156 2.0 TS moottorin poraus 86 milliseksi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

156 2.0 TS moottorin poraus 86 milliseksi

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kilpakäyttöön luonnollisesti...

Osaako joku sanoa onko tuhoon tuomittu yritys tai antaa pointteria asiansa osaavaan ja palveluhenkiseen moottorin virityspajaan? Eli ongelmaksi saattaa tulla sylinterien välinen etäisyys ja siten seinämän ohuus. Putkittaa ei saisi.

Mielessä pyörii nimittäin iskunpituuden muuttaminen 91mm -> 86mm ja halkaisijan 83mm -> 86mm. Tämä kaikki kierroskestävyyden ja siten huipputehon nostamiseksi.

Sopisiko jonkin muun moottorin kampiakseli pienellä työstämisellä vai onko billet ainoa mahdollisuus.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikö 1,8 TS:n kampura käy? Eikös siinä ollut kaksilitraista lyhempi isku?

Edit: Tulipa tarkastettua asia. Siinä 1,8:ssahan olikin vain noin 82mm isku.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

1.8 moottori onkin lähes kuutio: Bore x stroke: 82.00mm × 82.70mm

Jotta saisi kaksilitraiseksi pitäisi porata siis vielä suuremmaksi noin lyhyellä iskulla. Pikaisen laskutoimituksen mukaan 96 mm, jolloin ei jäisi kyllä enään seinämää mihinkään suuntaan ;)

Onko kellään antaa hintahaarukkaa mittojen mukaan takoteräksestä teetetylle billet kampuralle?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin