TS 2.0 kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zimbo
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 19:15
Car(s): Alfa Romeo 156 Sedan 2.0TS BluCosmoMet 1999
Paikkakunta: Ruovesi

TS 2.0 kytkin

Viesti Kirjoittaja Zimbo »

Moro. -99 TS 2.0 kytkin askarruttaa... Se on hieman jäykähkö, ottaa melko hanakasti kiinni, hieman samanlainen kuin samanikäisessä koe-ajamassani V6-mallissa. Muistelisin että siinä 2.0 Tessussa, jonka sain vuosi sitten viikoksi lainaan (kun oma Escobar oli korjaamolla) kytkin tuntui jotenkin "normaalimmalta", eli suht kevyeltä. Minkälainen se oikeasti on tuntumaltaan / pitäisi olla? Kaippa siihen jäykkäänkin tottuu...
Taide ei vanhene.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tietenkin riippuu mihin vertaa ja mihin on tottunut, mutta ei se mun mielestä mitenkään jäykkä ole, eikä muutenkaan "vaikea" ainakaan vakiopalikoilla. Ei ole kukaan autoani lainannut kommenoinut kytkintä millään tavalla, joten lienee melko tavalla samanlainen kuin muissakin tavallisissa perheautoissa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Verrattuna kaverin 406 pököttiin, jossa on ilmeiseti ihan vaijerikytkin... tuo on todella löysä. Lähes tunnoton, vaikka pistääkin vastaan. 405 pököttiin verrattuna aika normaali tuntuma, paitsi että siinä tosiaan on aika "on/off"-se toiminta, selvästi kun oikeen rauhallisesti nostaa niin heti alkaa vähän ottamaan kiinni ja jossain puolivälin tietämissä tuntuis olevan jo lähes kokonaan kiinni, ellei kaasua paina.

Tuosta selostuksesta nyt ei mitään selkoa saanut, mutta mun mielestä tuo on erittäin kevyt. Täällä '99 2.0 tessu, 156.

Avatar
Zimbo
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 19:15
Car(s): Alfa Romeo 156 Sedan 2.0TS BluCosmoMet 1999
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Zimbo »

Pitänee ottaa osaa seuraavaan kokoontumiseen - mikäli sellaisista saa vihiä - ja käydä polkemassa muiden kytkimiä - jos vaan antavat :? Ja kuunnella toisten koneiden tyhjäkäyntiä jne... Onkohan sellainen ollut tapana noissa meetingeissä?
Taide ei vanhene.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Zimbo kirjoitti:Pitänee ottaa osaa seuraavaan kokoontumiseen - mikäli sellaisista saa vihiä - ja käydä polkemassa muiden kytkimiä - jos vaan antavat :? Ja kuunnella toisten koneiden tyhjäkäyntiä jne... Onkohan sellainen ollut tapana noissa meetingeissä?
No ihan varmasti onnistuu!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Zimbo
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 19:15
Car(s): Alfa Romeo 156 Sedan 2.0TS BluCosmoMet 1999
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Zimbo »

Jakke kirjoitti:Tietenkin riippuu mihin vertaa ja mihin on tottunut

Aquatica kirjoitti:405 pököttiin verrattuna aika normaali tuntuma, paitsi että siinä tosiaan on aika "on/off"-se toiminta, selvästi kun oikeen rauhallisesti nostaa niin heti alkaa vähän ottamaan kiinni ja jossain puolivälin tietämissä tuntuis olevan jo lähes kokonaan kiinni, ellei kaasua paina.
Juurikin näin. Pääsin kokeilemaan tuttavan TS:ää, kytkin samanlainen kuin minulla ja näissä kuvauksissa :-D Puoli vuotta korvat luimussa -98 Vectralla, jonka kytkin tosiaankin on kuin sitä ei olisi ollenkaan, eli tottumiskymysys.
Taide ei vanhene.

Vastaa Viestiin