156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo palaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 04 Touko 2013, 17:16
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.8TS
156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo palaa
Hei! Ostin viimesyksynä Vm.2000 156 1.8TS:än. Ruiskunmerkkovalo syttyi seuraavana päivänä ostosta, ja paloi kaksipäivää. Auto kuitenkin toimi normaalisti enkä huomannut tehoissakaan mitään eroa. Sitten ilmat kylmenivät, ja valo sammui, eikä syttynyt koko talvena. Nyt sitten keväällä kun ilmat lämpesivät, valo tuli takaisin. Valo syttyy aina palamaan noin 10kilometrin sisään ajonalkamisesta, ja pysyy päällä vaikka auton käynnistäisi uudelleen. Mutta jos auto saa olla pysähdyksissä muutaman tunnin, valo katoaa ja tulee takaisin päälle noin 10 kilometrin jälkeen. Mitään vaikutusta valolla ei vieläkään vaikuttaisi olevan. Olen puhdistanut ilmamassamittarin, ja vaihdoin rikkoutuneen termostaatin, jonka takia lämmöt olivat alhaiset. Yhdistetty kulutustin on 10litraa, eli aikalailal normaali. Mistähän vikaa kannattaa lähteä etsimään?
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala
Ainoa järkevä tapa edetä asiassa on lukea vikakoodit ennen kuin tekee yhtään mitään muuta.
Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala
Itselläni oli sama ongelma, en huomannut eroa missään käytännön asiassa, eli bensaa meni normaallisti, auto kävi ja kulki OK
Syyllinen oli minun tapauksessani nokka-akselin asentotunnistin. Sen vaihtaminen ei onnistu ihan helpolla, kannattaa korjata nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Ohjekirjahan sanoo, että hihna pitää vaihtaa 60tkm ensimmäisen kerran ja sen jälkeen 120tkm, mikä EI pidä paikkaansa. Vaihtoväli on 60tkm
Minulla ainakin on toiminut ihan mainiosti motonetin 60€ tunnistin.
OBD piuha kannattaa hommata, sillä voi säästää useamman sata euroa, myös muissa autoissa. Tilaa sellainen vaikka DealExtremestä, maksaa 16€. Sitten vain läppäri siihen ja oikea ohjelma, niin saat vikakoodit ja tiedot ulos kaikista v 2000 -> autoista.
Syyllinen oli minun tapauksessani nokka-akselin asentotunnistin. Sen vaihtaminen ei onnistu ihan helpolla, kannattaa korjata nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Ohjekirjahan sanoo, että hihna pitää vaihtaa 60tkm ensimmäisen kerran ja sen jälkeen 120tkm, mikä EI pidä paikkaansa. Vaihtoväli on 60tkm
Minulla ainakin on toiminut ihan mainiosti motonetin 60€ tunnistin.
OBD piuha kannattaa hommata, sillä voi säästää useamman sata euroa, myös muissa autoissa. Tilaa sellainen vaikka DealExtremestä, maksaa 16€. Sitten vain läppäri siihen ja oikea ohjelma, niin saat vikakoodit ja tiedot ulos kaikista v 2000 -> autoista.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala
mulla oli lähes samaa mutta säiden vaikutus toisinpäin ja hyydytti auton tyhjäkäynnille. koodit luettiin ja näytti lambdan signaalin pätkimistä. avasin ja putsasin lambdan liittimen, massamittarin ja kaasuläpän kotelosta skeidat pois. kertaakaan ollut valoa sen jälkeen, n.2kk.