164 V6 öljyvuoto, mistä johtuu?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

164 V6 öljyvuoto, mistä johtuu?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alkoi Roomeo merkkaamaan reviiriä oikein urakalla, enkä ole vielä päässyt jyvälle aiheuttajasta, ei ainakaan pitäisi liittyä mitenkään tuohon huohotinremppaan.
Öljy tulee jakopään puoleisesta reunasta eikä alapuolelta näe mistä, ei näy vuotokohta myöskään yläpuolelta.
Sisälokasuoja pitää irroittaa, jotta näkee mikä vuotaa.

Ihan kuin joku stefa vuotais, voisiko syynä olla jakohihnan kiristin, eikös niissä ole ollut jotain vuotoprobleemaa?

Veikkauksia, ehdotuksia.... Kiitoos!

Edit: Ainiin, koneen lämpeneminen vaikuttaa asiaan. Kylmänä vähäisempää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Ja varmaan ilmojen lämpiäminen saa Roomeom reviiri käyttäytymisen lisääntymään :mrgreen:
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se jakopään hilipimpelikiristin on varmaan ensimmäisenä vuotamassa. Onko koneesta viime aikoina purettu ja kasattu jotain, onko esim. nokka-akseleiden hihnapyörät irrotettu? Hihnapyörien ja kiinnityslaippojen välissä on O-renkaat jotka pitää vaihtaa purkamisen yhteydessä, muuten jää vuotamaan öljyä.

Jakopään kiristimeen on esim. Muukkosella saatavissa tiivistesarja, ei maksa maltaita. Kannattaa sitten ennen remonttia hankkia kiristimestä räjäytyskuva, muuten sitä ei todnäk saa enää kasaan. On nimittäin kohtuullisen monimutkainen himmeli. Kiristimen saa myös korvattua mekaanisella mallilla joka ei ainakaan vuoda öljyä, mutta noista on toisilla kuulemma katkennut kiristinjousia ja sehän taas tekee suunnilleen saman kuin jakohihnan katkeaminen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei ainakaan viimeisen vuoden aikana ole mitään purettu, sen aikaa on mulla ollut.
Öljyä tulee koneen kyljestä puolivälin alapuolelta, mutta ei kuitenkaan ole näkyvissä.

Jos/kun syynä on tuo kiristin, niin kannattaako samaan läjään vaihtaa koko hihna?
Mitkä kaikki osat kannattaisi vaihtaa, jos ei tiedä mitä aiemmassa hihnan vaihdossa on tehty?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Alfissimo kirjoitti: Mitkä kaikki osat kannattaisi vaihtaa, jos ei tiedä mitä aiemmassa hihnan vaihdossa on tehty?

Pelkkä hihna, paitsi jos kiristin vuotaa niin tiivisteet myös. Jos kiristimen rulla on terästä ja pyörii nihkeästi niin eipä kannata rullaa vaihtaa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, terästähän se on ja myös törkeän hintainen. Kannattaa ehkä kokeilla sen kunto ja vaihtaa vasta jos on tarvetta. Sen kuuluu siis pyöriä "nihkeästi" niin kuin uuden laakerin yleensäkin, jos menee herkästi ympäri niin on jo väljänpuoleinen. Ja jos tökkii pyöritettäessä niin vaihtoon vaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin