![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
itsellä meni koko viikonloppu tuota 164 TS:ää hitsatessa... oli muuten melko mätä tapaus takapäästään...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no meni kyllä kori karhuakin ja litranen kossuleka...ihan vain asennuksen ja hitsauksen lomassa...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Valvoja: Moderators
Sunnuntaina Ykköstiellä tuli vastaan punainen, todella hyvän näköinen Giulietta Spider. Vaan ei kuski morjenstanut takaisin, ajoi nenä pystyssä ohi. Ärh.HR kirjoitti:Paluumatkan vähäistä Alfatiheyttä kompensoikin sitten se että toinen niistä oli Bertone korinen GTV.
Skyhorse kirjoitti:147:aan 24 tuntia töitä.
Roiskeläpät 12 ruuvilla -> Pitäs pysyä ku laitoin pikaliimat viel prikkojen ja ruuvien alle. Tosi asiallisen näköistä jälkeä! Kurakaaret piti irroittaa ja täsmätä läpät symmetrisesti kummallekkin puolelle.
Kitinöiden poistoja -> 2 kitinää jäi. Jossain oikealla takana hyvin hentoinen ääni -> Sinne jääköönkin vaikka featureksi. 1 kitinä tuli lisää Oulun mukuloiden ansiosta -> pelkääjän puoleinen etusisätilan pilari tai jotain sinne päin -> Ärsyttävän äänekäs ja ei löydy aiheuttajaa = lisää mukulaa ja vauhdilla?![]()
BOSE:n aiheuttamien värinöiden poisto. Subbakotelo auki ja pehmusteita sisään. Takapuskurin sisältä 6xkumiläppien poisto... mitä lie virkaa toimittivatkaan, mutta räpättivät ikävästi basson tahdissa. Uudet kiinikkeet subba/vahvistin koteloon.
Korjausmaalaukset Nero Fuoco maalilla... täpliä sinne tänne.
Pohja- ja helmamassaus.
Synteettistä vaseliiniä joka paikkaan. Ei auttanut yhteenkään kitinään, mutta parempi mieli.
Autoglymin shampoo, Autoglym perusvaha, 2x Autoglym viimeistelyvaha. Tiivisteiden hoito ja täsmäys, sisustan käsittely aineilla.
147 ja 2.0 T.SPARK tekstien poisto.
Kartion heatshield v.6.0 = kuminen kartio kartiosuodattimen päälle ja kiinnitys kiristettävällä klemmarilla kartion alkuosaan. Kartioon sivuun 10cm x 5cm reikä ja ilmanottoputki, etuosaan ilmanottoaukko ja rapiat 35mm putki keulasta. Benefits = ei kolise, ei hinkkaan muita osia, irrotettava ja pysyy kylmänä, helposti muotoiltava ja säilyttää muotonsa, halpa ja siisti.
ym ym pikkunysväystä. Esim. 147:n perusvian eli kuskin maton alaisen kohouman pinnoitus jotta ei kävisi TM:n vouhottamia maton läpikulumista.
Ei pulloakaan keikua... huh!
P.S. Höpö höpö... ei se ABS:n anturin johdon mutka mitää kolinaa aiheuta, kyllä se on ihan puslien vakioväljyyttä.
Jaa "suostui" rattiin? Tuo oma avo"vaimo" taas välttämättä halusi itse ajaa puolet matkasta. Ei sillä, että ajossa olisi moittimista, mutta sain itse olla ratin takana vain puolet ajastaVittorio Jano kirjoitti:Vaimokin suostui rattiin ja kehui taas 156:n ajo-ominaisuuksia (vauhtia parhaimmillaan 76 km/h 80:n alueella...).
Hyvää esimerkkiä noudattaen:Vittorio Jano kirjoitti:Yhteenvedonomaisesti:
Auto: tankkaus ja sisämattojen varistelu hiekasta.
Alkoholi: kolme lasia Montepulcianon punaista lampaan kanssa (ja aika paljon marinadin kauttaa eläimeen imeytyneenä)
Miten ihmees teil vie noin vähän? Rollailetteko te kaikki alamäet ja keräätte vauhdin ennen suuria mäkiä. Taajamissa 4 vaihteella. Vai miten toi onnistuu???sataviiskuus kirjoitti:keskikulutuksella 8,2 katolla boxi ja autossa täysi kuorma.
Minusta on pikkuhiljaa alkanut tuntua, että uudempien Alfojen omistajat morjestelevat enemmän kuin vanhempien... Harvemmin nousee vanhempien (33, 75, 164 ym.) Alfojen kuljettajilta käsi, varsinkaan jos on itse 156:lla liikkeellä.HR kirjoitti:No ei muuten morjestanut GTV:n kuljettajakaan, eikä kukaan muukaan, paitsi eräs hopenaharmaan 156:n kuski. Jotenkin olettaisi että ainakin vanhempien Alfojen kuljettajat pitäisi perinteitä yllä, nyt kyllä pisteet meni kuitenkin uudemman polven edustajalle.
Joo, ei ole kauheasti rattimieh..naisia tuo vaimoni. Ihan mielellään hän nyt ajoi, mutta kehäteiden sisäpuolella ei ruoriin tartu. Hyvä olisi kuitenkin säilyttää jonkinlainen tatsi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Jaa "suostui" rattiin? Tuo oma avo"vaimo" taas välttämättä halusi itse ajaa puolet matkasta.
Sama juttu meillä, yleensä olen saanut itse ajella mutta nyt piti hiukan panostaa tuntuman säilyttämiseen. Eikä näyttänyt olevan mitenkään epämiellyttävää, pelkkää hymyä kun hetkellisesti luovuin ruorista *huokaus*.Vittorio Jano kirjoitti:Joo, ei ole kauheasti rattimieh..naisia tuo vaimoni. Ihan mielellään hän nyt ajoi, mutta kehäteiden sisäpuolella ei ruoriin tartu. Hyvä olisi kuitenkin säilyttää jonkinlainen tatsi.
Tänks! Taidan kohottaa maitopoi... miesten lippua sekoittamalla Valkoisen RyssänVittorio Jano kirjoitti:Ja hei, maito on MIESTEN juoma, jonka juomisessa ei KOSKAAN ole mitään moukkamaista.
Tazio kirjoitti:Ciao a tutti,
Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
1) Lauantaina tallille - tarkoituksena vain
laittaa akut lataukseen ja katsoa tilanne.
Mutta, mutta: Avvocatto halusikin saman
tien tielle. Joten ei muuta kuin pari kaasun
painallusta ja solexeille murkinaa, avaimesta
käyntiin ja ulos! Kyllä kesän parhaita hetkiä
ovat ne ensimmäiset Nardilla etupyörille
välitetyt komennot.
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di
Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio
Kyllä täytyy tunnustaa että 33:lla ajellessa ei juuri jaksanut vuoden yrittämisen jälkeen kättä nostaa 156 kuskeille, vastausta kun ei ikinä saanut. 155:lla ei ole niin montaa tuhatta kilsaa tullut mittariin että olisi saanut mitään tuntumaa.Scuore Sportivo kirjoitti:Minusta on pikkuhiljaa alkanut tuntua, että uudempien Alfojen omistajat morjestelevat enemmän kuin vanhempien... Harvemmin nousee vanhempien (33, 75, 164 ym.) Alfojen kuljettajilta käsi, varsinkaan jos on itse 156:lla liikkeellä.
Aivan varmasti tulet ottamaan Alfan myös 3 vuoden päästä joten voit pitää vanteet ja laittaa seuraavaan Alfaan, eiköhän jako pysy samanasteelduck kirjoitti:Surffasin netissä epätoivoisesti etsien hyviä vanteita tulevaan Alfaan :I Kai se on pakko tilata ihan alkuperäiset Alfa 17" monipuolavanteet... Maksavat vaan niin pirusti...
- Juu.. Kyllähän se noinkin on. Itsekään en ole pahemin 156 kuskeilta 'vastauksia' saanut, jos olen ollut 75:lla liikenteessä.. Ei ole tainnut kaikki edes tietää, että tuo on Alfa...Kyllä täytyy tunnustaa että 33:lla ajellessa ei juuri jaksanut vuoden yrittämisen jälkeen kättä nostaa 156 kuskeille, vastausta kun ei ikinä saanut. 155:lla ei ole niin montaa tuhatta kilsaa tullut mittariin että olisi saanut mitään tuntumaa.
Jahas, 99,5% todennäköisyydellä sama johon minä "törmäsin". Siinä se Lahnajärven nurkilla körryytteli vastaan. Liekö aurinko sitten häikäissyt kun oli niin nenä pystyssä...? Todella nätti auto joka tapauksessa.HOTAKAINEN kirjoitti:Giulietta Spider, no siellähän oli kuskilla räpylä pystyssä jo kaukana et varmasti huomaa ja se oli punainenTuruntiellä tuli vastaan ennen Lahnajärveä.
No höh oliko tulossa hesaan päin ???Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jahas, 99,5% todennäköisyydellä sama johon minä "törmäsin". Siinä se Lahnajärven nurkilla körryytteli vastaan. Liekö aurinko sitten häikäissyt kun oli niin nenä pystyssä...? Todella nätti auto joka tapauksessa.HOTAKAINEN kirjoitti:Giulietta Spider, no siellähän oli kuskilla räpylä pystyssä jo kaukana et varmasti huomaa ja se oli punainenTuruntiellä tuli vastaan ennen Lahnajärveä.
Meilläpäin vappu on muuten vasta tulossa...Mutta pakko tässä kehuskella, että minäpä kävin viime kesänä Montalcinossa. Retkeilimme viikon verran kesäisessä Toscanassa. Aivan mahtavaa. Tuliaisviinit on jo kyllä yhtä pulloa lukuun ottamatta nautittu...Tazio kirjoitti:Ciao a tutti, Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
-Tazio
Sama juttu... Naisalfistitkaan ei kovin usein morjestuksiin vastaa (ei edes näin komealle kaverille =). Poikkeuksena kaupan pihassa pari viikkoa sitten, meinasin ajaa primeran perään, kun punaisesta 156:sta vilkutteli viimisen päälle nätti n. parivitonen tumma neito.. Huhhuh. Olisi kivaa olla poikamies...Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio