorin saama ilmamäärä lisääntyy. Eli käydessä kun painaa kaasua niin jäännite nousee. Jos moottori ei käy, ei ilmamäärämittarikaan näe mitään ilmaa sen ohi kulkemassa eli jännite ei muutu.Enzo kirjoitti:juu ilmi on bosch. putsasin sen tänään jarrukliinerillä ja paineilmalla ja
hieman piristyi, joten ei se varmaan ihan tikissään ole tuokaan.
Katsoin tänään alfadiagilla arvoja ja ekat lambdat ei piirrää minkäänlaista viivaa...tiedätkö millaisia arvoja ehjä ilmi kuuluisi antaa?
Toisaalta en usko jakohihna vikaan, koska se kuitenkin käy nätisti.
Autossa ei ole huoltokirjassa mitään merkintää 120tkm jälkeen ja nyt
on mittarissa 228tkm, oli öljynsuodatinkin uskomattoman ruosteinen, ei varmaan ole vuosiin vaihdettu, joten huono ylläpito on saattanut myös jättää jälkensä.
Katalysaattoria edeltävä lambda rupeaa antamaan edestakaisin muuttuvaa jännitettä kunhan paikat lämpenevät tarpeeksi ja lambdasäätö käynnistyy. Muutama minuutti tyhjäkäyntiä ja heilunta pitäisi alkaa. Ennen kuin lambdasäätö käynnistyy, ei jännite muutu käytännössä mihinkään. Lamdan mittausalue kapea ja ennen säädön käynnistymistä jännite makaa tasaisesti joko nollissa tai maksimijännitteess koska seos on ulkona sen mittausalueesta joko laihan tai rikkaan puolella. Ajaessa lambdasäätö käynnissä vain tasakaasulla ajettaessa. Kiihdytyksissä säätö katkeaa ja lambdan jännitekin "rauhoittuu".
Katin jälkeisen lamdan toiminnosta en osaa sanoa kun noissa omissa autoissani sellaista ei ole. Ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa moottorin ohjaukseen, sitä käytetään vain toteamaan katalysaattorin toimintakunto.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen