155 Super 2,0 16V Twin Spark, ruiskun varoitusvalo palaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 11 Tammi 2004, 00:43
- Car(s): Alfetta GT 1.8, 75 1.6, 75 Twin Spark 2.0, 155 2.0 Twin Spark 16V Super, 156 1.8 16V Twin Spark, 156 2.0 16V Twin Spark Selespeed
- Paikkakunta: Nokia
155 Super 2,0 16V Twin Spark, ruiskun varoitusvalo palaa
Mittaristossa ruiskun punainen varoitusvalo palaa koko ajan.
Auto toimii muuten täysin moitteetta. Tampereen Delta-Autossa tutkivat ja mittailivat ja epäilivät syylliseksi ensin moottorin lämpöanturia termostaattikotelon kyljessä. Kokeilivatkin uudella anturilla, mutta ei auttanut. Ei ollut vikakoodejakaan. Kaikki lukemat ja päästöarvot, mitä irti saivat testerillä ja pakokaasuanalysaattorilla olivat myös OK. Tuomio oli, että moottorin ohjainlaite on viallinen. Kallis osa! Ei kuulemma tarvitse kuitenkaan uusia, kun auto toimii muuten OK. Harmi vaan, että varoitusvalo menettää merkityksensä.
Muukkosen Petterson oli samoilla linjoilla Deltan miesten kanssa, mutta suositteli lisäksi tarkistamaan ja puhdistamaan kaikki moottorin anturien liittimet. Päällisin puolin näyttäisivät olevan kunnossa, enkä ole ainakaan vielä ruvennut liittimiä irroittelemaan.
Vika ilmaantui ensimmäisen kerran käynnistettäessä moottorinlämmittimen käytön jälkeen pari vuotta sitten. Käynnistettäessä uudestaan, valo sammui. Joskus piti käynnistää parikin kertaa. Muita ongelmia sen suhteen ei ole ollut, mutta nyt valo siis palaa koko ajan.
Moottorinlämmittimen vastuksen pitäisi olla OK ja termostaattikin on uusittu viime keväänä. Auto on vuosimallia 1996 ja ajettu noin 155 000 km.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai korjausvinkkejä?
Auto toimii muuten täysin moitteetta. Tampereen Delta-Autossa tutkivat ja mittailivat ja epäilivät syylliseksi ensin moottorin lämpöanturia termostaattikotelon kyljessä. Kokeilivatkin uudella anturilla, mutta ei auttanut. Ei ollut vikakoodejakaan. Kaikki lukemat ja päästöarvot, mitä irti saivat testerillä ja pakokaasuanalysaattorilla olivat myös OK. Tuomio oli, että moottorin ohjainlaite on viallinen. Kallis osa! Ei kuulemma tarvitse kuitenkaan uusia, kun auto toimii muuten OK. Harmi vaan, että varoitusvalo menettää merkityksensä.
Muukkosen Petterson oli samoilla linjoilla Deltan miesten kanssa, mutta suositteli lisäksi tarkistamaan ja puhdistamaan kaikki moottorin anturien liittimet. Päällisin puolin näyttäisivät olevan kunnossa, enkä ole ainakaan vielä ruvennut liittimiä irroittelemaan.
Vika ilmaantui ensimmäisen kerran käynnistettäessä moottorinlämmittimen käytön jälkeen pari vuotta sitten. Käynnistettäessä uudestaan, valo sammui. Joskus piti käynnistää parikin kertaa. Muita ongelmia sen suhteen ei ole ollut, mutta nyt valo siis palaa koko ajan.
Moottorinlämmittimen vastuksen pitäisi olla OK ja termostaattikin on uusittu viime keväänä. Auto on vuosimallia 1996 ja ajettu noin 155 000 km.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai korjausvinkkejä?
Kokemusta on 166 2ts:n ruiskuvalosta, joka yleensä aina sammuu käyttöohjeessa mainitun 4s virran kytkemisen jälkeen. Aina ei sammu, mutta auto käynnistyy.
Välillä kun valo ei sammu, auto ei käynnisty alle viidessä minuutissa, alle viidessä tunnissa ja lopulta viidessäkymmenessä tunnissa (neljä kokemusta yhteensä)
Ensimmäisen häiriön jälkeen auton myyjän mukaan vikakoodeista ei ilmennyt mitään. Viimeisimmän häiriön jälkeen auton myyjä haki sen hinausauton lavalla huoltoon (käynnistyi kun lavalta alas ottamisen takia piti liikauttaa startilla vaihde päällä?) Tällä kertaa vikakoodeissa näkyy kymmeniä moottorin pyörimistunnistimen vikoja.
Saas nähdä auttaako tunnistimen vaihtaminen - kiva jos kärry jättää hotellin parkkikselle ja asiakas odottelee...Yks Oulun lento jo melkein jätti, onneksi taksi pelasti.
Outoa logiikkaa kyllä ruiskuvalon ohjauksessa on jos se riippuu vauhtipyörän asennosta tai pyörimistunnistimen tilasta ennen starttia. Uskon vasta kun näen.
Kerron lisää, kun tiedän.
Välillä kun valo ei sammu, auto ei käynnisty alle viidessä minuutissa, alle viidessä tunnissa ja lopulta viidessäkymmenessä tunnissa (neljä kokemusta yhteensä)
Ensimmäisen häiriön jälkeen auton myyjän mukaan vikakoodeista ei ilmennyt mitään. Viimeisimmän häiriön jälkeen auton myyjä haki sen hinausauton lavalla huoltoon (käynnistyi kun lavalta alas ottamisen takia piti liikauttaa startilla vaihde päällä?) Tällä kertaa vikakoodeissa näkyy kymmeniä moottorin pyörimistunnistimen vikoja.
Saas nähdä auttaako tunnistimen vaihtaminen - kiva jos kärry jättää hotellin parkkikselle ja asiakas odottelee...Yks Oulun lento jo melkein jätti, onneksi taksi pelasti.
Outoa logiikkaa kyllä ruiskuvalon ohjauksessa on jos se riippuu vauhtipyörän asennosta tai pyörimistunnistimen tilasta ennen starttia. Uskon vasta kun näen.
Kerron lisää, kun tiedän.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
- Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96 - Paikkakunta: Liperi
Minullakin oli 155 16v: ssä vastaava ongelma, mutta se esiintyi lähinnä talvella. Ts. mitä enemmän oli pakkasta niin sitä pidempään tuo ruiskun valo paloi...lämpimällä säällä ei ollut loistetta. Luigi Automilanosta sai vian korjattua: jostakin anturista oli maapiuha poikki. Korjauksen jälkeen valo palaa toisinaan muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen kun on käyttänyt lohkolämmitintä
Raudassa ei ole raha hukassa.
mites se auto on muuten pelannut? näkyy olevan meikäläisen ex kärryAR_155_wb kirjoitti:Minullakin oli 155 16v: ssä vastaava ongelma, mutta se esiintyi lähinnä talvella. Ts. mitä enemmän oli pakkasta niin sitä pidempään tuo ruiskun valo paloi...lämpimällä säällä ei ollut loistetta. Luigi Automilanosta sai vian korjattua: jostakin anturista oli maapiuha poikki. Korjauksen jälkeen valo palaa toisinaan muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen kun on käyttänyt lohkolämmitintä

Vähän tuli liioteltua pyörimisanturin vikakoodimäärää, ei niitä ollut kuin 7. Lucky Seven... Anturi on vaihdettu ja nyt meillä spruuttavalo sammuu käyttöohjeen mukaan ja Seventh Heaven kuvaa ajotuntumaa sijaisauton jälkeen.
Eihän meikäläisen pikkukoneinen 166:n mikään näppärä kauppakassi tai terhakka sportti ole, mutta se tietää minne ollaan menossa.
Eihän meikäläisen pikkukoneinen 166:n mikään näppärä kauppakassi tai terhakka sportti ole, mutta se tietää minne ollaan menossa.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
- Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96 - Paikkakunta: Liperi
V6:
FBK-XXX on toiminut oikeastaa ihan odotusten mukaisesti. Nyt mittarissa on 185 tkm ja hieman on autoa joutunut "harrastamaankin". Normaalien huoltojen lisäksi on tullut laitettua jarruja, iskarit, takapyörän laakeri, tukivarret eteen, jäähdytin ja termostaatti. Nokan ajoitin raksuttaa vielä entisellään...
FBK-XXX on toiminut oikeastaa ihan odotusten mukaisesti. Nyt mittarissa on 185 tkm ja hieman on autoa joutunut "harrastamaankin". Normaalien huoltojen lisäksi on tullut laitettua jarruja, iskarit, takapyörän laakeri, tukivarret eteen, jäähdytin ja termostaatti. Nokan ajoitin raksuttaa vielä entisellään...
Raudassa ei ole raha hukassa.
muistaakseni siihen yhden takapyörän laakerin vaihdoin ja takajarrulevyt jos oikein muistan, ajoitin raksuttaa vieläkinAR_155_wb kirjoitti:V6:
FBK-XXX on toiminut oikeastaa ihan odotusten mukaisesti. Nyt mittarissa on 185 tkm ja hieman on autoa joutunut "harrastamaankin". Normaalien huoltojen lisäksi on tullut laitettua jarruja, iskarit, takapyörän laakeri, tukivarret eteen, jäähdytin ja termostaatti. Nokan ajoitin raksuttaa vielä entisellään...

Heh, huomasin tämän topicin ihan sattumalta. Elikkä mulla on toi AR_155_wb:een ja V6:en EX Alfa, ja tänään tapahtui aika kummallinen juttu. Lähdin ihan rauhallisesti liikennevaloista liikkeelle, ja kun vaihdoin kolmosvaihteelle niin auto tyssäsi tosi oudosti, ja mittariston ruiskun punainen varoitusvalo syttyi palamaan. Vauhti hidastui noin 10km/h ja sen jälkeen ruiskun valo sammui, ja auto toimi ihan normaalisti. Mistäköhän johtui? :/ . Muuten 155 on toiminut hyvin, katsastuksestakin meni läpi ilman huomautuksia! Ajoituksen muunnin on vieläkin sökönä mutta se menee vaihtoon sitten hihnanvaihdon yhteydessä. Ainiin, tasakaasulla ajettaessa auto nykii vähäsen, varsinkin kun moottori on lämmin. Eniten toi nykiminen esiintyy kun sammuttaa auton hetkeksi, ja käynnistää uudelleen(edellyttäen että moottori on lämmin). Silloin nykii tosi paljon ja tehoa ei oikein löydy. Kummallista on että nykiminen loppuu noin minuutin ajon jälkeen. Voisiko johtua viallisesta ilmistä tai lambdasta?