156 ja cobra
Valvoja: Moderators
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
156 ja cobra
En nyt äkkisilteen löytäny mistään keskustelua, mikä liittyisi mun ongelmaan.
Elikkäs pudotin cobran kaukolukittimen 5:stä kerroksesta suoraan alimpaan, kotelo meni aivan *****:ksi mutta itse vempain kuitenkin säilyi (ilmeisesti) ehjänä. Ainoastaan patteri oli irronnut.
Noh laitoin pariston paikalleen ja huomasin että kun namiskoita painaa niin punanen valo vilkuttaa (merkki siitä että virtaa saa ainakin?) mutta kun menin autolle kokeilemaan, ei tapahtunut mitään. Onko mahdollista, että kaukosäädin on jotenkin "Nollaantunut" patterin irtoamisen takia, niin ettei häläri enää tunnista sitä? Onko jonkun alfassa ollut cobran häläri & kaukolukitus?
Itse en tajua mitään näistä, todella omituinen tuo cobran häläri muutenkin.
Jotakuinkin tuon näkönen mokkula, mutta kotelo on siis entinen. http://vehiclesecurity.co.nz/blog/wp-co ... -Case1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Elikkäs pudotin cobran kaukolukittimen 5:stä kerroksesta suoraan alimpaan, kotelo meni aivan *****:ksi mutta itse vempain kuitenkin säilyi (ilmeisesti) ehjänä. Ainoastaan patteri oli irronnut.
Noh laitoin pariston paikalleen ja huomasin että kun namiskoita painaa niin punanen valo vilkuttaa (merkki siitä että virtaa saa ainakin?) mutta kun menin autolle kokeilemaan, ei tapahtunut mitään. Onko mahdollista, että kaukosäädin on jotenkin "Nollaantunut" patterin irtoamisen takia, niin ettei häläri enää tunnista sitä? Onko jonkun alfassa ollut cobran häläri & kaukolukitus?
Itse en tajua mitään näistä, todella omituinen tuo cobran häläri muutenkin.
Jotakuinkin tuon näkönen mokkula, mutta kotelo on siis entinen. http://vehiclesecurity.co.nz/blog/wp-co ... -Case1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 ja cobra
mene avaimen kanssa auton viereen,pidä molempia nappeja pohjassa.
hetken päästä punaisen ledin (avaimessa) pitäisi alkaa vilkkumaan,sitten naputtelet ovet auki-kiinni-auki-kiinni vaikka kymmenen kertaa.
pitäis lähtee näillä toimimaan jos oikein muistan. mulla on omassa myös tuo cobran häly.
hetken päästä punaisen ledin (avaimessa) pitäisi alkaa vilkkumaan,sitten naputtelet ovet auki-kiinni-auki-kiinni vaikka kymmenen kertaa.
pitäis lähtee näillä toimimaan jos oikein muistan. mulla on omassa myös tuo cobran häly.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ja cobra
Naputellaan siis nappia rämpyttämällä? Täällä nimittäi nvain paniikkinappi on toiminut... sikäli kuin tuossa sellaista ominaisuutta on
Ja miten pitäis tehdä, jos on ollut häly pois käytöstä ja sen laittaa takas. Pitääkö ovet jättää auki, kakesta lukkoon (ja häly alkaa toimimaan jos on hengissä) vai kuinka? Ohjekirjasen tapasesta ei saanut mitään irti. Avain näyttäis olevan samanlainen Cobra (tai siis Alfatech nimellä tuo täällä ainakin on...)

- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 156 ja cobra
Kiitos tästä, pitää kokeilla! Toivotaan, ettei hajonnu totaalisesti, aikamoisen pudotuksen kuitenki joutu kokemaan...willez kirjoitti:mene avaimen kanssa auton viereen,pidä molempia nappeja pohjassa.
hetken päästä punaisen ledin (avaimessa) pitäisi alkaa vilkkumaan,sitten naputtelet ovet auki-kiinni-auki-kiinni vaikka kymmenen kertaa.
pitäis lähtee näillä toimimaan jos oikein muistan. mulla on omassa myös tuo cobran häly.
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 ja cobra
Kuulosti ohje tutulle, eli jotenkin noin se menee. Eli jos hyvin kävi niin toimii yhä. Mites meinaat koteloida? Sama homma pitää tehdä pariston vaihdon yhteydessä. Olin itsekin hetken ihmeissäni kun pariston vaihdoin. Uskomattoman pitkään se sillä kelloparistolla jaksaa! Kerran olen toiseen perään pariston vaihtanut, toiseen en koskaan!
Esim. Firman mersussa on ihan mersun oma kake ja siinäkin on vastaava proseduuri. avain virta lukkoon ja virrat päälle-heti pois-avain pois virtalukosta-lukkoon-auki-lukkoon-auki-> ja taas toimii. En ymmärrä miksi ne pitää tehdä niin hankaliksi että jos ohjetta ei löydy niin toimimaan et saa
Esim. Firman mersussa on ihan mersun oma kake ja siinäkin on vastaava proseduuri. avain virta lukkoon ja virrat päälle-heti pois-avain pois virtalukosta-lukkoon-auki-lukkoon-auki-> ja taas toimii. En ymmärrä miksi ne pitää tehdä niin hankaliksi että jos ohjetta ei löydy niin toimimaan et saa

Ayrton Senna da Silva forever
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 156 ja cobra
Enpä saanut toimimaan, voi olla että tein jotain väärin tai sitten tuo vempain on tosiaan rikki. Saakohan nuita mistään uusia ja kuinkahan vaikea ne uudet on sitten saada toimimaan?
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 ja cobra
Koitas vielä näin,elikkä avaimen tahdistus (toimii cobra 7xxx sarjassa):
1.Paina molemmat napit pohjaan (n.10sek) , punaisen led valon pitäisi jäädä palamaan kun päästät molemmat napit.
2.Paina isompaa nappia kaksi kertaa (n.2sek painallus)
3.Nyt pitäisi toimia.
Eli avaimen ohjelmointi ja tahdistus on eri asiat. Järjestelmään ohjelmoitu avain voidaan tahdistaa jos esim.vaihdat patterin liian hitaasti että kadottaa koodin. Myös jos painat avausnappia yli 76 kertaa kantomatkan ulkopuolella,avain nollautuu.
1.Paina molemmat napit pohjaan (n.10sek) , punaisen led valon pitäisi jäädä palamaan kun päästät molemmat napit.
2.Paina isompaa nappia kaksi kertaa (n.2sek painallus)
3.Nyt pitäisi toimia.
Eli avaimen ohjelmointi ja tahdistus on eri asiat. Järjestelmään ohjelmoitu avain voidaan tahdistaa jos esim.vaihdat patterin liian hitaasti että kadottaa koodin. Myös jos painat avausnappia yli 76 kertaa kantomatkan ulkopuolella,avain nollautuu.
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 156 ja cobra
Okkei no eilen mä sain sen punasen valon niin, että se jäi palamaan. Mutta sitten taisin hätiköidä liikaa. Käväsen kohta kokeilemassa josko sen saisi toimimaan.
On meinaan perhanan ärsyttävät kelit runkkaa noitten lukkojen kanssa.
On meinaan perhanan ärsyttävät kelit runkkaa noitten lukkojen kanssa.
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 156 ja cobra
Kiitos Willez! Lähti noilla neuvoilla pelittämään. Sain kotelonkin jotenkuten parsittua kasaan, kaipaa enään vähän teippiä
Uskomattoman kestävää tekoa nuo ovat. Kyllä kelpaa!!!

Uskomattoman kestävää tekoa nuo ovat. Kyllä kelpaa!!!
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- Reindeerdriver
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Tammi 2012, 16:21
- Car(s): 156 2,5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 ja cobra
Kertokaas, herrat, että mistä saisi sellaisen fiksun avaimen johon olisi tuo kauko-ohjain ympätty mukaan? Edellisissä autoissani ( vw passat -02...) oli erinomainen avain paketti. Näiden erillisten killuttimien kantaminen alkaa rassata!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 ja cobra
On noissa paketeissa puolensa. Ei nimittäin mene taskut puhki. Kooltaan ne tuntuu olevan vähintään yhtä isoja kuin erillinen perus avain ja kake. Älyttömän paksuja mutikoita monet 

Ayrton Senna da Silva forever
Re: 156 ja cobra
Täälläkin ilmeni samanmoista ongelmaa, mutta nyt taas pelittää.
Otin maililla yhteyttä Cobran maahantuojaan ja kyselin sieltä, että missä vika kun ei toimi, vaikka käyttöohjeen mukaan edetään.
Listaan tähän alle maahantuojalta saadut ohjeet.
Kun tahdistusta tehdään, aluksi pitää varmistua siitä, että kauko-ohjaimessa oleva merkkivalo vilkkuu, painetaan sitten kumpaa tahansa painiketta. Kauko-ohjaimen led valon pitää vilkkua kun nappeja pidetään pohjassa
Tuo 10sekunttia ei ole ihan se oikea aika vaan nyrkkisääntönä niin että molempia painikkeita pidetään pohjassa niin kauan kun kauko-ohjaimen led merkkivalo lopettaa vilkkumisen ja sammuu. tämän jälkeen päästetään napeista irti ja kauko-ohjaimen led merkkivalo jää palamaan jonka jälkeen painetaan reilu painallus A painikkeesta eli isommasta.
Mikäli led merkkivalo palaa kiinteästi kyseessä on kosketushäiriö kauko-ohjaimessa jolloin pitää ottaa paristo pois puhdistaa se ja samalla paristotelineen kosketuspinnat ja painaa hampaita tiukemmalle mitkä pitää paristoa paikallaan
Lisäksi: Keskusyksikön dippeihin kosketaan vasta sitten kun uusi avain ohjelmoidaan järjestelmään.
Itselläni kiikasti jonkinlaisesta kosketushäiriöstä sillä ensin ledi ei vilkkunut ja pikaisen pariston uudelleen asettamisen jälkeen paloi valo nyt puolestaan jatkuvalla syötöllä. Kunnes vasta kolmannen ja kunnollisen patterin puhdistuksen ja kiristyksen jälkeen vóla - se toimii sittenkin!
Otin maililla yhteyttä Cobran maahantuojaan ja kyselin sieltä, että missä vika kun ei toimi, vaikka käyttöohjeen mukaan edetään.
Listaan tähän alle maahantuojalta saadut ohjeet.
Kun tahdistusta tehdään, aluksi pitää varmistua siitä, että kauko-ohjaimessa oleva merkkivalo vilkkuu, painetaan sitten kumpaa tahansa painiketta. Kauko-ohjaimen led valon pitää vilkkua kun nappeja pidetään pohjassa
Tuo 10sekunttia ei ole ihan se oikea aika vaan nyrkkisääntönä niin että molempia painikkeita pidetään pohjassa niin kauan kun kauko-ohjaimen led merkkivalo lopettaa vilkkumisen ja sammuu. tämän jälkeen päästetään napeista irti ja kauko-ohjaimen led merkkivalo jää palamaan jonka jälkeen painetaan reilu painallus A painikkeesta eli isommasta.
Mikäli led merkkivalo palaa kiinteästi kyseessä on kosketushäiriö kauko-ohjaimessa jolloin pitää ottaa paristo pois puhdistaa se ja samalla paristotelineen kosketuspinnat ja painaa hampaita tiukemmalle mitkä pitää paristoa paikallaan
Lisäksi: Keskusyksikön dippeihin kosketaan vasta sitten kun uusi avain ohjelmoidaan järjestelmään.
Itselläni kiikasti jonkinlaisesta kosketushäiriöstä sillä ensin ledi ei vilkkunut ja pikaisen pariston uudelleen asettamisen jälkeen paloi valo nyt puolestaan jatkuvalla syötöllä. Kunnes vasta kolmannen ja kunnollisen patterin puhdistuksen ja kiristyksen jälkeen vóla - se toimii sittenkin!
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 156 ja cobra
Noita kuoria saa ainakin tuolta!
http://www.autovarustelu.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autovarustelu.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kautta likaisten varpaitteni!