Jakohihnasta ja takuusta vielä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kookoo

Jakohihnasta ja takuusta vielä

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Oma käsitykseni Alfan jakohihnan takuusta on ollut, että se on tuo 3v/60tkm. Tänään keskusteltuani pitkään ja hartaasti Deltan huollon kanssa selvisi että periaatteessa tuolla jakohihnalla on vain se varaosan 1 vuoden takuu, joka kattaa uuden hihnan, mutta ei sen rikkoutumisen aiheuttamia vahinkoja.

Kyseessä on vain suositusvaihtoväli, jolloin maahantuoja on tullut toisinaan vastaan, jos hihna on paukkunut aikaisemmin. Erityisesti näin kun auto on ollut vähän ajettu (olisiko alle 100tkm??). Maahantuoja on siis korvannut muutakin kuin hihnan, mutta ilmeisesti enemmän ajetuilla autoilla tuo voi olla jo vaikeaa.

Mitä käsityksiä muilla on asiasta?

rosilja

Uusi osa ja varaosa

Viesti Kirjoittaja rosilja »

Niin, eiköhän se ole niin, että alkuperäisellä jakohihnalla on takuu 3v / 60 000 km. Tämän jälkeen asennetulla varaosahihnalla takuu on kuitenkin vain normaali varaosatakuu, eli 1v. Näin minä asian ymmärsin sitä kysellessäni - myöskin Deltasta.
JTR

puuha
Car(s): BMW

Viesti Kirjoittaja puuha »

Monessakohan Alfassa on tuo 3v/60000km hihna? Epäilen ettei kovinkaan monessa. Tehdas kun meni lyhentämään vaihtoväliä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Jappe
Car(s): GTV 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Noh, tämä tieto ainakin varmistaa sen etten vaihdata hihnaa sikahintaan merkkiliikkeessä takuun toivossa.. :icecream:
- Alfaholic -

kookoo

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Eipä näytä tosiaan kannattavan vaihtaa merkkiliikkeessä, kun takuu on sama kuin missä tahansa muualla. Tosin juurihan tuo on itsellä vaihdettu, ettei ole ihan hetkeen ajankohtainen.

alfista

a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Minulle on jäänyt se kuva, että Delta olisi taannut itse vaihtamistaan 60000km??? Esim heidän vaihdokeissaan muistan hämärästi nähneeni "liikkeen takuuta" 60000km remmille.

Vastaa Viestiin