156 V6 '98 öljyvalo + kolina?
Valvoja: Moderators
156 V6 '98 öljyvalo + kolina?
Jaahas, 156 V6:sta alkoi kuulumaan kolisevaa ääntä tasakaasulla / moottorijarrutuksessa, veto päällä ääntä ei kuulu, eikä kytkimen ollessa pohjassa... Olisiko arvoita missä vika? Vetonivelessä?
Lisäksi öljyvalo on alkanut vilkuttamaan kuumassa koneessa tyhjäkäynnillä, onko näissä jotain tyyppivikaa mikä aiheuttaisi öljynpaineen laskua?
Lisäksi öljyvalo on alkanut vilkuttamaan kuumassa koneessa tyhjäkäynnillä, onko näissä jotain tyyppivikaa mikä aiheuttaisi öljynpaineen laskua?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98
Ex.156 V6 '98
Öljyt oli alle alamerkin, täytetään ja katsotaan auttaako. Tuntuu että vilkutti ainoastaa kun tyhjäkäynti laski alle 800rpm:n.
Tuo kolina alkoi pari päivää ennen kuin tämä öljyn vilkutus, enkä ole sitä saanut ilman kuormaan aikaiseksi, eikö tämä viittaisi voimansiirron puolelle?
edit: Ja tosiaan ei tuo kolina ainakaan nostajilta kuulosta, näin vanhan bemarin M40 koneen omistajalle (tuhoaa nostajia nopeammin kuin werhmacht puolan kaupunkeja)
edit2: olis muuten alfa edullisesti myynnissä, tarjouksia saa esittää
edit3.: ja öljynpainevalon vilkkuessa on ajettu n200m ritseyksestä pihalle
Tuo kolina alkoi pari päivää ennen kuin tämä öljyn vilkutus, enkä ole sitä saanut ilman kuormaan aikaiseksi, eikö tämä viittaisi voimansiirron puolelle?
edit: Ja tosiaan ei tuo kolina ainakaan nostajilta kuulosta, näin vanhan bemarin M40 koneen omistajalle (tuhoaa nostajia nopeammin kuin werhmacht puolan kaupunkeja)
edit2: olis muuten alfa edullisesti myynnissä, tarjouksia saa esittää
edit3.: ja öljynpainevalon vilkkuessa on ajettu n200m ritseyksestä pihalle
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98
Ex.156 V6 '98
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllä jos se on vilkunnut, niin paine on laskennut, ja vaikka vilkkuu vain tyhjäkäynillä, niin se eitarkoita sitä, että öljynpaine olisi jatkuvasti riittävä, vajautta on saattannut olla myös kierroksilla ja jo pidemmän aikaa ennen kuin valo edes syttyi. Millainen kolina, selvä ja "raskas"?
Kyllä 200 metriäkin riittää tekemään tuhoa jos ei ole tarpeeksi painetta.
Kyllä 200 metriäkin riittää tekemään tuhoa jos ei ole tarpeeksi painetta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Ja jos vitutus vois vielä kasvaa, koeajo töihin, no problem, työpaikalta lähtö, pieni rahina ja startin solenoidi laukes, startti pyöri tyhjää... työntämällä käyntiin... ei taida diagnoosi tolle koneelle olla kovin positiivinen?
Nyt lähtis alfa jollekkin projetiksi halvalla, tarve autolle välitön ja isompikin pitäisi muutenkin saada, eli pitää hakea joku alle ennenkuin edes miettii tuon fiksaamista.. tarjouksia?
Nyt lähtis alfa jollekkin projetiksi halvalla, tarve autolle välitön ja isompikin pitäisi muutenkin saada, eli pitää hakea joku alle ennenkuin edes miettii tuon fiksaamista.. tarjouksia?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98
Ex.156 V6 '98
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Ai, mä luulin että meillä on foorumin ainoa 156, mikä jaksaa temputa Nyt siis jouduttu puoleentoistavuoteen vaihtamaan tulpat, startti (ainiin, se muuten pyöritti kanssa tyhjää. Monta kertaa yritti, sai kiinni ja toimi ), ilmi, lambda, etuoikea ylätukivarsi, takaoikea koiranluu, vaihdelaatikko ja kytkin. Kilsoja so far joku semmoset 25tkm
Mut joo, vetarilta kuulostaa jos tosiaan tasainen koliseva ääni ja vain liikkeessä. Itse olen kokenut vain vetarin, joka rutisi aina ja koko ajan jos oli vähänkin painetta sille, parhaiten ääni kuului aina liikkeellelähdössä ja moottorijarrulla nopeasti hidastettaessa.
Mut joo, vetarilta kuulostaa jos tosiaan tasainen koliseva ääni ja vain liikkeessä. Itse olen kokenut vain vetarin, joka rutisi aina ja koko ajan jos oli vähänkin painetta sille, parhaiten ääni kuului aina liikkeellelähdössä ja moottorijarrulla nopeasti hidastettaessa.