159 Etusäleikön irroitus?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27 Helmi 2013, 20:12
- Car(s): 159 varmari 2.2 JTS
159 Etusäleikön irroitus?
Posti toi uuden (tuninki) etusäleikön ja luonnollisesti alkuperäinen pitäisi saada irroitettua ilman suurempia rikkomisia. Kysymys kuuluukin, että onko säleikkö kiinnitetty ruuveilla vai lähteekö se irti ihan napakasti vetämällä? Uudessä säleikössä nimittäin on kuusi "holea" ilman sen kummempia kierteitä.
- Liitteet
-
- IMAG3372.jpg
- edestä
- (152.64 KiB) Tiedosto ladattu 416 kertaa
-
- IMAG3373.jpg
- takaa
- (158.89 KiB) Tiedosto ladattu 416 kertaa
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 Etusäleikön irroitus?
Säleikkö on kuudella ruuvilla kiinni, eikä niihin kovinkaan helposti kyllä pääse käsiksi irrottamatta puskuria. Onneksi 159:n puskun irrotus on melko helppoa verrattuna vaikka 156:een.
Konepelli ylös ja kaikki näkyvät torxit etualalta auki. Puskurin alta, etureunasta, moottorinsuojamuovin ruuvit irti, jotka pitelevät myös puskua kiinni. Puskureiden sivut on muistaakseni kummastakin reunasta, pyöräkotelon alta, renkaan edestä yksillä ruuveilla kiinni. Toisin kuin 156:ssa, niin tässä ei ole sivut kolmella ruuvilla kiinni, jolloin ei tarvitse yrittää käsikopelolla saada niitä ruuveja auki. Reunoissa on kuitenkin sellaiset klipsuohjurit, että joudut varovasti vetämään reunat auki.
Konepelli ylös ja kaikki näkyvät torxit etualalta auki. Puskurin alta, etureunasta, moottorinsuojamuovin ruuvit irti, jotka pitelevät myös puskua kiinni. Puskureiden sivut on muistaakseni kummastakin reunasta, pyöräkotelon alta, renkaan edestä yksillä ruuveilla kiinni. Toisin kuin 156:ssa, niin tässä ei ole sivut kolmella ruuvilla kiinni, jolloin ei tarvitse yrittää käsikopelolla saada niitä ruuveja auki. Reunoissa on kuitenkin sellaiset klipsuohjurit, että joudut varovasti vetämään reunat auki.