Ongelmia 164 ts:n kanssa!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Ongelmia 164 ts:n kanssa!!

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

Auto ei enää lähde käyntiin kolarin jäljiltä. Olen tutkinut kaikki liittimet ja johdot, eikä niissä ainakaan omasta mielestäni ole vikaa. Kipinä puuttuu ja ilmeisesti bensan paine ku bensa ei haise vaikka kuinka starttaa.. sulakkeita ei oo palanu joten minun ymmärrys loppuu.. Olisko kellään vinkkejä mistä vikaa kannattas etsiä?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Onko tuossa sellainen kolaritilanteen jälkeen bensansyötön katkaiseva rele, jolla pyritään estämään auton tuleen syttyminen kolarin yhteydessä?!? Pitänee nollata.

--- nopea haku netistä:
INERTIA SWITCH

If your car has been in a rear-end collision, or if there is some other type of sudden blow to the rear part of your car, chances are it won't start. This is because the inertia switch, also known as a fuel cutoff switch, has been tripped. This switch exists on modern fuel-injected cars as a safety measure when accidents occur, cutting the fuel pump off thereby eliminating the fuel flow to the engine, where a fire or explosion could occur. The system is pretty basic but ingenious, letting a simple spring lock and a few wires do all the work. A white colored button on the top of the switch is always in the down (locked) position to allow power to the fuel pump. When the area around the switch is suddenly jolted, the switch pops up from inertia. All you need to do is simply press the button down until it locks, then try starting your car.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Ei ainakaan -92 ja vanhemmassa ole tuollaista kolaritunnistin sydeemiä.
Ei ainakaan löytynyt sähkökaavion selitteistä.

Lähteekö bensapumppu pyörimään käynnistäessä ?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katsoppa releet konetilan edestä,keskeltä.Niissä on haperuutta vanhemmiten.Itsellä sammui ja meni käynnistyttömäksi ku kerran laitoin reippaammin konepellin kiinni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Netissä oli mm. USA:n alfoissa jo 80 luvun alussa mainintaa tuosta inertia switchistä. Kuulemma konetilan takaosassa... tiedä sitten onko ruiskukoneissa enään moisia... toisaalta ainakin uuden JTD:n turvallisuustiedoissa tuollainen mainitaan.

En ole varma onko sähköinen toiminnaltaan vai jousisysteemi kuten tuossa jutussa.

Tuossa lisää netistä löydettyä disinformaatiota:
Alfa Romeo won't start or stops running
-Battery voltage is too low
-Bad wire connection at battery positive cable
-Fuse for F.I. system is blown
-Fuel Pump Relay is bad
-Fuel Pump wires are bad
-Fuel Pump is bad
-Fuel Pump Switch in Air Flow Meter is bad
-Fuel Pump in tank is bad
-Fuel Filter is plugged
-Vapor Lock at Fuel Pump
-Air leak at corregated hose or plenum
-Cold Start injector is bad
-Thermotime Switch is bad
-Auxiliary Air Valve is bad
-Pressure Regulator is bad
-Water Temp Switch is bad
-Air Temp Switch is bad
-Inertia Switch has closed
-Throttle Switch bad
-Bad ground connections
-Bad connection at brain or sensor

Niinpä!
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin