156 aaltoileva tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
156 aaltoileva tyhjäkäynti
156 2.0 ts:ssä oli otsikon mukaista oiretta, mutta vain esim risteykseen tultaessa.
Putsasin kaasuläppää ja ym.
Luin englaninkieliseltä sivuilta, että nopeusmittatin A-liittimen pinnin 15 kun ottaa irti niin johan toimii.
Ja toimii se.
Onko kellään tietoa miksi kyseinen "karva" on olemassa?
Se antaa ABS-yksiköltä tulevan "Auto liikkuu" tiedon ECU:lle.
Putsasin kaasuläppää ja ym.
Luin englaninkieliseltä sivuilta, että nopeusmittatin A-liittimen pinnin 15 kun ottaa irti niin johan toimii.
Ja toimii se.
Onko kellään tietoa miksi kyseinen "karva" on olemassa?
Se antaa ABS-yksiköltä tulevan "Auto liikkuu" tiedon ECU:lle.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Eikö sen ole tarkoitus pitää tyhjäkäynti hieman koholla auton liikkuessa ja kytkimen ollessa pohjassa.
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Joo, niin varmaan, mutta ei kytkimellä tuntunut olevan mitään vaikutusta.
Heilu 500-1300 väliä kunnes auto pysähty.
Miksi tyhjäkäynti pitäisi ylipäätään jäädä korkeammalle?
Heilu 500-1300 väliä kunnes auto pysähty.
Miksi tyhjäkäynti pitäisi ylipäätään jäädä korkeammalle?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Voisin kuvitella, että hätätilanteessa korkeampi tyhjäkäynti jaksaa tuottaa alipainetta tarpeeksi jarrutehostimelle. Ehkä?
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Mullakin palasi kevään lämpimien kelien kunniaksi vanhat tutut heijausvaivat. Alfonsolla vaan kevättä rinnassa ja ärhentelee vai voisko pöly aiheuttaa jotain allergiaoireita? 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Tästä on ollut täällä puhetta usein. Muistelisin muutamalla olleen lopullinen syyllinen kaasupolkimen asentotunnistimessa, ettei saa ihan loogista signaalia ja sen takia heijailee. Mutta oli kai jollakin vika korjaantunut oikeasti abs-anturin vaihdolla... Jos en väärin muista. "Täällä jossain" tuosta ollut paljon puhetta jossa noita korjauksia kokeiltu, yleisimmät olleet kaasuläppään liittyviä....
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Auton liikkuessa ja vaihteen ollessa vapaalla tyhjäkäynti heiluu, auto kun pysähtyy niin käy normaalisti tyhjäkäyntiä. Nopeusmittarin takaa kun ottaa johdon irti niin vaiva loppuu. Jotenkin liittyy abs:hin eikä mihinkään muuhun. Turha vaihtaa lambdaa, ilmiä tms.
Ei anna kuitenkaan virhekoodeja.
Jos paikallaan tyhjäkäynti heiluu vika on jossain muualla.
Tessussa ei ole kaasupolkimen asentotunnistinta eli ei vikaa siellä.
Ei anna kuitenkaan virhekoodeja.
Jos paikallaan tyhjäkäynti heiluu vika on jossain muualla.
Tessussa ei ole kaasupolkimen asentotunnistinta eli ei vikaa siellä.
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Hyvä kun kierokset putoo heti, jos ei kerran muuten tarvitse.
Bensa on kallista. Temppu ei tosiaankaan tuntunut vaikuttavan yhtään muuhun.
Mulle kelpaa.
Bensa on kallista. Temppu ei tosiaankaan tuntunut vaikuttavan yhtään muuhun.
Mulle kelpaa.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Saman tein myöskin aikoja sitten ja heijaaminen loppui seinään mutta vikaa en löytänyt.
molex to sata, lose all your data.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Omaanikin tein tuon saman pielavetisen. Nopeusmittarin takaa johto nro 15 irti ja johan loppui humppaaminen. Eikö kukaan tosiaan tiedä mikä tuon johdon virka on? Tai miten kukaan on ylipäätään tuon korjaus tavan keksinyt.
Ainut asia mitä olin huomaavinani, että kaasupolkimeen vastaavuus on hieman kantikkaampaa. Eli nopealla polkimen nostolla mietoa nykimistä. Voi olla että kuvittelen. 


- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Eikös alipaine imusarjassa vähene kun kierrokset nousee?? Tietty jos alipaine tuotetaan erillisellä pumpulla mikä on riippuvainen koneen kierroksistä niin sitten. Mutta tässä tapauksessa kait alipaine otetaan imusarjasta?jeQQ kirjoitti:Voisin kuvitella, että hätätilanteessa korkeampi tyhjäkäynti jaksaa tuottaa alipainetta tarpeeksi jarrutehostimelle. Ehkä?
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: 156 aaltoileva tyhjäkäynti
Taitaa kierrokset pysyä koholla auton liikkuessa jotta moottorin sammumisriski minimoitaisiin....manuaalissakin taidetaan suositella alamäkien laskettelemista vaihde päällä ja kytkin ylhäällä jotta moottori ei sammuisi=ohjaus ja jarrutehostimet pois pelistä