Eräs testausvinkki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Eräs testausvinkki

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

Moro,

kun tuon juniorin kinnerin vian syytä olen etsiskellyt, niin törmäsin jossain vieraskielisessä sivustossa helppoon testikonstiin, joka voi jotakin auttaa anturi tms vioissa, mutta ei toki mekaanisissa vioissa kuten esim väärä ajoitus.

Jos Alfasi tuntuu puhdittomalta, niin ota Ilmin johto irti ja lähde ajelulle. Siitä alakierrosalueen huonosta käynnistä ei kannata välittää. Väittivät viisaat, että ECUN varaohjelma on sellainen, että yläkierroslueella pitäisi tulla täysi teho. Kokeile tätä ja jos kulkee huomattavasti rivakammin ILmin johto irti yläkierrksilla, silloin joku sähköinen anturitieto on väärä. Jos taas meno on yhtä rivakkaa , vika on sinun perstuntumassa tai sitten vika on oikeasti mekaanisella puolella.

Minusta oli ihka hyvä ohje noin pikatestauskeen.

YT,

Jussi

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ööh, muistaakseni ei toimi 156:sessa :roll: siinä nimittäin ei ole kyseistä varaohjelmaa. Monissa muissa autoissa on ja tuo kokeilu on ihan toimiva.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, joskus tuli testattua tätä... ei kyllä 156 toiminut... auto kävi entistä huonommin kautta linjan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

No johan,

netissä lienee paljon väärää tietoa ja tämä oli muistaakesi Alfa 156 Technical forum, jossa joku valitti Tessun tehonpuutetta, mutta ei pidä kaikkea uskoa. Itse kokeilin juniorin 156 V6:ssa ja kyllä se ainakin yläkierroksilla ampuu aika kivasti, vaikka alakierroksilla rötää. En tiedä onko varaohjelmaa vai ei.

YT,

Jussi

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No testaamani auto oli 2.0 JTS -02

En tiedä onko noissa ECU ohjelmissa jotain eroa toimintojen suhteen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse tuli joskus testattua käyttäytymistä ilman ilmin johtoa paikallaan, kun anturivikaa epäiltiin. Ruiskun merkkivalo paloi, mutta menopuoli olikin sitten ylärekisterissä selvästi rivakampaa, kuin viallisella anturilla.

Tämä siis 98 vuotisessa Tessussa.
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin