Alkaa olemaan jo kevättä rinnassa siihen malliin, että auton käyttöönotto voisi kohta olla jo ajankohtaista. Muutama asia kiinnostaisi ja ajattelinkin kysellä niitä teiltä arvon palstalaiset. Eli auto on nyt seissyt nelisen kuukautta käyttämättä ja tuli mieleen olisiko fiksua ottaa öljyt koneesta ulos ennen ensimmäistäkään starttausta? Samalla kävi mielessä, jos vaikka kokeilisi jotain moottorin huuhtelu lientä (merkki?) jonkun halpa öljyn kera ja heittäisi vasta sitten uudet öljyt kehiin?! Onko järkeä?
Toinen asia koskee tulppien vaihtamista. Onko kenelläkään palstalaisella kokemusta 16ventiilisen bokserin tulppien vaihtamisesta ilman erikoistyökaluja ja koneen irroitusta? Lisäksi ajattelin vaihtaa bensan ja ilman suodattimen, josko vaikka sitten pääsisi päästöistä läpi !
Lopuksi jos saisi jonkun korjailemaan sen bensakorkin ympäryksen kuntoon, niin avot ja kovaa ajoa .
ps. Pitäisköhän pistää vedonlyönti pystyyn: kuinka moni sähkölaite on lakannut toimimasta? Auto on meinaan seissyt ulkona koko ajan! Maa on niin kaaauunis
33:sen keväthuoltoa
Valvoja: Moderators
33:sen keväthuoltoa
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se tulppien vaihtaminen ole mikään mahdoton temppu, pitää vaan olla hylsysarjaan oikean mittaiset jatkot. Omasta 3/8" sarjasta ainakin löytyi sopivat nikaleet.
Eri juttu sitten onkin miten veltot tarviketulpanhatut saa paikalleen. Meni varmaan pari tuntia että sain ne takimmaisten mukien hatut ähellettyä mestoille. Oman mielenterveyden vuoksi suosittelen satsaamaan jäykillä piipuilla varustettuihin tulpanjohtoihin.
Eri juttu sitten onkin miten veltot tarviketulpanhatut saa paikalleen. Meni varmaan pari tuntia että sain ne takimmaisten mukien hatut ähellettyä mestoille. Oman mielenterveyden vuoksi suosittelen satsaamaan jäykillä piipuilla varustettuihin tulpanjohtoihin.
- Epäkelpokeräilijä -